Hvad gør man med autostol når .....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2011

morethanperfect

Bubbes skriver:

Jeg snakkede med politiet da vi havde samme problem..Er barnet 7mdr og ikke kan sidde i 0-13 kg eller hvad kilo der ellers er anbefalet, må børnene god sidde i en fra 9kg og op efter.. De siger at barnet skal sidde sikkert - så vælg en fra 9kg og op efter som kan ligge lidt.. Det har vi til Benjamin..Bliver du stoppet og dit barn ikke sidder i en stol h*n kan passe så får i en MEGA bøde!.. Men ring og hør hvad jeres politi siger

Okay .. Tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

morethanperfect

Mette. skriver:

Du må absolut ikke sætte han i en større stol før han vejer 9 kg. Min datter er snart 1 år og vejer kun 8 kg.

Jeg har ringet til rådet for større færdelssikkerhed for at høre de præcise regler, og sætte et barn i en for stor stol er ikke særlig smart, da stolene slet ikke er testet på baby'er som vejer under de 9 kg. Jeg ville absolut se om i ikke kan finde en babymodel han kan være i, også vente til han er noget ældre og mindst 9 kg tung. Han skal jo ligeledes kunne sidde stabilt selv før i flytter ham over.

Okay mange tak for svar 

Anmeld

5. april 2011

morethanperfect

bonnie81 skriver:

hej

vi har et babysæde der hedder 0-18 kg. det vendes bagud fra 0-13kg og bagefter vendes om så barnet sidder med fronr frem til de vjer 18 kg

hilsen bonnie

Hvor smart ! Hvad er det for et mærke ?

Anmeld

5. april 2011

morethanperfect

Fru'Rugaard skriver:

De er bare ret dyre
Så hellere finde en brugt?
Men, aldrig i en 9-18(36) kg autostol, FØR han er 9 mdr og vejer 9 og opefter! Hans nakke er ikke stærk nok til en hård opbremsning, osv. i en forudvendt stol.

Held og Lykke med det

Tjo , men kan heller ikke vide om han kan være i dem hvis jeg køber dem på nettet .. Hehe .. Hmm .. Hvad hed den i brugte ??? 

Anmeld

5. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville personligt ikke selv sætte ham over i en autostol når han kun er 5 mdr. Hans ryg og nakke kan ikke holde til, at sidde i en større autostol.

Ja, han sidder måske noget glemt, men hellere det end, at det går galt.

Vores datter sad i den lille autostol til hun vejede ca. 10 kg. og var 1 år. Ja, hun sad noget klemt, men det var det sikreste for hende, hvis uheldet skulle være ude.

Håber I finder en løsning

Anmeld

5. april 2011

Fru'Rugaard

morethanperfect skriver:

Tjo , men kan heller ikke vide om han kan være i dem hvis jeg køber dem på nettet .. Hehe .. Hmm .. Hvad hed den i brugte ??? 

Nej, det er selvfølgelig rigtig
Men, hvis der ikke var så langt at kører, kunne i jo bare kører hen og prøve den inden i besluttede jer
Jamen, det er en helt almindelig Römer 0-13 kg.
Jeg vedhæfter lige et billed, så du ved hvilken en jeg snakker om
Den vi brugte var så godt nok den gamle model, men den eneste forskel der er, er at kalechen på den gamle ikke sidder fast i håndtaget, ligesom den gør på den her.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Fru'Rugaard skriver:

Men, hvis der ikke var så langt at kører, kunne i jo bare kører hen og prøve den inden i besluttede jer
Den vi brugte var så godt nok den gamle model, men den eneste forskel der er, er at kalechen på den gamle ikke sidder fast i håndtaget, ligesom den gør på den her.

Denne stol havde vi også til vores datter og hun sad i den til hun vejede ca 10 kg og var 1 år.

Anmeld

5. april 2011

morethanperfect

MoarHvidovre skriver:

Jeg ville personligt ikke selv sætte ham over i en autostol når han kun er 5 mdr. Hans ryg og nakke kan ikke holde til, at sidde i en større autostol.

Ja, han sidder måske noget glemt, men hellere det end, at det går galt.

Vores datter sad i den lille autostol til hun vejede ca. 10 kg. og var 1 år. Ja, hun sad noget klemt, men det var det sikreste for hende, hvis uheldet skulle være ude.

Håber I finder en løsning

Vil da heller ikke sætte ham i en for stor autostol , ville bare lige høre hvad man så gør .. Han sidder ikke bare klemt .. Han kan ikke være der .. 

Anmeld

5. april 2011

morethanperfect

Fru'Rugaard skriver:

Taaaak søde  

Anmeld

5. april 2011

Fru'Rugaard

MoarHvidovre skriver:

Denne stol havde vi også til vores datter og hun sad i den til hun vejede ca 10 kg og var 1 år.

Okay
De er nemlig rigtig gode og rummelige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.