Madplan - er ret stolt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2008

lonemus

Znuzke skriver:

Hold da fast!!!!!!!!!! Jeg har overvejet madplaner og har da også gjort det en enkelt uge, men alligvel.......jeg bruger da snildt 600-700 hver gang jeg er i Netto - og det er flere gange om ugen.....nu er vi så også 7 i husstanden, meeen......

Jeg tror vi bruger ca. 7-8000 pr. md. på mad, og det er bestemt ikke fordi vi spiser specielt dyrt mad, det er meget lasagne, pasta&kødsovs, hakkedrenge, medister osv - go' dansk mad.... Men det løber jo også hurtigt op når der skal skrælles 4 kg. kartofler til en enkelt gang aftensmad..... Og en tur på McD koster 400-500 kr.....

Jeg må igang!!!! Madplaner - here i come!!

Må iøvrigt lige høre - gemmer i boner fra hele måneden? Det har jeg jo set i Luksus-Fælden, og jeg har overvejet det, men giver det virkelig så meget??? Uha - så kan jeg jo se hvor meget cola jeg køber....

Fantastisk tråd - nu har jeg jo også snart råd til - ikke Gucci men Mulberry....

Ja, jeg gemte alle boner i de 2 mdr....det er virkelig skræmmende, hvad vi brugte penge på, og alt for mange på.
Min mand siger tit: "altså, det blev kun 100 kr" eller "jamen det kostede kun 120.- kr"...ja, fint nok, men hvis det sker flere gange om ugen, så løber det altså meget hurtigt op!!

Så bare i gang, så du også kan få lidt flere penge at snolde for 60.png

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2008

Anne

Znuzke skriver:

Hold da fast!!!!!!!!!! Jeg har overvejet madplaner og har da også gjort det en enkelt uge, men alligvel.......jeg bruger da snildt 600-700 hver gang jeg er i Netto - og det er flere gange om ugen.....nu er vi så også 7 i husstanden, meeen......

Jeg tror vi bruger ca. 7-8000 pr. md. på mad, og det er bestemt ikke fordi vi spiser specielt dyrt mad, det er meget lasagne, pasta&kødsovs, hakkedrenge, medister osv - go' dansk mad.... Men det løber jo også hurtigt op når der skal skrælles 4 kg. kartofler til en enkelt gang aftensmad..... Og en tur på McD koster 400-500 kr.....

Jeg må igang!!!! Madplaner - here i come!!

Må iøvrigt lige høre - gemmer i boner fra hele måneden? Det har jeg jo set i Luksus-Fælden, og jeg har overvejet det, men giver det virkelig så meget??? Uha - så kan jeg jo se hvor meget cola jeg køber....

Fantastisk tråd - nu har jeg jo også snart råd til - ikke Gucci men Mulberry....

Uha jeg tror, at vi har samme madbudget som jer, og vi et to voksne og en Rasmus. Men altså nu vil jeg holde fast i planen og se om jeg kan være rigtig dygtig 60.png

Jeg har en Mulberry, men jeg synes bare, den er ret tung. Får nærmest helt en sidevind, når jeg bærer den 60.png

KH
Anne

Anmeld

21. oktober 2008

eliasogmor

er der ikke nogen seje nogen der kan lave en madplan til mig og elias..jeg skal havde varmt mad hver dag..da min krop ellers siger stop....for jeg bruger alt for mange penge på mad........

Anmeld

21. oktober 2008

Anne

eliasogmor skriver:

er der ikke nogen seje nogen der kan lave en madplan til mig og elias..jeg skal havde varmt mad hver dag..da min krop ellers siger stop....for jeg bruger alt for mange penge på mad........

Hejsa

Jeg vil gerne gøre et forsøg:

Onsdag.
Kødsovs med fuldkorns pastaskruer og gulerodssalat. (Lav nok til to dage)

Torsdag:
Risengrød

Fredag:
Rosmarinkylling med bagte kartofler

Lørdag:
Flæskesteg med kartofler og rødkål.

Søndag:
Samme som onsdag, men du tager bare resterne op af fryseren 60.png

Mandag:
Laks, kartofler, cremefraiche med purløg og gulerødder.

Tirsdag:
Frikadeller med kartofler og brun sovs 60.png

Kan du bruges det?

KH
Anne

Anmeld

21. oktober 2008

eliasogmor

Anne skriver:

Hejsa

Jeg vil gerne gøre et forsøg:

Onsdag.
Kødsovs med fuldkorns pastaskruer og gulerodssalat. (Lav nok til to dage)

Torsdag:
Risengrød

Fredag:
Rosmarinkylling med bagte kartofler

Lørdag:
Flæskesteg med kartofler og rødkål.

Søndag:
Samme som onsdag, men du tager bare resterne op af fryseren 60.png

Mandag:
Laks, kartofler, cremefraiche med purløg og gulerødder.

Tirsdag:
Frikadeller med kartofler og brun sovs 60.png

Kan du bruges det?

KH
Anne

det lyder helt fantastisk....mange tak...

Anmeld

21. oktober 2008

A.

eliasogmor skriver:

det lyder helt fantastisk....mange tak...

mums så ved jeg hvsd jeg skal på lørdag "Lørdag:
Flæskesteg med kartofler og rødkål".hvad kl skal jeg komme?

nej helt ærlig sådan mad plan er slet ikke noget for mig..

Anmeld

21. oktober 2008

eliasogmor

agnieszka skriver:

er ikke hjemme lørdag... lige til at starte med tænkte jeg også åhh nej..men de sidste 4 mdr har jeg døjet med kvalme fordi jeg ikke fik nok at spise, så tænker lidt at det måske vil hjælpe og så at jeg ikke lever af pasta..fordi jeg ikke aner hva jeg skal lave....

Anmeld

21. oktober 2008

eliasogmor

agnieszka skriver:

aner da heller ikke hvordan man laver en flæskesteg....

Anmeld

21. oktober 2008

ekzunz

eliasogmor skriver:

Det gør jeg faktisk heller ikke - eller jo, den skal jo bare ind i ovnen, så er det jo bare om sværen bliver sprød - det er vist sovsen der er sværest...

Da jeg boede alene med mine 2 små, da spiste vi rigtig tit kartoffelmos med brændende kærlighed. Det er supernemt når man ikke skal lave til mange.

Og fiskefrikadeller - de har en rigtig god fiskefars i Netto - og så bare lidt kartofler i ovnen - det er også rigtig nemt!!

Rikke

Anmeld

21. oktober 2008

Anne

eliasogmor skriver:

Uha jeg føler mig bare så moden nu 60.png

Måden min mormor har lært min mor og mig det på er:

Stil ovnen på 200 grader. Gnid stegen godt med groft salt. Læg den med benene op i 20 min. Vend stegen og lad dem ligge med sværet op i 1½ time alt efter hvor stor den er. Jeg putter altid laurbærblade på og ved stegen, da jeg elsker den smag.

Sovsen laver jeg af det fedt, der er løbet fra stegen, creme Finé eller fløde, kartoffelvand, kulør og salt/peber og så en ordentlig omgang mazena jævning 60.png

Meget nemt. men det med de sprøde svær, det er kun held, der afgør det hos os 60.png

KH
Anne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.