Ville du have indleveret telefonen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

Dinna88

Sidder her og syder og tænker på, om det bare er mig der ser sådan logisk på det, eller hvad?

Efter forelæsningen i dag glemte jeg min telefon. Jeg har så brugt eftermiddagen på at lede uden held og hente nyt Simkort i Telia. Nu finder jeg så ud af, at der er en fyr der fandt den. Kontakte ham, og hvad siger han? Han var godt nok en af de sidste i auditoriet, men der var ikke lige nogen af dem han stod med, der havde mistet telefonen, så han havde bare ladet den ligge og gået hjem.

WHAT?! Altså måske er det bare mig, men hvis jeg havde fundet en glemt telefon, havde jeg aldrig bare ladet den ligge dér til frit skue, fordi enhver jo kan stjæle den! Jeg havde afleveret den til forelæseren, som stod der endnu, eller til studieadministrationen. Så der var mulighed for at finde telefonen!

Jeg var inde i auditoriet og lede efter ham her var gået, og da var den væk. Og ikke indleveret. Så nu ved jeg ikke, hvor den er, om nogen har stjålet den, eller indleveret den andet steds. Men er bare arrig.

Min telefon er ikke hans ansvar, det er jeg klar over, men man kan da lige være flink at gøre en lille gestus for den ikke bliver stjålet når man ved, hvor ked af det man selv ville blive over at miste den.

Hvad havde i gjort? Bare tænkt: "Whatever, ikke mit problem" og ladet den ligge? Eller havde i indleveret den?

Jeg havde afleveret den, ingen tvivl!

For nogle måneder siden fandt jeg en mobil på et toilet på min skole. Det var efter kl. 15 så kontoret var lukket. Jeg ringede til kontakten "mor" men ingen tog den. Jeg gav det nogle timer, men ingen "mor" ringede tilbage. Jeg brød mig ikke om at snage i telefonen, men jeg gik så ind i indbakken, og fandt den sidste person der havde skrevet, og så skrev jeg til nummeret at jeg havde en telefon der så sådan og sådan ud, om personen ville informere ejeren om det, og at jeg kunne findes i det og det lokale på det og det tidspunkt dagen efter. - hun var meget glad for at få sin mobil igen  

Jeg mistede en dag min pung med penge i. Jeg anede ikke hvor den var. jeg var SÅ BITTER over at der kunne være en der havde nuppet den. Men nej, efter en uge ringede de så fra REMA og sagde at den lå i en kurv. Den bitterhed glemmer jeg aldrig, bl.a. derfor afleverer jeg altid ting. 

Nogle gange får man endda findeløn fandt engang et guldur på gaden. Det viste sig at være meget dyrt med elfenben og alt muligt. Hende der havde mistet det var meget glad for at jeg havde været ved politiet med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

Frøken J.

lauras*mor* skriver:

godt du fik den tilbage...

Jeg har faktisk 2 gange fundet en tlf til karneval... vel og mærke fra den samme ejermand.. haha... Jeg ringede til den der stod oplistet som mor i tlf bogen, og da jeg fik adressen af hende afleverede jeg den i postkassen... vi havde snakket lidt og hun ville egentlig selv ha hentet den, men pga nogle ting blev det omvendt.. Men hun havde jo så min adresse, og et par dage efter lå der 100 kr i min postkasse som tak fordi jeg leverede den tilbage...

Anden gang jeg fandt den ringede jeg så til det der lignede hans kæreste, og og afleverede den selv til ham... jeg ville ikke ydmyge ham overfor hans mor nu når det var anden gang han havde tabt den.. Moren fortalte så også at det var absolut noget hun regnede med skete hvert år, og var også sket mange gange før til karneval.. hehe..

Man indlevere sådan noget.. Tænk hvis det var en selv.. Men først ringer jeg altid til "mor", "far" eller andre jeg tænker er tæt på personen..

en anden historie: Jeg har min tlf til reperation og da jeg på min lånetlf går på facebook er den allerede logget ind på en andens profil.. Jeg kunne i princippet lave en masse lort på facebook, men jeg valgte at logge ham ud og skrive en besked fra min egen facebook til ham, og kunne så se han manglede nogle numre, ogg sagde at jeg havde nogle af hans, så han kunne da få dem hvis det var... Derefter slettede jeg dem da han sagde han ikke skulle bruge dem..

Jeg fandt også engang et studiekort ude på uni, og der skrev jeg også til ham på facebook. han blev rigtig glad, og han fik det tilbage nogle dage senere. :-)

Man får sådan en dejlig følelse indeni.. Så du kan roligt glemme din mobil når jeg er i rummet, så skal du i hvertfald nok få den igen.. hurtigst muligt...

Hvor er du altså god! Sådan noget er helt vildt dejligt at læse, et dejligt tegn på der findes mennesker, der gerne hjælper hinanden. Jeg har ikke selv prøvet at finde en glemt ting, men ville helt klart starte med at se om der var en kontaktperson der virkede som nær familie, og hvis intet held så indlevere den et sted. Så er glad for jeg ikke er ene om det, jeg blev bare helt chokeret over han bare havde ladet den ligge igen. Jeg er rigtig glad for, at jeg fik den igen, for jeg var virkelig ked af den var væk. Så flere mennesker som dig 

Anmeld

4. april 2011

Frøken J.

Baby-støv skriver:

havde indleveret den.... godt du fik den hjem....

Godt! Og ja, det er bare viduuunderligt

Anmeld

4. april 2011

Frøken J.

Dinna88 skriver:

Jeg havde afleveret den, ingen tvivl!

