Hvordan går du ud af bussen med barnevognen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

lauras*mor*

Laulund87 skriver:

Ja eller barnevognen'Og jeg kigger selvfølgelig godt efter cyklister inden vi går ud

Ikke for at jokke i din formulering..

Men går du først eller sidst ud af bussen? uanset hvor barnet ser hen...

For som jeg forstod så går du sidst ud af bussen, men hvordan kigger du så efter cykelister? går du ud og kigger først og bagefter ind i bussen og skubber vognen ud?

Sorry hvis du føler jeg jokker rundt i det..

trådstarter: Jeg skubber ind, og trækker ud... Kan slet ikke forestille mig at gøre det anderledes.. Hun er altid spændt fast, og selvom bussen ikke er sænket vælter hun ingen steder... det taer jo også kun lige 10-15 sek før man er ude..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Leneur

Jeg trækker den ud og kigger altid om der er nogle cyklister inden vi er helt ude. Både for mit barns skyld men kunne da heller ikke bære hvis jeg var skyld i at skade en cyklist, de fleste har jo meget fart på, så de ville kunne lave kolbøtter.

Anmeld

5. april 2011

NinaNymannMadsen

nu køre jeg med bus hver dag.
vi har klapvognen med altid dog barnevogn mandag morgen når hun skal ud til dagplejen så hun har den at sove i.

når jeg skal i i bussen så er det bagenden føst altså skubber den ind og vi trækker den ud for så har vi muglighed for at se om der kommer nogen ude på cykelstigen og det er nemmere at styre den sådan.

Anmeld

5. april 2011

Ina33

Laulund87 skriver:

Jeg blev rådet til at trække den ind og skubbe den ud. Så barnet aldrig vælter fremad Det sagde en chauffør til mig..

Præcis det samme har jeg engang for mange år siden fået ordre om af en buschauffør.

Anmeld

5. april 2011

Laulund87

lauras*mor* skriver:

Ikke for at jokke i din formulering..

Men går du først eller sidst ud af bussen? uanset hvor barnet ser hen...

For som jeg forstod så går du sidst ud af bussen, men hvordan kigger du så efter cykelister? går du ud og kigger først og bagefter ind i bussen og skubber vognen ud?

Sorry hvis du føler jeg jokker rundt i det..

trådstarter: Jeg skubber ind, og trækker ud... Kan slet ikke forestille mig at gøre det anderledes.. Hun er altid spændt fast, og selvom bussen ikke er sænket vælter hun ingen steder... det taer jo også kun lige 10-15 sek før man er ude..

Det jeg har markeret, sådan gør jeg

Anmeld

5. april 2011

Nadia&Daniel

CiSo skriver:

Jeg skubber den ind og trækker den ud.. Det syntes jeg det er det letteste.

Anmeld

5. april 2011

lauras*mor*

Laulund87 skriver:

Det jeg har markeret, sådan gør jeg

Okay.. alternativt... Ja det synes du jo sikekrt ikke.. hehe... Men føler du ikke at barnet falder bagover og ud af vognen(hvis kalechen er nede)? Går ud fra at barnet er spændt fast men kunne bare forestille mig at det kunne føles sådan...
Jeg tænker lidt at hvis jeg gjorde som dig så skulle jeg vende vognen rundt inde i bussen, for at få den ud rigtigt..
Men det er jo sådan set lige meget.. hehe.. Var bare nysgerrig da jeg ikke var heltt sikker på hvad du skrev..
Vi gør jo alle det vi selv synes er nemmest...

Anmeld

5. april 2011

sne190810

Jeg tænker at det da helt sikkert også, har noget at føre med i hvilke dele af landet man bor?

Altså .. Der er jo forskel på busserne i hovedstadsområdet, og dem man ser f.eks. Fakse (Tilfældigt, brugte bare lige Fakse som eksempe,l fordi det er vidst en af de steder jeg har brugt busser, uden for København) Tænker plads/indretningsmæssigt osv. Eller hvad?

Jeg skubber min barnevogn ind, og jeg vil vove at påstå at det ville være noget nær umuligt for mig at skulle trække den ind. Og tror også bussemanden ville blive pænt gnaven, over hvor lang tid ekstra det ville tage. Og sidst men ikke mindst tror jeg slet ikke der er ordentlig plads, til at sådan direkte at 'bakke' ind i bussen.   Når jeg derimod skal ud, så bakker jeg bare ud. Altså omvendt at end når jeg går ind.

Ind = barnevogn først, hvor baby har ryggen mod bussen,- altså øjnene på mig. Umiddelbart har jeg ikke endnu prøvet at hun vælter forover. Og det har været selvom samtlige bussemænd ikke altid er lige søde til at sænke busserne.

Ud = Jeg går ud først, bakker barnevognen lige så stille med. Kigger efter cykler, eller andre mennesker (som part out aser og maser sig ud samtidig, som om de har en eller anden frygt for de ikke når at komme af bussen) og bakker faktisk hele vejen op til fortovet. Kan ikke lige se hvorfor jeg skulle stå på cykelstien, og vende barnevognen til gene for cyklisterne. Så kan jeg lige så godt jeg bare lige ta' de sidste 2-3 'bakke-skridt'

Med overstående skal det tages i betragtning at jeg bor på Nørrebro, har en Odderbarnevogn med længste liggemål, og tager busserne flere gange dagligt. ( Og typisk i myldretiden )

Anmeld

5. april 2011

Laulund87

lauras*mor* skriver:

Okay.. alternativt... Ja det synes du jo sikekrt ikke.. hehe... Men føler du ikke at barnet falder bagover og ud af vognen(hvis kalechen er nede)? Går ud fra at barnet er spændt fast men kunne bare forestille mig at det kunne føles sådan...
Jeg tænker lidt at hvis jeg gjorde som dig så skulle jeg vende vognen rundt inde i bussen, for at få den ud rigtigt..
Men det er jo sådan set lige meget.. hehe.. Var bare nysgerrig da jeg ikke var heltt sikker på hvad du skrev..
Vi gør jo alle det vi selv synes er nemmest...

Nej sådan har jeg aldrig set på det, men det er nok fordi vi har en robust klapvogn med en tyk kaleche der altid er oppe

Det er såmænd heller ikke sikkert jeg gør det på den mest rigtige måde, men ja vi gør det forskelligt

Anmeld

5. april 2011

JacobsMoar

Hmm.. Ja, det er jo faktisk ikke helt nemt at forklare

MEN, jeg går sidst ind, og først ud.. Altså presser jeg styret ned mod jorden når vi skal ind.. Og så spoler vi faktisk bare tilbage når vi skal ud igen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.