Åh, hvor er det urimeligt der hvor kommunerne sparer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2011

Bondepigen

Eva. skriver:

Ja, det er virkelig ikke fair...med sygdom der burde det bare ske og uden noget som helst andet...det er for pokker ikke et valg at blive syg, synes det er så sørgelig og en grim tendens at det bare er ok at træde på dem der i forvejen er langt nede eller som ingen chance har for at tage kampen...børn, psykisk og fysisk syge og ældre...det er bare en gruppe der ikke har den store værdi for samfundet og jeg tænker det er derfor de ikke vægtes...vi giver intet igen jo..

Helt 100% enig!

Systemet skider på de svage i samfundet.

Jeg har osse en lille historie om, hvor lidt rettigheder de svage i samfundet har... Vi kender jo alle historierne om ældre på plejehjem der bliver behandlet dårligt... Men jeg kender en ældre dame, der er flyttet på plejehjem sammen med sin mand, da hun ikke kunne pleje ham selv længere, og de kunne ikke få den hjælp de havde brug for i hjemmet.

Så meget ked af at forlade sit hjem, flyttede hun med sin elskede mand på plejehjem. Det i sig selv er jo hårdt, men som om det ikke var nok, så har personalet lige været der og smide nogle af deres ejendele ud, fordi der er regler for hvor meget mellemrum der skal være mellem tingene, OG deres senge er blevet rykket fra hinanden. De må ikke længere sove ved siden af hinanden, selv om der er hjul på mandens seng... Jeg synes simpelthen det er forfærdeligt, lad da to
mennesker som elsker hinanden være sammen og have det godt i den
sidste tid, de er her!

Jeg synes det er pinligt! Og ja, nu kom jeg vist osse til at skvadre om noget andet end det oprindelige emne, sorry...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2011

Aves.

Bondepigen skriver:

Helt 100% enig!

Systemet skider på de svage i samfundet.

Jeg har osse en lille historie om, hvor lidt rettigheder de svage i samfundet har... Vi kender jo alle historierne om ældre på plejehjem der bliver behandlet dårligt... Men jeg kender en ældre dame, der er flyttet på plejehjem sammen med sin mand, da hun ikke kunne pleje ham selv længere, og de kunne ikke få den hjælp de havde brug for i hjemmet.

Så meget ked af at forlade sit hjem, flyttede hun med sin elskede mand på plejehjem. Det i sig selv er jo hårdt, men som om det ikke var nok, så har personalet lige været der og smide nogle af deres ejendele ud, fordi der er regler for hvor meget mellemrum der skal være mellem tingene, OG deres senge er blevet rykket fra hinanden. De må ikke længere sove ved siden af hinanden, selv om der er hjul på mandens seng... Jeg synes simpelthen det er forfærdeligt, lad da to
mennesker som elsker hinanden være sammen og have det godt i den
sidste tid, de er her!

Jeg synes det er pinligt! Og ja, nu kom jeg vist osse til at skvadre om noget andet end det oprindelige emne, sorry...

nej nej nej nej nej....hvad er det for noget, hvor er ens rettigheder henne...ej, det burde I gå til medierne med, det er ikke rimeligt..

Jeg kender også til flere...blandt andet en mand der kom ud for en ulykke og blev handicappet, han var i 50'erne og det samme var hans kone...han praktiserende læge og hun ledende sygeplejerske...de fik døgnhjælp til ham, det er 7 år siden det skete. NU er kvinde stoppet med at arbejde og så ryger hjælpen. Der kommer en hjemmehjæler flere gange om dagen men ellers intet...så hun var bundet til hendes hjem og til at passe en syg mand.. nu har hun måtte presse ham til at komme på plejehjem og hun hader det, for hun ved jo godt det bare er opbevaring.. det ers gu ikke ok..

Anmeld

10. april 2011

Savannah

ÅÅÅÅH jeg forstår det IKKE! 

hvad med at spare lidt på smørrebrødet og PH lamperne på borgen, ihhh det gør mig simpelthen så RASENDE at jeg kunne tude.. tror slet ikke jeg kan skrive et rationelt indlæg.. det er grotesk..  forfærdeligt.. tænk at Danmark bliver styret af nogle magtsyge galninge der ikke har den fjerneste idé om hvad der sker ude i samfundet men sidder på deres flade R*V dikterer FLERE BESPARELSER PÅ BØRNENE.. dk's fremtid, ser sort ud.

Anmeld

10. april 2011

Aves.

Mylle skriver:

ÅÅÅÅH jeg forstår det IKKE! 

hvad med at spare lidt på smørrebrødet og PH lamperne på borgen, ihhh det gør mig simpelthen så RASENDE at jeg kunne tude.. tror slet ikke jeg kan skrive et rationelt indlæg.. det er grotesk..  forfærdeligt.. tænk at Danmark bliver styret af nogle magtsyge galninge der ikke har den fjerneste idé om hvad der sker ude i samfundet men sidder på deres flade R*V dikterer FLERE BESPARELSER PÅ BØRNENE.. dk's fremtid, ser sort ud.

Ja, det er sgu at spille fallit...eller glemme hvor fremtiden ligger...både for os når vi bliver gamle og for de børn som skal vokse op og tage over...men det er jo let når man ikke selv risikerer noget, har man penge skal man nok få det som man vil..

Anmeld

10. april 2011

Bondepigen

Eva. skriver:

nej nej nej nej nej....hvad er det for noget, hvor er ens rettigheder henne...ej, det burde I gå til medierne med, det er ikke rimeligt..

