Åh, hvor er det urimeligt der hvor kommunerne sparer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.947 visninger
45 svar
0 synes godt om
6. april 2011

Aves.

bliver virkelig så skuffet...min veninde som også har et barn med cøliaki, har lige skrevet at kommunerne er begyndt at lukke ned for det tilskud man kan få pga merudgifter...synes simpelthen det er under al krtik....nu skal jeg til at gemme boner, hvis nu min kommune også begynder på det pjat....Øv, altså..

Man skal altså være stærk for at være syg eller have syge børn..

Bare et øv-opstød herfra...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

mariamiss6

Jeg er enig med dig, de besparelser på børne og ældreområdet er simpelthen for latterligt.... Men da også når det gælder de syge børn...

Jeg har selv lige lagt en tråd, med en kopi af mit blogindlæg fra i forgårs, hvor jeg brokker mig helt vildt (på egne vejne) over de besparelser der er på institutionsområdet lige nu.... 

Anmeld

8. april 2011

Bondepigen

Eva. skriver:

bliver virkelig så skuffet...min veninde som også har et barn med cøliaki, har lige skrevet at kommunerne er begyndt at lukke ned for det tilskud man kan få pga merudgifter...synes simpelthen det er under al krtik....nu skal jeg til at gemme boner, hvis nu min kommune også begynder på det pjat....Øv, altså..

Ja, man skal være stærk for at være svag, som jeg plejer at sige!

Det er så hårdt at kæmpe, når man i forvejen prøver bare at holde den gående det bedste man kan.

Håber ikke det bliver nødvendigt med bon'erne.

Anmeld

10. april 2011

Aves.

mariamiss6 skriver:

Jeg er enig med dig, de besparelser på børne og ældreområdet er simpelthen for latterligt.... Men da også når det gælder de syge børn...

Jeg har selv lige lagt en tråd, med en kopi af mit blogindlæg fra i forgårs, hvor jeg brokker mig helt vildt (på egne vejne) over de besparelser der er på institutionsområdet lige nu.... 

Ja, dem er der også helt vildt mange af hernede...så sørgeligt...der er en bh hvor der midt på dagen er 1 pædagog til 40 børn. Det er jo vanvid.

Men ja, når det rammer syge og børn, og så syge børn...

Anmeld

10. april 2011

Aves.

Bondepigen skriver:

Ja, man skal være stærk for at være svag, som jeg plejer at sige!

Det er så hårdt at kæmpe, når man i forvejen prøver bare at holde den gående det bedste man kan.

Håber ikke det bliver nødvendigt med bon'erne.

Ja, det har du ret i...kan bare ikke forstå det er sådan, mon de håber at nogle bare opgiver og siger pyt, så de kan spare de penge..jeg er begyndt at gemme boner, men det er da urimeligt, virkeligt...nå, men nu må vi se hvad der sker...er lidt rystet, for det er altså ret dyrt med den kost...

knus.. og tak for svar..

Anmeld

10. april 2011

slettet_7530

Eva. skriver:

øv lyder trist, jeg skal til at ansøge nu

Anmeld

10. april 2011

Aves.

Albertesmor skriver:

øv lyder trist, jeg skal til at ansøge nu

Det er så langt ude....at de nu stiller spørgsmål ved om der gives for mange penge...og så besværliggør hverdagen mere end den er i forvejen med et barn på diæt..

Hvad skal du søge om...

Anmeld

10. april 2011

Bondepigen

Eva. skriver:

Ja, det har du ret i...kan bare ikke forstå det er sådan, mon de håber at nogle bare opgiver og siger pyt, så de kan spare de penge..jeg er begyndt at gemme boner, men det er da urimeligt, virkeligt...nå, men nu må vi se hvad der sker...er lidt rystet, for det er altså ret dyrt med den kost...

knus.. og tak for svar..

Ja, det tror jeg faktisk er det de håber på, så er de penge sparet.

Jeg har førhen ofte undladt at tage medicin osv, fordi jeg ikke havde råd eller ikke havde kræfter til at skulle søge om hjælp, og så har mine forældre spædet til, så jeg kunne få min medicin.

Og når jeg så har søgt om hjælp til noget, så får man afslag på afslag, og så orker man altså bare ikke mere... Det er så trist!

Anmeld

10. april 2011

Aves.

Bondepigen skriver:

Ja, det tror jeg faktisk er det de håber på, så er de penge sparet.

Jeg har førhen ofte undladt at tage medicin osv, fordi jeg ikke havde råd eller ikke havde kræfter til at skulle søge om hjælp, og så har mine forældre spædet til, så jeg kunne få min medicin.

Og når jeg så har søgt om hjælp til noget, så får man afslag på afslag, og så orker man altså bare ikke mere... Det er så trist!

Ja, det er virkelig ikke fair...med sygdom der burde det bare ske og uden noget som helst andet...det er for pokker ikke et valg at blive syg, synes det er så sørgelig og en grim tendens at det bare er ok at træde på dem der i forvejen er langt nede eller som ingen chance har for at tage kampen...børn, psykisk og fysisk syge og ældre...det er bare en gruppe der ikke har den store værdi for samfundet og jeg tænker det er derfor de ikke vægtes...vi giver intet igen jo..

Anmeld

10. april 2011

Nemesis

jeg har skulle retfærdiggøre hver eneste merudgift jeg har haft i maaaange år og det selvom serviceloven faktisk siger at merudgiften skal  "sansynligøres" og det er den sku med en diagnose.

Jeg har længe følt jeg, oveni en diagnose, har skulle bevise at der virkelig er dette behov..og det efter en kamp for overhovedet at få kommunen til at anerkende de udgifter.

Det er som at stå skoleret og det er ydmygende synes jeg..jeg har derofr opgivet...jeg har givet afkald på merudgiftsydelsen for ønsker ikke den følelse af tiggeri jeg får når jeg skal redegøre for hvert eneste udgiftsbilag i regnearket.

Samtidig havde jeg ansøgt om at han kunne komme på koloni...det kostede 650 kr for et alm. barn...et barn som min søn kostede 4500 og jeg skulle selv betale de 1500..øhh ja..så meget for MERudgifter....han kom derfor ikke på koloni.

Det er møg hamrende frustrerende og jeg har kæmpet i så mange år nu, at jeg bare ikke orker det mere.

Så det bliver helt sikkert mere normalen at man skal stå til regnskab overfor kommunen, det er også en måde at spare penge på..ingen bilag ingen penge.

Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.