Åh, hvor er det urimeligt der hvor kommunerne sparer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2011

Aves.

Jeg er faktisk ikke enig.. med mindre det er medicin til sygdomme hvor man kan dø af det, så kan jeg ikke se samfundet skal betale?? for hvor går grænsen så lige på hvilke allergier man skal betale for? skal jeg så også have mine allergi piller til mine bistik betalt af samfundet?? min søster har også Glutenallergi og hun går da ikke til kommunen og kræver penge for at få tilskud til det? 

Jeg var ikke klar over man kunne få tilskud til den slags.. syntes det er ufatteligt hvad man kan kræve penge ind fra samfundet af..

Han har ikke glutenallergi..han har en tarmsygdom som han faktisk kan dø af, hvis ikke han holder diæten...hans medicin-diæt er en glutenfrikost..Bare lige for at sætte den på plads.

Og så er det ikke noget jeg kræver ind, som du på en ikke særlig pæn måde formulerer det, det er noget vores overlæge skriver til kommunen om og så får man pengene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2011

MaliksMor

Perl skriver:

Jeg er faktisk ikke enig.. med mindre det er medicin til sygdomme hvor man kan dø af det, så kan jeg ikke se samfundet skal betale?? for hvor går grænsen så lige på hvilke allergier man skal betale for? skal jeg så også have mine allergi piller til mine bistik betalt af samfundet?? min søster har også Glutenallergi og hun går da ikke til kommunen og kræver penge for at få tilskud til det? 

Jeg var ikke klar over man kunne få tilskud til den slags.. syntes det er ufatteligt hvad man kan kræve penge ind fra samfundet af..

enig

Anmeld

10. april 2011

Lillefe

Eva. skriver:

Han har ikke glutenallergi..han har en tarmsygdom som han faktisk kan dø af, hvis ikke han holder diæten...hans medicin-diæt er en glutenfrikost..Bare lige for at sætte den på plads.

Og så er det ikke noget jeg kræver ind, som du på en ikke særlig pæn måde formulerer det, det er noget vores overlæge skriver til kommunen om og så får man pengene.

Det kan da godt være det er noget han kan dø af men jeg kan da også dø af at få for mange bistik?

Jeg er stadig ikke enig.. min søster får også utroligt dårlig og bliver syg i flere uger hvis hun ikke spiser glutenfri mad. Og ja jeg syntes det er at kræve penge ind, enlige mødre får rigeligt at penge i forvejen af tilskud mm. (jeg ved det da min kæreste har været enlig far og der får man ikke engang lige så meget som enlig mor!)

Anmeld

10. april 2011

Aves.

Det kan da godt være det er noget han kan dø af men jeg kan da også dø af at få for mange bistik?

Jeg er stadig ikke enig.. min søster får også utroligt dårlig og bliver syg i flere uger hvis hun ikke spiser glutenfri mad. Og ja jeg syntes det er at kræve penge ind, enlige mødre får rigeligt at penge i forvejen af tilskud mm. (jeg ved det da min kæreste har været enlig far og der får man ikke engang lige så meget som enlig mor!)

Men jeg synes det er ok at du har den holdning, jeg ville bare informere dig om fakta. Da jeg kan høre du ikke helt ved hvad du udtaler dig om.

Din sammenligning omkring bistik og min søns kroniske sygdom er på et plan jeg end ikke vil kommentere på.

Tilskuddet er ikke givet til mig men min søn og vil følge ham resten af livet, den er ikke givet i forhold til indkomst men i forhold til sygdom, så ved du også det.

Men er du interesseret i mere viden så er der masser af få og ellers synes jeg da din holdning stemmer fint overens med den viden jeg kan høre du besidder i forhold til dette emne.

Rigtig god dag.

Anmeld

10. april 2011

Lillefe

Men jeg synes det er ok at du har den holdning, jeg ville bare informere dig om fakta. Da jeg kan høre du ikke helt ved hvad du udtaler dig om.

Din sammenligning omkring bistik og min søns kroniske sygdom er på et plan jeg end ikke vil kommentere på.

Tilskuddet er ikke givet til mig men min søn og vil følge ham resten af livet, den er ikke givet i forhold til indkomst men i forhold til sygdom, så ved du også det.

Men er du interesseret i mere viden så er der masser af få og ellers synes jeg da din holdning stemmer fint overens med den viden jeg kan høre du besidder i forhold til dette emne.

Rigtig god dag.

Det er fuldstændig den samme samligning der er her.. jeg kan godt give dig lidt Fakta.. hvis du går ind på http://www.coeliaki.dk/dk/information-nyheder/ der kan du læse at det er Glutenallergi? det kalder jeg en Fakta..Bistik kan man dø af lige så meget som med Glutenallergi!

Og ja du vi er fuldstændig enige jeg har ret til min mening og den holder jeg fuldt ud på! jeg er træt af folk som brokker sig over at samfundet konstant skal betale til alt muligt..

Du må også have en helt vinunderlig dag nu vil jeg gå ud og nyde vejret

Ps og så kan det godt være det er til din søn men det er dit barn indtil han er 18 år og skal betale sin egen medicin.

Anmeld

10. april 2011

Bondepigen

Perl skriver:

Man har altid kunnet søge om hjælp til medicin, som man har brug for, hvis man ikke mener man selv har råd til det... Man skal udfylde økonomiskemaer og vedlægge dokumentation, og kommunen vurderer så om man kan betale selv eller ej.... Så det kan jeg da ikke se det urimelige i?

Det ville være urimeligt, hvis man havde nok penge og så kunne få det betalt.

Anmeld

10. april 2011

Lillefe

Bondepigen skriver:

Man har altid kunnet søge om hjælp til medicin, som man har brug for, hvis man ikke mener man selv har råd til det... Man skal udfylde økonomiskemaer og vedlægge dokumentation, og kommunen vurderer så om man kan betale selv eller ej.... Så det kan jeg da ikke se det urimelige i?

Det ville være urimeligt, hvis man havde nok penge og så kunne få det betalt.

hvem snakker om urimeligheder ? jeg siger ikke der er noget som er urimeligt. Jeg kan bare ikke se hvorfor samfundet skal betale til den slags det er bare min holdning

Anmeld

10. april 2011

Aves.

Perl skriver:

hvem snakker om urimeligheder ? jeg siger ikke der er noget som er urimeligt. Jeg kan bare ikke se hvorfor samfundet skal betale til den slags det er bare min holdning

Men det er fordi du lever i sådan et land hvor vi tænker på en måde der gør at de svage skal have hjælp

Her står der lidt om den danske velfærdsstat, som fortæller lidt om tanken bag, udviklingen osv...

http://www.jak.dk/forening/blad07/z2-07_velfaerdsstaten.htm

Anmeld

10. april 2011

Fenris

Perl skriver:

Enig med dig

Tænker lidt at man skal være talnemmelig for at man overhovedet kan få sådan en hjælp

Mvh
Anita

Anmeld

10. april 2011

slettet_7530

Så skal samfundet heller ikke betale til rygmarvspatienter der er nødsaget til at bruge ble, heller ikke de ældre der ligger og søbber i deres p**, heller ikke de brystopererede der får konstrueret et nyt bryst??
Folk på kemo osv osv

Så har man ikke meget overskud i forhold til andre mennesker.
Vær du glad for at du ikke er mere syg end du er må jeg spørge om dit svar havde været det samme hvis det var en anden der havde lavet indlægget og ikke Eva???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.