Er du fordømmende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2011

Janni.

Laulund87 skriver:

Jeg havde egentlig tænkt mig at oprette denne anonymt, men fandme nej for jeg er ikke flov

Vi møder så mange fordomme fordi vi får besøg af en familierådgiver i hjemmet. (Pga Marias sygdom) Det er jeg ved at være møg træt af

Vi er lige blevet tilbudt, at vi kan søge om at komme med på en uges sommerferie i Jesperhus Blomsterpark. Alt betalt, sammen med andre familier der er tilknyttet familiehuset.

Jeg fortæller det til en bekendt og det første personen siger er; "Det lyder da meget fint og i kan jo bare lade være med at sige at det er på den måde i skal afsted!" 

Hvorfor dog det?? Hvis man er tilknyttet et familiehus og kan komme på sådan nogle ferier, så er man dårlige forældre?

Vi får støtte, men vi kan altså godt passe vores datter

Er du dømmende overfor sådan noget?

Ork nej, jeg synes tvært imod at åbenhed fremmer forståelsen. Der er da bestemt ingen grund til at være flov over at man får støtte til sit barn. 

Ang ferien - KOM DA AFSTED!!  Nyd dét sammen med de andre som også er afsted. God tur til jer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2011

LotteGabriella

Laulund87 skriver:

Jeg havde egentlig tænkt mig at oprette denne anonymt, men fandme nej for jeg er ikke flov

Vi møder så mange fordomme fordi vi får besøg af en familierådgiver i hjemmet. (Pga Marias sygdom) Det er jeg ved at være møg træt af

Vi er lige blevet tilbudt, at vi kan søge om at komme med på en uges sommerferie i Jesperhus Blomsterpark. Alt betalt, sammen med andre familier der er tilknyttet familiehuset.

Jeg fortæller det til en bekendt og det første personen siger er; "Det lyder da meget fint og i kan jo bare lade være med at sige at det er på den måde i skal afsted!" 

Hvorfor dog det?? Hvis man er tilknyttet et familiehus og kan komme på sådan nogle ferier, så er man dårlige forældre?

jeg synes at det er en rigtig go' ting, at I kan dele jeres erfaringer med andre og måske også lærer noget nyt - så afsted med jer og ha' en fantastisk tur

Anmeld

10. april 2011

Hertzum77

Vi har alle fordomme i en eller anden grad. Men jeg kan så absolut ikke se nogen grund til at man skulle se ned på eller skævt til mennesker/familier der har brug for hjælp, får hjælp. Tværtimod, jeg ser det som en stor styrke i vores samfund at vi er der for hinanden og at der er plads til alle.

Jeg har selv vokset op i en familien, hvor der skulle en hjælp til. Det er jeg ikke flov over, men jeg er meget taknemmelig for den hjælp jeg har fået. Det gør at jeg har ressourcer til at hjælpe andre idag.  

Anmeld

10. april 2011

Laulund87

Buito skriver:

Ork nej, jeg synes tvært imod at åbenhed fremmer forståelsen. Der er da bestemt ingen grund til at være flov over at man får støtte til sit barn. 

Ang ferien - KOM DA AFSTED!!  Nyd dét sammen med de andre som også er afsted. God tur til jer 

Ja du har ret Tak skal du have

Anmeld

10. april 2011

Laulund87

LotteGabriella skriver:

jeg synes at det er en rigtig go' ting, at I kan dele jeres erfaringer med andre og måske også lærer noget nyt - så afsted med jer og ha' en fantastisk tur

Anmeld

10. april 2011

Kløver

Laulund87 skriver:

nej synes ikke man er dårlige forældre, der kan jo være mange årsager til man er sådan et sted, og selvom man var der fordi man ikke kunne passe ens barn, er der jo forskel, der er jo dem som gerne vil gøre dte bedre og modtage hjælp, og nogle som tænker dem selv før ørnene, men jeg tror nu i bund og grund de fleste gør deres bedste ud fra de forudsætninger de har.

Men som sagt synes jeg da ikke i er dårlige forældre, vi får også ekstra besøg af sundhedsplejerske, og har ekstra kontroller på sygehuset fordi vores søn kom før tiden, men de roser, så vi ved vi er gode forældre, så man kan jo ikke lave den slags generaliseringer.

Jeg synes da i skal tage afsted, og håber i får en rigtig dejlig tur

Anmeld

10. april 2011

Laulund87

Maja84 skriver:

nej synes ikke man er dårlige forældre, der kan jo være mange årsager til man er sådan et sted, og selvom man var der fordi man ikke kunne passe ens barn, er der jo forskel, der er jo dem som gerne vil gøre dte bedre og modtage hjælp, og nogle som tænker dem selv før ørnene, men jeg tror nu i bund og grund de fleste gør deres bedste ud fra de forudsætninger de har.

Men som sagt synes jeg da ikke i er dårlige forældre, vi får også ekstra besøg af sundhedsplejerske, og har ekstra kontroller på sygehuset fordi vores søn kom før tiden, men de roser, så vi ved vi er gode forældre, så man kan jo ikke lave den slags generaliseringer.

Jeg synes da i skal tage afsted, og håber i får en rigtig dejlig tur

Sådan ser jeg faktisk også på det..Vi får også ros og det suger man jo til sig Desværre tager jeg også de negative kommentarer for meget til mig

Anmeld

10. april 2011

Kløver

Laulund87 skriver:

Sådan ser jeg faktisk også på det..Vi får også ros og det suger man jo til sig Desværre tager jeg også de negative kommentarer for meget til mig

kender det, desværre kun alt for godt, de negative kan virkelig ramme en hårdt

Anmeld

10. april 2011

Dinna88

qp skriver:

Ja jeg er desværre fordømmende men det er du saft suseme også selv... Så snart der er drama så er du klar og er "stødt" over det ene og det andet - men det er yderst sjældent, at du selv går i dialog med den som du er uenig med - du er mene  "typen der er enig og rystet"   

Når det er sagt, så ville sådan en historie nok også gøre mig nysgerrig - og jeg ville nok tænke der var en årsag til, at tingene var som de var, men det ville absolut ikke afholde mig i, at spørge ind til sammenhængen

Go' ferie til dig og familien....

Dit indlæg undrer mig. Det jeg har markeret til kursiv er det der undrer mig - hvad har det med noget som helst at gøre? Du skriver, endda super personligt, hvordan du mener at Charlotte er fordømmende - men hvad er relevansen?  - Det er ikke ment som at forsvare Charlotte, jeg forstår egentlig bare ikke lige meningen med den del af dit indlæg.

Anmeld

10. april 2011

Laulund87

Maja84 skriver:

kender det, desværre kun alt for godt, de negative kan virkelig ramme en hårdt

Det er så dumt et eller andet sted, men hvordan lader man lige være

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.