For nogle måneder siden fandt jeg en mobil på et toilet på min skole. Det var efter kl. 15 så kontoret var lukket. Jeg ringede til kontakten "mor" men ingen tog den. Jeg gav det nogle timer, men ingen "mor" ringede tilbage. Jeg brød mig ikke om at snage i telefonen, men jeg gik så ind i indbakken, og fandt den sidste person der havde skrevet, og så skrev jeg til nummeret at jeg havde en telefon der så sådan og sådan ud, om personen ville informere ejeren om det, og at jeg kunne findes i det og det lokale på det og det tidspunkt dagen efter. - hun var meget glad for at få sin mobil igen  

Jeg mistede en dag min pung med penge i. Jeg anede ikke hvor den var. jeg var SÅ BITTER over at der kunne være en der havde nuppet den. Men nej, efter en uge ringede de så fra REMA og sagde at den lå i en kurv. Den bitterhed glemmer jeg aldrig, bl.a. derfor afleverer jeg altid ting. 

Nogle gange får man endda findeløn fandt engang et guldur på gaden. Det viste sig at være meget dyrt med elfenben og alt muligt. Hende der havde mistet det var meget glad for at jeg havde været ved politiet med det.

Skide godt, altså  Man bliver bare SÅ glad! Jeg gad også godt vide hvem der havde afleveret den i kantinen. Havde faktisk tænkt på at give et par bifbilletter som tak, da jeg først fik besked fra en holdkammerat om, at hun vidste ham her havde fundet den. Men da jeg så fandt ud af, at han bare havde ladet den ligge, skulle han dælme ikke have noget.

Men det kan altid betale sig at gøre folk glade!

Anmeld

4. april 2011

Hasselnødden

Secrets skriver:

Sidder her og syder og tænker på, om det bare er mig der ser sådan logisk på det, eller hvad?

Efter forelæsningen i dag glemte jeg min telefon. Jeg har så brugt eftermiddagen på at lede uden held og hente nyt Simkort i Telia. Nu finder jeg så ud af, at der er en fyr der fandt den. Kontakte ham, og hvad siger han? Han var godt nok en af de sidste i auditoriet, men der var ikke lige nogen af dem han stod med, der havde mistet telefonen, så han havde bare ladet den ligge og gået hjem.

WHAT?! Altså måske er det bare mig, men hvis jeg havde fundet en glemt telefon, havde jeg aldrig bare ladet den ligge dér til frit skue, fordi enhver jo kan stjæle den! Jeg havde afleveret den til forelæseren, som stod der endnu, eller til studieadministrationen. Så der var mulighed for at finde telefonen!

Jeg var inde i auditoriet og lede efter ham her var gået, og da var den væk. Og ikke indleveret. Så nu ved jeg ikke, hvor den er, om nogen har stjålet den, eller indleveret den andet steds. Men er bare arrig.

Min telefon er ikke hans ansvar, det er jeg klar over, men man kan da lige være flink at gøre en lille gestus for den ikke bliver stjålet når man ved, hvor ked af det man selv ville blive over at miste den.

Hvad havde i gjort? Bare tænkt: "Whatever, ikke mit problem" og ladet den ligge? Eller havde i indleveret den?

Helt sikkert indleveret den til en eller anden på studiekontoret eller forelæseren. Igen, det er det mindste man kan gøre og tænker man på andre end sig selv, så kan man også forestille sig den situation at man selv en dag måske ville miste sin og håbe at de, der fandt den, indleverede den, så jeg kunne få den tilbage

Anmeld

5. april 2011

Dinna88

Secrets skriver:

Skide godt, altså  Man bliver bare SÅ glad! Jeg gad også godt vide hvem der havde afleveret den i kantinen. Havde faktisk tænkt på at give et par bifbilletter som tak, da jeg først fik besked fra en holdkammerat om, at hun vidste ham her havde fundet den. Men da jeg så fandt ud af, at han bare havde ladet den ligge, skulle han dælme ikke have noget.

Men det kan altid betale sig at gøre folk glade!

Nej, han er da et fjols. Om ikke andet så kunne han da have taget den og ringet til en kontakt!

Det kan det nemlig Jeg ville altså have det rigtig dårligt med ikke at have afleveret de ting jeg fandt. 

Anmeld

5. april 2011

NinaNymannMadsen

jeg havde indleveret den.

nu ved jeg så en af mine kammerarter havde fundet i mobil her i weekenden og den har han beholdt og har ikek gjort noget for at finde ejeren af telefonen.

men sådan er der nogen der er.

håber da du finder den

Anmeld

5. april 2011

DLM

Jeg har prøvet mange gange at finde tabte mobiler og punge. har arbejdet i tivoli i Aalborg og i biocity Aalborg. der indlevere jeg altid. kunne aldrig drømme om at lade dem ligge, hvis nu nogle der ikke kunne holde sig til at indlevere fik fat i dem. kunne aldrig finde på at stjæle fra folk, og fatter ikke dem der kan få sig selv til det. godt du fik din mobil igen.

Anmeld

5. april 2011

Frøken J.

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Helt sikkert indleveret den til en eller anden på studiekontoret eller forelæseren. Igen, det er det mindste man kan gøre og tænker man på andre end sig selv, så kan man også forestille sig den situation at man selv en dag måske ville miste sin og håbe at de, der fandt den, indleverede den, så jeg kunne få den tilbage

Man skal nemlig altid lige vende den om.. Om ikke man selv ville ønske, at den blev indleveret

Anmeld

5. april 2011

Frøken J.

Astasmor skriver:

jeg havde indleveret den.

nu ved jeg så en af mine kammerarter havde fundet i mobil her i weekenden og den har han beholdt og har ikek gjort noget for at finde ejeren af telefonen.

men sådan er der nogen der er.

håber da du finder den

Ej en spade!! Ja, undskyld når det er din kammerat, men altså Men det er NETOP pga. sådanne typer man skal indlevere :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.