"Født for tidligt" på Kanal 4

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

tine1985

Mor til prinsessen :-) skriver:

åååhhh p**** den udsendelse vil jeg bare SÅ gerne have haft set da jeg selv fødte for tidligt!!!

Har lige tjekket programmet for ugen på Kanal 4. Og de genudsender faktisk del 1 i morgen kl 20, og del 2 kommer på på onsdag kl 22.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

tine1985

signe. skriver:

ups troede det var det danske.. har du et link til programmet? for så tror jeg da lige jeg vil købe adgang så jeg kan se det.. hvor små var børnene? Ja mystisk spørgsmål, men i min situatyon får jeg ikke så meget ud af at høre om børn i 1500 grams tabellen

Undersøgte lige nærmere. Og det viser sig faktisk at de genudsender del 1 i morgen kl 20.00, så du kan stadig nå det Og så viser de jo del 2 på onsdag kl 22.00.

Anmeld

7. april 2011

Oliver,Troia&Wictor

Min datter er født uge26-2 sidste år, jeg så det og må sige jeg var rystet over de følelser det vagte i mig, alle de følelser isaac's mmor fortalte hun havde jeg... alt var bare så virkeligt igen, jeg fortryder SÅ meget at jeg så det

Håber du går tiden ud, i hvert fald til over uge 28 så er der jo meget lille risiko for hjernebødning ....

Anmeld

7. april 2011

tine1985

TinaPina skriver:

Tine jeg tror ikke man kan forberede sig for meget, og jeg tror også på at man har noget ud af at de negative sider.

Hvorfor har du ikke fået en cerclage (er det ikke det de hedder) hvis du så tidligt bøvler med livmoderhalsen?

Krydser fingre for at baby bliver i mavsen lææænge endnu

Kan godt være at i har ret, og at vi bare skal samle alt det information vi kan. Jeg ved faktisk ikke hvorfor jeg ikke er blevet tilbudt sådan en. Mit bud er at da jeg først blev indlagt, var de bange for at jeg var på vej i fødsel, så da var det jo ikke aktuelt. Og efterfølgende har det vist sig, at det har en rigtig god effekt, at jeg er blevet sengeliggende, og jeg tror derfor, at man foretrækker at undgå indgreb. Men det er jo bare mit gæt, har aldrig spugt dem. Men som det ser ud nu, skulle vi gerne kunne komme en del tættere på termin, før der sker noget

Anmeld

7. april 2011

Mor til prinsessen :-)

tine1985 skriver:

Har lige tjekket programmet for ugen på Kanal 4. Og de genudsender faktisk del 1 i morgen kl 20, og del 2 kommer på på onsdag kl 22.

du er en skat... tak :-)

Anmeld

7. april 2011

tine1985

Oliver&Troia <3 skriver:

Min datter er født uge26-2 sidste år, jeg så det og må sige jeg var rystet over de følelser det vagte i mig, alle de følelser isaac's mmor fortalte hun havde jeg... alt var bare så virkeligt igen, jeg fortryder SÅ meget at jeg så det

Håber du går tiden ud, i hvert fald til over uge 28 så er der jo meget lille risiko for hjernebødning ....

Puha, kan godt forestille mig at det må have været hårdt, at "genopleve" det hele Det er så svært med sådanne tv-udsendelser, når det berører noget, man har så tæt på. Det er umuligt at vide hvilke følelser, det vækker i en. Nogle gange hjælper det, og andre gange gør det desværre det modsatte. Men jeg håber at i og jeres datter er kommet godt igennem den tidlige start!!

Anmeld

7. april 2011

tine1985

Mor til prinsessen :-) skriver:

du er en skat... tak :-)

Det var så lidt! Pøj pøj med det, og husk kleenex og godt selskab!

Anmeld

7. april 2011

signe.

tine1985 skriver:

Undersøgte lige nærmere. Og det viser sig faktisk at de genudsender del 1 i morgen kl 20.00, så du kan stadig nå det Og så viser de jo del 2 på onsdag kl 22.00.

jeg har desværre bare ikke kabeltv, så kan kun se det på betalingssiderne på nettet... men kan ikke finde det derinde...

Anmeld

7. april 2011

tine1985

signe. skriver:

jeg har desværre bare ikke kabeltv, så kan kun se det på betalingssiderne på nettet... men kan ikke finde det derinde...

Æv! Tror desværre ikke at de har rettigheder til at vise den på nutv, når det er en britisk dokumentar. Men kan jo være at skaberne har lagt den ud på nettet et sted, så mit bedste bud er at søge på original titlen (evt også på youtube)

Anmeld

7. april 2011

Kløver

tine1985 skriver:

Godaften de damer 

Ville lige høre om der er nogen af jer, som har set dokumentaren "Født for tidligt" som vises på kanal 4 i aften?

Sagen er den at jeg selv er sengeliggende resten af min graviditet (er kun 26+2), grundet truende for tidlig fødsel, da min livmoderhals desværre er blevet påvirket af mine plukveer.

Da jeg var indlagt på hospitalet blev vi tilbud,t at snakke med en børnelæge, der kunne forklare hvad vi kunne forvente hvis jeg føder. Vi valgte at udskyde dette, da jeg kun var 23+5, og det på det tidspunkt ville skræmme mere, end det ville gavne. Så vi har aftalt med lægerne, at vi først tager denne samtale, når vi er forbi de 28+0, som er meget afgørende for lille pigen inde i maven.

Men men men, nu ligger jeg her og er alligevel ret nysgerrig, da jeg så, at de vil vise dette program i aften. Synes det ville være rart, at få nogle historier fra det virkelige liv, og se hvordan det påvirker forældrerne og pårørende. For dét børnelægen kan fortælle, er jo meget med statistikker, og en masse praktisk information, så tror det der vil være svært, også at få plads til alt det mere menneskelige og følelsesmæssige aspekt.

Samtidig vil jeg holde fast i, at vi ikke skal male fanden på væggen. Og det ved jeg, at jeg vil risikere, hvis det program også viser de dårlige sider af det hele. Men viser det sig derimod at være solstrålehistorier, kunne det jo være en rigtig positiv oplevelse.

Så hvis nogen af jer kender programmet. Er det positivt eller negativt, eller begge sider de viser? Og ville i anbefale at jeg så det, eller er det måske bedst at springe over, og tage det på et senere tidspunkt?

På forhånd tak! Og beklager hvis det blev lidt rodet 

Tine

ih det ville jeg så gerne se, men vi har ikke kanal 4, kan man se det på andre måder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.