"Født for tidligt" på Kanal 4

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

soerig

Hej Tine

Din situation vil aldrig være nem, har selv en søn født 26+0 og 791 g.

vi tog alt den info vi kunne få, selv om informationerne kunne være barske, giver det netop noget at forholde os til.

da min søn var indlagt så jeg også en engelsk udgave om for tidlig fødte og den var ikke nogen behagelig oplevelse, netop fordi de har prestige i at holde i live

min søn er lige blevet 7 og følger hans jævnaldrende i hele sin udvikling, så selv om det meste info du får, ofte går i negativ retning, er virkeligheden ofte også positiv.

Pøj Pøj

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

tine1985

HeidiGade skriver:

Hej Tine

Så godt programmet i går og har selv født 8 uger for tidligt, men har desværre først set dit indlæg nu, så det med om du skulle se det eller ikke, det vil jeg lade hænge i luften.

Jeg blev selv sygemeldt da jeg var 5 måneder henne, da mit fostervand begyndte at sive.... Efter en måned blev jeg dog indlagt på hospitalet, og så kunne jeg ellers ligge dér og vente.

- Men det var måske også meget godt, for det lykkedes mig da at holde på Benjamin i yderligere nogle uger.

Som nævnt blev han født 8 uger for tidligt og vejede 1756 gram ved fødslen. Heldigvis en "god" vægt i forhold til nogle af de andre vi ser og hører om.

Vi fik info fra lægen og neonatal afdelingen allerede da jeg blev indlagt, og jeg synes at det var meget rart med lidt information. Synes ikke at jeg blev skræmt af det, men det gav mig noget at forholde mig til, og så var det ellers "bare" om at klemme sammen og holde barnet inde i maven så længe som muligt.

Benjamin er nu 4½ år og vi har ikke efterfølgende mærket noget til den for tidlige fødsel

Knus og pøj pøj - Heidi

Tak for din historie! Det er så dejligt at høre om alle de tilfælde hvor det heldigvis er endt rigtig godt! Vi har også helt klart tænkt os at tage imod samtalen med børnelægen. Men alle vi har snakket med På Hospitaler har sagt, at det vigtigste er at holde på hende, til jeg når 28+0, da hendes chancer bliver væsentlig bedre. Og da alt tyder på at jeg sagtens kan holde på hende så længe, vil vi helst undgå at høre om alle de frygtelige følger de frygtelige følger det kunne have, HVIS nu jeg skulle føde før. Tror bare det ville give en masse unødige bekymringer, og resultere i at jeg ikke ville få en ordenlig nats søvn, før jeg rammer uge 28. Men vi har helt klart tænkt os at tage samtalen ligeså snart vi er på den "sikre" side af 28. For som du siger, er det vigtigt at få alt det information man kan. Uvidenhed er virkelig = usikkerhed i sådanne situationer!

Anmeld

7. april 2011

HeidiGade

Sig endelig til, hvis du har spørgsmål eller gør dig nogle tanker, så er vi nok nogle, der vil førsøge at svare på dem efter bedste evne

Knus Heidi

Anmeld

7. april 2011

tine1985

soerig skriver:

Hej Tine

Din situation vil aldrig være nem, har selv en søn født 26+0 og 791 g.

vi tog alt den info vi kunne få, selv om informationerne kunne være barske, giver det netop noget at forholde os til.

da min søn var indlagt så jeg også en engelsk udgave om for tidlig fødte og den var ikke nogen behagelig oplevelse, netop fordi de har prestige i at holde i live

min søn er lige blevet 7 og følger hans jævnaldrende i hele sin udvikling, så selv om det meste info du får, ofte går i negativ retning, er virkeligheden ofte også positiv.

Pøj Pøj

Det er så dejligt med alle de positive historier! Og er virkelig glad for at høre at jeres lille dreng har klaret det så godt! Hvordan kan det være at du fødte så tidligt? Min livmoderhals er heldigvis blevet væsentlig mere stabil, efter jeg er kommet ned og ligge, så jeg har igen fået tillid til min krop kan klare, hvis bare jeg bliver liggende, og det samme har lærerne. Men de har samtidig holdt rigtig godt øje med mig, og hvis der er drt mindste forværring tager vi helt klart også samtalen med det samme, så vi ved hvad der venter os!