Jeg kender også til flere...blandt andet en mand der kom ud for en ulykke og blev handicappet, han var i 50'erne og det samme var hans kone...han praktiserende læge og hun ledende sygeplejerske...de fik døgnhjælp til ham, det er 7 år siden det skete. NU er kvinde stoppet med at arbejde og så ryger hjælpen. Der kommer en hjemmehjæler flere gange om dagen men ellers intet...så hun var bundet til hendes hjem og til at passe en syg mand.. nu har hun måtte presse ham til at komme på plejehjem og hun hader det, for hun ved jo godt det bare er opbevaring.. det ers gu ikke ok..

Ja, Mennesker bliver ikke længere behandlet som mennesker, men tror desværre ikke jeg kunne få hende med på idéen med at gå til medierne.

Det er så sørgeligt, at man ikke kan få lov at have et bare nogenlunde godt liv, hvis man er handicappet og ikke kan klare sig selv.

Jeg har ofte tænkt på den debat vi havde herinde på et tidspunkt, hvor vi debatterede omk. børne- familie ydelsen... Det med at man nu kun får til de to første...

Der var faktisk mange der sagde, at deres økonomi var så meget i orden, at de faktisk kunne undvære de penge, men nu fik de dem jo, og de var da osse meget velkomne.... Man smider jo ikke penge væk som man får vel...?!

Men der tænkte jeg at man skulle se på, hvem der faktisk ikke TRÆNGER til de penge, og så spare der i stedet, men det er jo en hel anden snak...

Anmeld

10. april 2011

Aves.

Bondepigen skriver:

Ja, Mennesker bliver ikke længere behandlet som mennesker, men tror desværre ikke jeg kunne få hende med på idéen med at gå til medierne.

Det er så sørgeligt, at man ikke kan få lov at have et bare nogenlunde godt liv, hvis man er handicappet og ikke kan klare sig selv.

Jeg har ofte tænkt på den debat vi havde herinde på et tidspunkt, hvor vi debatterede omk. børne- familie ydelsen... Det med at man nu kun får til de to første...

Der var faktisk mange der sagde, at deres økonomi var så meget i orden, at de faktisk kunne undvære de penge, men nu fik de dem jo, og de var da osse meget velkomne.... Man smider jo ikke penge væk som man får vel...?!

Men der tænkte jeg at man skulle se på, hvem der faktisk ikke TRÆNGER til de penge, og så spare der i stedet, men det er jo en hel anden snak...

Ja, når der skal spares, så må det være dem der kan undvære, der undværer, det andet kan jeg slet ikke se...men det er en svær debat og jeg er slet ikek inde i nationaløkonomi sådan udover at jeg har en holdning til at det lige nu virker som om der tages fra de og det forkerte og det gør mig sgu trist-..

Synd hun ikke er med på medierne...

Anmeld

10. april 2011

Savannah

Min citér knap findes vist ikke så bliver det lidt alternativt... 

Eva:" Ja, det er sgu at spille fallit...eller glemme hvor fremtiden ligger...både for os når vi bliver gamle og for de børn som skal vokse op og tage over...men det er jo let når man ikke selv risikerer noget, har man penge skal man nok få det som man vil.."

- Det virker som om de har glemt hvor fremtiden ligger, at DE ikke SELV er fremtiden.. Tænker at det er penge og en form for magtsyge der tager over.. For ja det er jo nemlig rigtig let når man kan sætte sine forældre på et privat plejehjem, ungerne i private DP'er, BH'er og skoler - og selvfølgelig bruge privathospitalerne.. Synes vores demokrati sakker lidt bagud.. meget faktisk.. Synes det er meget længe siden borgerne er blevet hørt. 

Anmeld

10. april 2011

Puller

Eva. skriver:

bliver virkelig så skuffet...min veninde som også har et barn med cøliaki, har lige skrevet at kommunerne er begyndt at lukke ned for det tilskud man kan få pga merudgifter...synes simpelthen det er under al krtik....nu skal jeg til at gemme boner, hvis nu min kommune også begynder på det pjat....Øv, altså..

Man skal altså være stærk for at være syg eller have syge børn..

Bare et øv-opstød herfra...

Vi fik også et nej til betaling af merudgift til mme, da vore barn er allergidisponeret. Begrundelsen var at de skulle spare i kommunen og at de godt vidste at de IKKE fuldte sundhedsstyrrelsens anbefalinger  

Anmeld

10. april 2011

Aves.

Puller skriver:

Vi fik også et nej til betaling af merudgift til mme, da vore barn er allergidisponeret. Begrundelsen var at de skulle spare i kommunen og at de godt vidste at de IKKE fuldte sundhedsstyrrelsens anbefalinger  

Hmm..men det jeg kan få er en fastsat ydelse som de nu begynder at pille ved..fatter det ikke..men det er sgu heller ikke fair med jer altså..øvøv..

Anmeld

10. april 2011

Lillefe

Jeg er faktisk ikke enig.. med mindre det er medicin til sygdomme hvor man kan dø af det, så kan jeg ikke se samfundet skal betale?? for hvor går grænsen så lige på hvilke allergier man skal betale for? skal jeg så også have mine allergi piller til mine bistik betalt af samfundet?? min søster har også Glutenallergi og hun går da ikke til kommunen og kræver penge for at få tilskud til det? 

Jeg var ikke klar over man kunne få tilskud til den slags.. syntes det er ufatteligt hvad man kan kræve penge ind fra samfundet af..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.