Dyresex (Bubber)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2011

lykkekevin

jeg fik det ikke set igår  er der nogen der ved hvornår eller om det bliver genudsendt eller om man kanb se det nogen steder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Anonym

Pu ha, ved slet ikke om jeg har lyst og kan holde ud at se Danmark i følge Bubber i morgen.

Det handler om dyresex

I Danmark er dyresex lovligt, så længe dyret ikke lider overlast... Men der er jo ingen som kan snakke med dyret, så ingen kan jo vide om det lider overlast.

Syntes det er synd for dyrerne og ekstremt ulækkert.

STAKKELS DYR  

jeg synes helt klart det er positivt at lave et program om det, for det er åbenbart først gået op for danskerne nu at der er noget helt galt med lovgivningen. men ja jeg synes det er fuldstændig vanvittigt at folk har de lyster, men det synes jeg så også om prostitueret. men synes da det er positivt det endelig bliver taget op, så kan det da være det går op for politikerne at der er noget der er galt.

Anmeld

8. april 2011

tinasmor

Nu er jeg temmelig sikker på de søer ikke selv søger ind til insemineringsklinikken på grund af barnløshed, eller du syndes måske det var ok hvis staten sporadisk brød ind hos enlige kvinder og tvang dem til inseminering, så vi kunne få født nogle flere dansker til at tage sig af de den voksende ældre generationer?

Selv ved normal sex mellem 2 dyr er det svært at sige om hanen overgriber sig på hunnen, blandt nogle arter virker det faktisk til at det altid er tilfældet. Skulle man så fange hanen og sætte den i fængsel?

Jeg ved slet ikke hvad du snakker om. Jeg kan kun gå ud fra at du totalt har misforstået mit indlæg

Anmeld

9. april 2011

Isse

@lykkekevin:

Jeg tror ikke selve afsnittet er på nettet, men på http://bubber.tv2.dk/ kan du se et interview af Bubber og en politiker fra konservativ fra TV2 Go'.

@tinasmor:

Jeg beklager mit farverige sprog og skal prøve at være mere tydelig.

Du henviser til at formanden fra dyre etisk råd sagde "når søerne alligevel bliver bedækket med instrumenter, for at blive gravid, er der på den måde ikke er den store forskel på om der var en der forgreb sig på dyret". Du siger så at det ville være det samme som at man frit kunne voldtage kvinder der modtager kunstig befrugtning.

Her mener jeg du tager helt fejl; En kvinde der får kunstig befrugtning får behandlingen af egen fri vilje og lyst. Soen bliver insemineret under tvang, det forgår altid på denne måde og ikke på grund af at den eller ikke ville kunne blive drægtige på normal vis. De 2 behandlinger kan der for ikke sammenlignes!. Pointen i det formanden siger er der for at vi allerede med tvang bestemmer over dyrenes seksualliv og det der for ikke giver mening at forbyde den ene form. Ikke at man frit må begribe sig mod dem der modtager kunstig befrugtning.

Det er forståeligt hvis du er imod at dyr tvinges til inseminering, jeg får det selv dårligt når jeg tænker på hvor dan dyr behandles i det danske landbrug, man kunne muligvis lave en lov der siger at dyr selv skal kunne vælge hvordan de pare sig. Dette vil dog ikke frobyde frivillig sex mellem mennekser og dyr.

@metski83 (og andre):

Det er ikke fordi der er en lov der tilladere det, der er bare ikke en lov der specifikt forbyder det, politikerne har flere gange stemt om forslag om specifikt at forbyde det, de har dog hver gang nedstemt forslaget med den begrundelses at dyrene allerede er beskyttet under loven mod dyremishandling. Mener du ikke det er gældende kunne du enten begrunde det med at vi ikke tager højde for psykiske skader af dyrene eller at vi ikke respektere dyrenes individuelle valg (se mit forslag ovenfor). Der for bør du nok sætte dig ind i loven hvis du er i mod den.

Problemet bunder nok på mange måder i at der er stor forskel på hvordan vi behandler dyr og mennesker, dyr kan ejes og indgå i produktion, vi bestemmer over deres liv og død. Er man i mod mishandling af dyr, og syndes det forekommer, er det disse regler man skal arbejde med, ikke om man syndes nogle ting er "klamo". Det ville dog være helt let at at forbyde sex mellem dyr og mennesker, en støre individualisering/bemyndigelse af dyr vil tvært i mod gøre det mere legitimt når det er med begge parters accept. Skulle der laves et decideret forbud mod at dyr og mennesker har sex sammen skal vi ud i nogle begrundelser omkring hvorfor det er forkert.
Tidligere var loven mod incest (nej ikke pædofili, overgreb begået af værge eller sex mellem mindreårige) begrundet med risiko for indavl, men da den i dag også gælder mellem individer af samme køn fokuseres der nu i stedet på at det kan have psykiske konsekvenser. Kan liggende påvises for personer der har sammenlege med dyr, ville det måske være muligt at basere en lov ud fra det. Jeg vil dog sige at selv loven mod incest står på et tyndt grundlag. En sådan lov ville også være rettet mod at beskytte mennesket og på samtidig udrette straffen mod den samme person, hvilket hvilket kunne undergrave et sådan lov forslag.

