Hvad gør man med autostol når .....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.775 visninger
38 svar
0 synes godt om
4. april 2011

morethanperfect

Ens søn vejer 8,4 Kg. ???

På dem hvor der står fra 9 kg. står der de skal være 9 mdr... Men han er for bred til han kan være i dem 0-13 kg ... Hmm ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

Fru'Rugaard

Da vores datter var 7-8 mdr, kunne hun heller ikke være i den vi havde- så vi lånte en Römer, og den kunne hun sagtens være i og de er begge fra 0-13 kg.
Alle autostole er jo ikke ens, desværre

Anmeld

4. april 2011

morethanperfect

Fru'Rugaard skriver:

Da vores datter var 7-8 mdr, kunne hun heller ikke være i den vi havde- så vi lånte en Römer, og den kunne hun sagtens være i og de er begge fra 0-13 kg.
Alle autostole er jo ikke ens, desværre

Okay så må jeg ha ham med op i babysam og afprøve nogle forskellige .. Tak for svar

Anmeld

4. april 2011

Maise86

morethanperfect skriver:

På dem hvor der står fra 9 kg. står der de skal være 9 mdr... Men han er for bred til han kan være i dem 0-13 kg ... Hmm ..

Hvvor gammel er han?

Anmeld

4. april 2011

morethanperfect

Maise86 skriver:

Hvvor gammel er han?

5 mdr... 

Anmeld

4. april 2011

morNov2010

Følger lige med. Vi er nemlig i samme problemstilling.

Anmeld

4. april 2011

Sabsy

Jeg snakkede med politiet da vi havde samme problem..Er barnet 7mdr og ikke kan sidde i 0-13 kg eller hvad kilo der ellers er anbefalet, må børnene god sidde i en fra 9kg og op efter.. De siger at barnet skal sidde sikkert - så vælg en fra 9kg og op efter som kan ligge lidt.. Det har vi til Benjamin..Bliver du stoppet og dit barn ikke sidder i en stol h*n kan passe så får i en MEGA bøde!.. Men ring og hør hvad jeres politi siger

Anmeld

5. april 2011

Mette.

morethanperfect skriver:

Du må absolut ikke sætte han i en større stol før han vejer 9 kg. Min datter er snart 1 år og vejer kun 8 kg.

Jeg har ringet til rådet for større færdelssikkerhed for at høre de præcise regler, og sætte et barn i en for stor stol er ikke særlig smart, da stolene slet ikke er testet på baby'er som vejer under de 9 kg. Jeg ville absolut se om i ikke kan finde en babymodel han kan være i, også vente til han er noget ældre og mindst 9 kg tung. Han skal jo ligeledes kunne sidde stabilt selv før i flytter ham over.

Anmeld

5. april 2011

bonnie81

hej

vi har et babysæde der hedder 0-18 kg. det vendes bagud fra 0-13kg og bagefter vendes om så barnet sidder med fronr frem til de vjer 18 kg

hilsen bonnie

Anmeld

5. april 2011

Fru'Rugaard

morethanperfect skriver:

Okay så må jeg ha ham med op i babysam og afprøve nogle forskellige .. Tak for svar

De er bare ret dyre
Så hellere finde en brugt?
Men, aldrig i en 9-18(36) kg autostol, FØR han er 9 mdr og vejer 9 og opefter! Hans nakke er ikke stærk nok til en hård opbremsning, osv. i en forudvendt stol.

Held og Lykke med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.