Ville du have indleveret telefonen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.774 visninger
33 svar
0 synes godt om
4. april 2011

Frøken J.

Sidder her og syder og tænker på, om det bare er mig der ser sådan logisk på det, eller hvad?

Efter forelæsningen i dag glemte jeg min telefon. Jeg har så brugt eftermiddagen på at lede uden held og hente nyt Simkort i Telia. Nu finder jeg så ud af, at der er en fyr der fandt den. Kontakte ham, og hvad siger han? Han var godt nok en af de sidste i auditoriet, men der var ikke lige nogen af dem han stod med, der havde mistet telefonen, så han havde bare ladet den ligge og gået hjem.

WHAT?! Altså måske er det bare mig, men hvis jeg havde fundet en glemt telefon, havde jeg aldrig bare ladet den ligge dér til frit skue, fordi enhver jo kan stjæle den! Jeg havde afleveret den til forelæseren, som stod der endnu, eller til studieadministrationen. Så der var mulighed for at finde telefonen!

Jeg var inde i auditoriet og lede efter ham her var gået, og da var den væk. Og ikke indleveret. Så nu ved jeg ikke, hvor den er, om nogen har stjålet den, eller indleveret den andet steds. Men er bare arrig.

Min telefon er ikke hans ansvar, det er jeg klar over, men man kan da lige være flink at gøre en lille gestus for den ikke bliver stjålet når man ved, hvor ked af det man selv ville blive over at miste den.

Hvad havde i gjort? Bare tænkt: "Whatever, ikke mit problem" og ladet den ligge? Eller havde i indleveret den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

Koen.

Secrets skriver:

Sidder her og syder og tænker på, om det bare er mig der ser sådan logisk på det, eller hvad?

Efter forelæsningen i dag glemte jeg min telefon. Jeg har så brugt eftermiddagen på at lede uden held og hente nyt Simkort i Telia. Nu finder jeg så ud af, at der er en fyr der fandt den. Kontakte ham, og hvad siger han? Han var godt nok en af de sidste i auditoriet, men der var ikke lige nogen af dem han stod med, der havde mistet telefonen, så han havde bare ladet den ligge og gået hjem.

WHAT?! Altså måske er det bare mig, men hvis jeg havde fundet en glemt telefon, havde jeg aldrig bare ladet den ligge dér til frit skue, fordi enhver jo kan stjæle den! Jeg havde afleveret den til forelæseren, som stod der endnu, eller til studieadministrationen. Så der var mulighed for at finde telefonen!

Jeg var inde i auditoriet og lede efter ham her var gået, og da var den væk. Og ikke indleveret. Så nu ved jeg ikke, hvor den er, om nogen har stjålet den, eller indleveret den andet steds. Men er bare arrig.

Min telefon er ikke hans ansvar, det er jeg klar over, men man kan da lige være flink at gøre en lille gestus for den ikke bliver stjålet når man ved, hvor ked af det man selv ville blive over at miste den.

Hvad havde i gjort? Bare tænkt: "Whatever, ikke mit problem" og ladet den ligge? Eller havde i indleveret den?

Jeg havde indleveret den! det er da det mindste man kan gøre Selvfølgelig ville det ikke være mit problem, men det ville bare være det rigtigste for mig at gøre

Anmeld

4. april 2011

Frøken J.

lillespurv20 skriver:

Jeg havde indleveret den! det er da det mindste man kan gøre Selvfølgelig ville det ikke være mit problem, men det ville bare være det rigtigste for mig at gøre

Det er også det jeg tænker. Især fordi der er så mange der er langfingrede med sådan noget elektronik, så kan man godt lige være venlig at sørge for, at ingen stjæler den!

Anmeld

4. april 2011

Leneur

Vi fandt faktisk en engang i djurs sommerland og først prøvede vi at ringe til dem der stod mor og far ved men ingen reagerede, for hvis nu de havde været flere afsted var det nemmere at gøre det den vej, så den indleverede vi derude.

Ja synes også som det mindste at man kan indlevere den men mange tænker jo desværre i dag ikke ret meget længere end egen næsetip.

Anmeld

4. april 2011

Kamulla

jeg har indleveret mange telefoner til kontoret.. en masse nye i-phones.. selvom jeg godt kunne bruge sådan en ville jeg ALDRIG nuppe den... never... forstår ikke hvorfor folk ikke indleverer den til kontoret eller andet steds.. tage den med hjem og ringe til en i telefonbogen osv og fortælle hvor den var... 

Anmeld

4. april 2011

Frøken J.

Leneur skriver:

Vi fandt faktisk en engang i djurs sommerland og først prøvede vi at ringe til dem der stod mor og far ved men ingen reagerede, for hvis nu de havde været flere afsted var det nemmere at gøre det den vej, så den indleverede vi derude.

Ja synes også som det mindste at man kan indlevere den men mange tænker jo desværre i dag ikke ret meget længere end egen næsetip.

Det tror jeg også lige jeg ville gøre som det allerførste, altså lige se om der var en kontaktperson på telefonen at kontakte.

Men den er heldigvis vendt hjem nu! Den var blevet indleveret i kantinen til sidst, og så ringede de til min kæreste, fordi de kunne se der var 6 ubesvarede opkald fra det nummer (Vi havde prøvet at ringe til den for at høre om nogen tog den)..

Så EN eller anden har indleveret den, heldigvis, men ikke den første der fandt den

Anmeld

4. april 2011

twinboys

Sådan en klaphat... Jeg havde klart afl. den

Håber den dukker op...

Majbritt

Anmeld

4. april 2011

Sphynxlover

Jeg mistede engang min mobil i byen i en kæmpe brandert og havde opgivet alt om at se den igen.

Så en dag ca en uge efter var der en fyr der ringede hjem til de gamle (han havde fundet deres nummer på min mobil) og sagde han havde fundet den og jeg kunne komme og hente den

Da jeg kom derhen ville jeg gi ham 100 kr som tak dem ville han sgu ik engang ha

Hold da op det kalder jeg service

Anmeld

4. april 2011

Frk.S

Jeg havde indleveret den - for jeg ved jo ikke om den næste der kommer forbi er lige så reel som mig.

Min kæreste så engang en pige glemme mobilen i toget. Han troede bare hun gik på toilet, men da han så at hun var stået af toget, kunne han ikke nå at få fat i hende. Han tog så mobilen med hjem, og vi ringede til et nummer der hed "mor."

På den måde fik hun sin mobil igen, og hun var da rigtig glad!

Vi har også både fået afleveret en pung og en taske med bl.a. bærbar i tilbage til rette vedkommende (sidstnævnte krævede dog lidt mere "detektivarbejde" for at finde frem til ejeren )

Anmeld

4. april 2011

Frøken J.

twinboys skriver:

Sådan en klaphat... Jeg havde klart afl. den

Håber den dukker op...

Majbritt

Så er det ikke bare mig! Den er vendt hjem igen, se lidt længere oppe. GUDSKELOV for jeg betaler af på den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.