jeg har skulle retfærdiggøre hver eneste merudgift jeg har haft i maaaange år og det selvom serviceloven faktisk siger at merudgiften skal "sansynligøres" og det er den sku med en diagnose.
Jeg har længe følt jeg, oveni en diagnose, har skulle bevise at der virkelig er dette behov..og det efter en kamp for overhovedet at få kommunen til at anerkende de udgifter.
Det er som at stå skoleret og det er ydmygende synes jeg..jeg har derofr opgivet...jeg har givet afkald på merudgiftsydelsen for ønsker ikke den følelse af tiggeri jeg får når jeg skal redegøre for hvert eneste udgiftsbilag i regnearket.
Samtidig havde jeg ansøgt om at han kunne komme på koloni...det kostede 650 kr for et alm. barn...et barn som min søn kostede 4500 og jeg skulle selv betale de 1500..øhh ja..så meget for MERudgifter....han kom derfor ikke på koloni.
Det er møg hamrende frustrerende og jeg har kæmpet i så mange år nu, at jeg bare ikke orker det mere.
Så det bliver helt sikkert mere normalen at man skal stå til regnskab overfor kommunen, det er også en måde at spare penge på..ingen bilag ingen penge.
Sisse
Anmeld