Dagpleje vs. Vuggestue (Projektopgave)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Vil du have dit barn i vuggestue eller i dagpleje?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.118 visninger
48 svar
0 synes godt om
8. april 2011

BellaCiinea

Hej Baby.dk ! 

Jeg går på Social og Sundhedsskolen i Silkeborg på Grundforløbet.

Jeg er igang med en projektopgave i skolen.

Mit selvvalgte emne er: Børn i eget hjem

Jeg vil så ud fra det, lige smække en afstemning op herinde, for at se en statistik over det herinde.

Afstemningen går ud på om I vil have jeres barn i vuggestue eller i dagpleje

Håber I vil svare på det

MVH

Isabella

Der skal stå DAGPLEJE i afstemningen, og ikke børnehave

Bare mig der sover i timen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

hvinanden

Der står altså vuggestue-børnehave i afstemningen. Men jeg har stemt børnehave da jeg gik ud fra at det var dagpleje der skulle stå.

Jeg tror på at roen i en dagpleje er det bedste for så små børn, men jeg kan da sagtens se ulemperne i en dagpleje med evt gæstedagpleje osv.

Anmeld

8. april 2011

BellaCiinea

LOL!

Der skal selvfølgelig stå dagpleje og ikke børnehave§!!!!!

GODMORGEN Isabella

Jeg kan vel ikke rette det?

Anmeld

8. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har valgt vuggestue (integreret) til begge børn. Luka er startet i bh og han havde en meget glidende overgang. Vi har været super glade, da han gik i vs og er super glade for Linas vs

Anmeld

8. april 2011

Aves.

Det kommer jo an på meget..

Men ud fra mine børn, mine valg og prioriteringer, de dagplejere jeg har haft til mine børn og ikke mindst mine praksiserfaringer omkring vuggestue og ja, også teoretisk viden, så ville jeg vælge dp.. Men allerhelst at have barnet hjemme indtil børnehave..

Anmeld

8. april 2011

hekran

Jeg har prøvet dagpleje, vuggestue og børnehave med mine drenge. Jeg elsker dagpleje, da der bare er noget hjemlig hygge og ro, men samtidig er det enormt upraktisk, når ens dagplejer er syg. Det problem er der ikke i vuggestue. Min dreng startede i dagpleje og kom i vuggestue, da han var 22 måneder. Han trængte til det på det tidspunkt. Flere børn, flere udfordringer o.s.v. Han er nu i børnehave, og jeg er glad for, at springet var fra vuggestue til børnehave og ikke dagpleje til børnehave, fordi forskellen er mærkbar!

Min lille dreng skal tage springet direkte fra dagpleje til børnhave næste forår og jeg tror det bliver en meget større omvæltning for ham.

Jeg synes både vuggestue og dagpleje er fantastisk, men jeg ville ønske, at alle kunne starte i dagpleje og så komme i vuggestue som mellemtrin

Anmeld

8. april 2011

karina1980

jeg er til dagpleje, synes der er langt mere tryghed og nærhed i en dagpleje end i de vuggestuer jeg har været i og langt større flesibilitet i dagplejen.

Anmeld

8. april 2011

DLM

jeg har valgt dagpleje til min søn, det virker trygt og hjemmeligt og hun er bare så sød hende der skal passe ham

Anmeld

8. april 2011

Kildebakken

Nu har jeg ikke prøvet hverken det ene eller det andet, fordi min søn er for lille endnu. Vi har dog tænkt på at vælge vuggestue, da pædagogerne der er uddannede og der er flere til at holde hinanden i ørene. Men stemningen på stedet skal også lige fornemmes:-) Er sikker på at man kan finde en fantastisk dagpleje, som giver rigtig meget nærhed, men jeg ville være usikker på om jeg vurderere rigtigt efter bare et besøg eller få besøg. 

Håber du ku bruge det til noget:-)

Anmeld

8. april 2011

Muffinmus

IsabellaCiinea skriver:

Hej Baby.dk ! 

Jeg går på Social og Sundhedsskolen i Silkeborg på Grundforløbet.

Jeg er igang med en projektopgave i skolen.

Mit selvvalgte emne er: Børn i eget hjem

Jeg vil så ud fra det, lige smække en afstemning op herinde, for at se en statistik over det herinde.

Afstemningen går ud på om I vil have jeres barn i vuggestue eller i dagpleje

Håber I vil svare på det

MVH

Isabella

Der skal stå DAGPLEJE i afstemningen, og ikke børnehave

Bare mig der sover i timen

Har stemt dagpleje da jeg synes der er en dejlighjemmelig ro omkring det. Ulempen er ved sygdom,men for mig også den eneste umidelbart med mindre man får børn der slet ikke passer sammen aldersmæssigt.

Vuggestue er totalt no go i min verden. ALt for mange små børn samlet etsted med ALT for lidt omsorg oghygge for det enkelte barn. Et stortrod af unger synes jeg. har været i praktik der og kan slet ikke have den måde vuggestuer kører på nu. Sparet alle steder så alt for lidt til det enkelte barn og de ansatte kan ikke magte så mange børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.