"Født for tidligt" på Kanal 4

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2011

tine1985

MarianneSonne skriver:

Det er nok meget smart, hvis du ikke bliver fristet over evne alligevel  Håber at spunken bliver derinde nogle uger endnu

Lige præcis! Og tak  Er sikker på hun nok skal blive hvor hun hører til  Har lige været til scanning i dag, og det så rigtig fint ud, så jeg er ved godt mod  Også kun derfor jeg turde se programmet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Mi

tine1985 skriver:

Lige præcis! Og tak  Er sikker på hun nok skal blive hvor hun hører til  Har lige været til scanning i dag, og det så rigtig fint ud, så jeg er ved godt mod  Også kun derfor jeg turde se programmet!

Det var da dejligt at høre

Anmeld

7. april 2011

Tanja1234

Jeg så godt at programmet skulle komme men jeg fik ikke set det. Var det det med Kaare Sand som vært?

Anmeld

7. april 2011

tine1985

Tanja1234 skriver:

Jeg så godt at programmet skulle komme men jeg fik ikke set det. Var det det med Kaare Sand som vært?

Nej det var en britisk dokumentar. Det er virkelig frygteligt at se, hvordan det er derovre. De har simpelthen ikke kapacitet til alle de for tidligt fødte på hospitalerne, så de må hele tiden rykke rundt på dem, og nogle laaangt væk fra forældrernes bopæl. Så har vi det altså lige pluselig ret godt herhjemme!

Anmeld

7. april 2011

signe.

jeg fødte selv i uge 24, og har efterfølgende set programmerne.. det var meget abrskt at se, også pga at et par(del 2) føder på samme sygehus som jeg, og jeg kunne se kuvøsen var på samme stue som hasses, og kunne genkende nogle af lægerne.. tror det mest var derfor det var så hårdt...

Anmeld

7. april 2011

signe.

tine1985 skriver:

Nej det var en britisk dokumentar. Det er virkelig frygteligt at se, hvordan det er derovre. De har simpelthen ikke kapacitet til alle de for tidligt fødte på hospitalerne, så de må hele tiden rykke rundt på dem, og nogle laaangt væk fra forældrernes bopæl. Så har vi det altså lige pluselig ret godt herhjemme!

ups troede det var det danske.. har du et link til programmet? for så tror jeg da lige jeg vil købe adgang så jeg kan se det.. hvor små var børnene? Ja mystisk spørgsmål, men i min situatyon får jeg ikke så meget ud af at høre om børn i 1500 grams tabellen

Anmeld

7. april 2011

tine1985

signe. skriver:

jeg fødte selv i uge 24, og har efterfølgende set programmerne.. det var meget abrskt at se, også pga at et par(del 2) føder på samme sygehus som jeg, og jeg kunne se kuvøsen var på samme stue som hasses, og kunne genkende nogle af lægerne.. tror det mest var derfor det var så hårdt...

Er helt forvirret nu. Er del 2 noget der foregår herhjemme i Danmark? Eller har du født i England? Må da være hårdt at se, når det vækker då mange minder frem Kan du så fortælle mig om del 2 ender godt eller skidt? For vil bestemt ikke se det, hvis det ender ulykkeligt!

Anmeld

7. april 2011

tine1985

signe. skriver:

ups troede det var det danske.. har du et link til programmet? for så tror jeg da lige jeg vil købe adgang så jeg kan se det.. hvor små var børnene? Ja mystisk spørgsmål, men i min situatyon får jeg ikke så meget ud af at høre om børn i 1500 grams tabellen

Aha Så forstår jeg bedre Har desværre ikke noget link til det. Så det bare da de viste det på tv i går. Der var en dreng født i uge 25 tror jeg nok, og trillinger født i uge 31. Men der kommer også en del 2, hvor jeg mener at det er et barn født i uge 24, men meget dårlige odds. Så tror det er ret barskt at se. Det de viste i går havde heldigvis et lykkeligt udfald. Original titlen på programmet er Born too soon.

Anmeld

7. april 2011

signe.

tine1985 skriver:

Aha Så forstår jeg bedre Har desværre ikke noget link til det. Så det bare da de viste det på tv i går. Der var en dreng født i uge 25 tror jeg nok, og trillinger født i uge 31. Men der kommer også en del 2, hvor jeg mener at det er et barn født i uge 24, men meget dårlige odds. Så tror det er ret barskt at se. Det de viste i går havde heldigvis et lykkeligt udfald. Original titlen på programmet er Born too soon.

mange tak.. må lige prøve at google det så

Anmeld

7. april 2011

HeidiGade

Hej Tine

Så godt programmet i går og har selv født 8 uger for tidligt, men har desværre først set dit indlæg nu, så det med om du skulle se det eller ikke, det vil jeg lade hænge i luften.

Jeg blev selv sygemeldt da jeg var 5 måneder henne, da mit fostervand begyndte at sive.... Efter en måned blev jeg dog indlagt på hospitalet, og så kunne jeg ellers ligge dér og vente.

- Men det var måske også meget godt, for det lykkedes mig da at holde på Benjamin i yderligere nogle uger.

Som nævnt blev han født 8 uger for tidligt og vejede 1756 gram ved fødslen. Heldigvis en "god" vægt i forhold til nogle af de andre vi ser og hører om.

Vi fik info fra lægen og neonatal afdelingen allerede da jeg blev indlagt, og jeg synes at det var meget rart med lidt information. Synes ikke at jeg blev skræmt af det, men det gav mig noget at forholde mig til, og så var det ellers "bare" om at klemme sammen og holde barnet inde i maven så længe som muligt.

Benjamin er nu 4½ år og vi har ikke efterfølgende mærket noget til den for tidlige fødsel

Knus og pøj pøj - Heidi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.