Den eneste sikre måde at forbyde det ville derfor være at højne hensygnet til dyrs psyke, påvise at det er psykisk skadeligt for dyr (og mennesker) at have sex med andre arter og lave en lov mod det. Det svære ville nok være at skaffe bevis for at det frembringer psykiske skade. Man bør også undgå  at gøre dyr strafferetligt ansvar for deres handlinger (ville man det bør det ikke gøres som en del af denne kamp), men det burde ikke være alt for svært.

Anmeld

10. april 2011

Peanut

Isse skriver:

Du henviser til at formanden fra dyre etisk råd sagde "når søerne alligevel bliver bedækket med instrumenter, for at blive gravid, er der på den måde ikke er den store forskel på om der var en der forgreb sig på dyret". Du siger så at det ville være det samme som at man frit kunne voldtage kvinder der modtager kunstig befrugtning.

Her mener jeg du tager helt fejl; En kvinde der får kunstig befrugtning får behandlingen af egen fri vilje og lyst. Soen bliver insemineret under tvang, det forgår altid på denne måde og ikke på grund af at den eller ikke ville kunne blive drægtige på normal vis. De 2 behandlinger kan der for ikke sammenlignes!. Pointen i det formanden siger er der for at vi allerede med tvang bestemmer over dyrenes seksualliv og det der for ikke giver mening at forbyde den ene form. Ikke at man frit må begribe sig mod dem der modtager kunstig befrugtning.

Det er forståeligt hvis du er imod at dyr tvinges til inseminering, jeg får det selv dårligt når jeg tænker på hvor dan dyr behandles i det danske landbrug, man kunne muligvis lave en lov der siger at dyr selv skal kunne vælge hvordan de pare sig. Dette vil dog ikke frobyde frivillig sex mellem mennekser og dyr.

Ej, søer insemineres altså ikke under tvang!

Man inseminerer kun en so, når hun er i brunst, og det vil jo sige at hun er villig. Og kommer selvfølgelig også i brunst fra naturens side.

Hun kunne ligeså godt få en orne og blive parret, men der er flere årsager til at man ikke bruger ham.

En orne må kun bruges 2 gange om ugen, dvs at har man 30 søer der skal parres, bør man have omkring 60 orner gående, da søerne skal parres 2 dage i træk.

En orne skal have et minimums areal på 6 m2.

En orne leverer sæd, hvor der er nok ca 30 søer, i én portion.

Man kender ikke ornens sædkvalitet (hvis man bare bruger ham i en alm stald).

Anmeld

10. april 2011

Jesuisunefemme

Isse skriver:

Nu kan man jo sige at vi selv er med til at påminde folk om emnet når det blot vil ind og snakke om babyer, så at klage over at TV2 gør det er nærmest hykleriske.Hvorvidt det er mishandling af dyr - tror jeg det er mere gråt end mange af jer gør det til, ja det er klamt men det er ikke folks æstetik der skal bestemme hvad der er lov i landet.Jeg har set flere hand hunde der virkede yderst villige til at springe på alt og alle, skulle der være en person der sætter sig på alle fire og lader den komme til, tror jeg ikke man kan tale om at hunden bliver mishandlet eller lider skade, hverken fysisk eller mentalt.Men er der en mand der tvinger sig adgang til et dyr er det sikkert ganske ubehageligt for dyret, og så skal han da klart dømmes for overgrebet. Her ville man allerede kunne bruge vores eksisterende lov mod mishandling af dyr, og jeg er sikker på at der også vil blive dømt hårdt mod en der skamfer et dyr kønsligt. Så som vores politikere har jeg svært ved at se hvad godt der skal komme af at lave en lov imod det.

And i agree.

Anmeld

10. april 2011

Isse

Peanut skriver:

Man inseminerer kun en so, når hun er i brunst, og det vil jo sige at hun er villig. Og kommer selvfølgelig også i brunst fra naturens side.

Hun kunne ligeså godt få en orne og blive parret, men der er flere årsager til at man ikke bruger ham.

Med tvang mente jeg ikke nødvendigvis mishandling, men at det ikke er af eget frie valg at det sker. Hvis definitionen på om en so er villig blot er om den er i brunst, godt gøre det så ikke igen at en person har sex med den, så længe den er i brunst?
(OBS jeg kender ikke dimensionerne men de skal selvfølgelig også være på plads ellers bliver det fysisk skadende og der ved mishandling som er strafbart)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.