Eva. skriver:
Ja, det er virkelig ikke fair...med sygdom der burde det bare ske og uden noget som helst andet...det er for pokker ikke et valg at blive syg, synes det er så sørgelig og en grim tendens at det bare er ok at træde på dem der i forvejen er langt nede eller som ingen chance har for at tage kampen...børn, psykisk og fysisk syge og ældre...det er bare en gruppe der ikke har den store værdi for samfundet og jeg tænker det er derfor de ikke vægtes...vi giver intet igen jo..
Helt 100% enig!
Systemet skider på de svage i samfundet.
Jeg har osse en lille historie om, hvor lidt rettigheder de svage i samfundet har... Vi kender jo alle historierne om ældre på plejehjem der bliver behandlet dårligt... Men jeg kender en ældre dame, der er flyttet på plejehjem sammen med sin mand, da hun ikke kunne pleje ham selv længere, og de kunne ikke få den hjælp de havde brug for i hjemmet.
Så meget ked af at forlade sit hjem, flyttede hun med sin elskede mand på plejehjem. Det i sig selv er jo hårdt, men som om det ikke var nok, så har personalet lige været der og smide nogle af deres ejendele ud, fordi der er regler for hvor meget mellemrum der skal være mellem tingene, OG deres senge er blevet rykket fra hinanden. De må ikke længere sove ved siden af hinanden, selv om der er hjul på mandens seng... Jeg synes simpelthen det er forfærdeligt, lad da to
mennesker som elsker hinanden være sammen og have det godt i den
sidste tid, de er her!
Jeg synes det er pinligt! Og ja, nu kom jeg vist osse til at skvadre om noget andet end det oprindelige emne, sorry...
Anmeld