hvem snakker om urimeligheder ?
jeg siger ikke der er noget som er urimeligt. Jeg kan bare ikke se hvorfor samfundet skal betale til den slags det er bare min holdning 
Nu er det jo sådan at vi har nogle politiker der i sin tid, lavede en servicelov og i denne servicelov, har man ret til dækning af merudgifter, hvis ens udgifter overstiger et hvis beløb. Fordi man som familie med et barn der har en betydelig og varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller indgribende kronisk eller langvarig lidelse, skal kunne opretholde en levestandart som andre børnefamilier uden.
Du har alt ret til at have din mening... Men men men, prøv du at stå i Evas eller for den sags skyld i mit sted.. Med store udgifter på medicin eller fødevare, som er en nødvendighed for at dit barn har det bedst muligt.. Så kunne det godt være at du ændrede holdning!
Her kan du selv se havd der står under §41 i servisloven og så længe det ikke er blevet ændret, ja så forholder jeg mig retten til at få dækket min søns medicin udgifter, så jeg kan opretholde en fornuftig levevis for resten af familien.
| Serviceloven - Børn og unge - Merudgiftsydelse |
| § 41. Kommunalbestyrelsen skal yde dækning af nødvendige merudgifter ved forsørgelse i hjemmet af et barn under 18 år med betydelig og varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller indgribende kronisk eller langvarig lidelse. Det er en forudsætning, at merudgifterne er en konsekvens af den nedsatte funktionsevne. Stk. 2. Til dækning af merudgifter beregnes en merudgiftsydelse, der fastsættes med udgangspunkt i et månedligt standardbeløb på 2.424 kr. Ydelsen beregnes på grundlag af det konkrete behov og udbetales med en eller flere ottendedele af standardbeløbet. Merudgiftsydelsen kan tildeles med mere end ét standardbeløb. Stk. 3. Merudgiftsydelsen udgør mindst 1/8 af standardbeløbet nævnt i stk. 2. Der skal sandsynliggøres merudgifter svarende til 12 gange 1/8 af standardbeløbet inden for et år, før merudgiftsydelsen kan komme til udbetaling. Stk. 4. Hjælpen efter stk. 1 er betinget af, at kommunalbestyrelsens anvisninger med hensyn til pasning m.v. følges. Stk. 5. Socialministeren kan i en bekendtgørelse fastsætte nærmere regler om, hvilke udgifter der kan ydes hjælp til, og betingelserne herfor |
.
Anmeld