Anmeld

7. april 2011

tine1985

HeidiGade skriver:

Sig endelig til, hvis du har spørgsmål eller gør dig nogle tanker, så er vi nok nogle, der vil førsøge at svare på dem efter bedste evne

Knus Heidi

Tusind tak! Har haft et par uger nu, hvor jeg har haft meget ondt af mig selv, og syntes at det hele var p.... uretfærdigt. Følte mig bare så snydt, at jeg ikke bare kan have en normal graviditet og nyde det som jeg har set folk omkring mig gøre. Men er heldigvis kommet over på den anden side nu, hvor jeg prøver at lægge bekymringerne fea mig, og få det bedste ud af det Men jeg skal ikke kunne afvise at jeg på et tidspunkt vil ramme en mur igen, og så ville jeg nok godt kunne finde på at hænge dig op på dit tilbud

Anmeld

7. april 2011

tine1985

signe. skriver:

mange tak.. må lige prøve at google det så

Det synes jeg bestemt også du skulle gøre Del 1 kan i hvertfald godt anbefales (er dog meget glad for at jeg fik allieret mig med min mor og kleenex inden ) Men del 2 ser som sagt ud til at være mindre "brugervenlig".

Anmeld

7. april 2011

HeidiGade

Du siger bare til!!!

Kender det alt for godt. Følte også at jeg blev "snydt" for en del sidst, men jeg har så taget revanche denne gang. Er endda gået over tid, og har denne gang også haft mulighed for at gå her hjemme på barsel og "fede" den inden fødslen.

Anmeld

7. april 2011

tine1985

HeidiGade skriver:

Du siger bare til!!!

Kender det alt for godt. Følte også at jeg blev "snydt" for en del sidst, men jeg har så taget revanche denne gang. Er endda gået over tid, og har denne gang også haft mulighed for at gå her hjemme på barsel og "fede" den inden fødslen.

Dejligt at høre!! Det er skam også velfortjent Håber virkelig også jeg slipper lidt lettere næste gang!!

Anmeld

7. april 2011

Mor til prinsessen :-)

tine1985 skriver:

Godaften de damer 

Ville lige høre om der er nogen af jer, som har set dokumentaren "Født for tidligt" som vises på kanal 4 i aften?

Sagen er den at jeg selv er sengeliggende resten af min graviditet (er kun 26+2), grundet truende for tidlig fødsel, da min livmoderhals desværre er blevet påvirket af mine plukveer.

Da jeg var indlagt på hospitalet blev vi tilbud,t at snakke med en børnelæge, der kunne forklare hvad vi kunne forvente hvis jeg føder. Vi valgte at udskyde dette, da jeg kun var 23+5, og det på det tidspunkt ville skræmme mere, end det ville gavne. Så vi har aftalt med lægerne, at vi først tager denne samtale, når vi er forbi de 28+0, som er meget afgørende for lille pigen inde i maven.

Men men men, nu ligger jeg her og er alligevel ret nysgerrig, da jeg så, at de vil vise dette program i aften. Synes det ville være rart, at få nogle historier fra det virkelige liv, og se hvordan det påvirker forældrerne og pårørende. For dét børnelægen kan fortælle, er jo meget med statistikker, og en masse praktisk information, så tror det der vil være svært, også at få plads til alt det mere menneskelige og følelsesmæssige aspekt.

Samtidig vil jeg holde fast i, at vi ikke skal male fanden på væggen. Og det ved jeg, at jeg vil risikere, hvis det program også viser de dårlige sider af det hele. Men viser det sig derimod at være solstrålehistorier, kunne det jo være en rigtig positiv oplevelse.

Så hvis nogen af jer kender programmet. Er det positivt eller negativt, eller begge sider de viser? Og ville i anbefale at jeg så det, eller er det måske bedst at springe over, og tage det på et senere tidspunkt?

På forhånd tak! Og beklager hvis det blev lidt rodet 

Tine

åååhhh p**** den udsendelse vil jeg bare SÅ gerne have haft set da jeg selv fødte for tidligt!!!

Anmeld

7. april 2011

TinaPina

Tine jeg tror ikke man kan forberede sig for meget, og jeg tror også på at man har noget ud af at de negative sider.

Hvorfor har du ikke fået en cerclage (er det ikke det de hedder) hvis du så tidligt bøvler med livmoderhalsen?

Krydser fingre for at baby bliver i mavsen lææænge endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.