Madplan - er ret stolt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2008

lonemus

Nå okay, ja så er vores madbudget ikke helt ved siden af, kan jeg se....

Troede lige jeg brugte mange penge, selvom jeg nu syntes jeg tænker mig godt om, når jeg handler ind!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2008

Pia.

Super sejt, der kunne jeg godt lære lidt... jeg er så dårlig til at handle til længere af gange, her handler min mand hver dag efter arbejde... 60.png

Knus Pia som så slet ikke tør regne på hvad vi kunne spare 60.png

Anmeld

21. oktober 2008

twinboys

PiaR skriver:

Super sejt, der kunne jeg godt lære lidt... jeg er så dårlig til at handle til længere af gange, her handler min mand hver dag efter arbejde... 60.png

Knus Pia som så slet ikke tør regne på hvad vi kunne spare 60.png

Tænkte det samme her... Jeg tror jeg fra det nye år, vil have styr på det... Så vil jeg skrive ned hvad vi bruger af penge på mad og en på mad udefra...

Majbritt

Anmeld

21. oktober 2008

lonemus

twinboys skriver:

Tænkte det samme her... Jeg tror jeg fra det nye år, vil have styr på det... Så vil jeg skrive ned hvad vi bruger af penge på mad og en på mad udefra...

Majbritt

Det har vi prøvet i 2 mdr her i sommer, jeg siger dig vi fik et chok........alt for mange penge blev klattet væk. Så det har vi taget ved lære ved og har nu en hel del penge mere til os selv, som vi kan bruge på tøj eller lign. SKØNT 60.png

Så det kan klart anbefales at prøve!

Lone

Anmeld

21. oktober 2008

twinboys

lonemus skriver:

Det har vi prøvet i 2 mdr her i sommer, jeg siger dig vi fik et chok........alt for mange penge blev klattet væk. Så det har vi taget ved lære ved og har nu en hel del penge mere til os selv, som vi kan bruge på tøj eller lign. SKØNT 60.png

Så det kan klart anbefales at prøve!

Lone

Ja det må prøves...

Jeg vil også spare en masse penge...

Majbritt

Anmeld

21. oktober 2008

lonemus

twinboys skriver:

Ja det må prøves...

Jeg vil også spare en masse penge...

Majbritt

Ja, ik 60.png

Jeg kan nu købe mere tøj til børnene hver måned 60.png
Syntes vi sætter nok penge på opsparingen i forvejen hver måned, så syntes de ekstra-fundne penge skal gå til os alle 4 60.png

Lone

Anmeld

21. oktober 2008

twinboys

lonemus skriver:

Ja, ik 60.png

Jeg kan nu købe mere tøj til børnene hver måned 60.png
Syntes vi sætter nok penge på opsparingen i forvejen hver måned, så syntes de ekstra-fundne penge skal gå til os alle 4 60.png

Lone

Hvor fedt... Det må afprøves efter jul...

Majbritt

Anmeld

21. oktober 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Vi har kørt med madplan i lidt over et halvt år nu, og hæver fast 500 kr. om mandagen til en særlig madpung.
Vi handler så frugt/grønt, brød, pålæg, mælk, tilbehør til aftensmad (ris, pasta, kartofler sovs osv.),husholdning (køkkenrulle, toiletpapir, rengøring osv), slik/sodavand (hvis vi skal hygge) og personlig hygiejne om mandagen. Det bliver som regel 300 kr, og så er der til genopfyldning af mælk, brød, pålæg og frugt/grønt om torsdagen.

Det, der IKKE er inkluderet i madbudgettet er junkfood/restaurantbesøg, bleer, som svigermor betaler - men vi bruger ca. 2-2½ pakke pr. måned nu, og det ville være ca. 50 kr. ekstra om ugen, kød, som vi nadler stort ind af på vores lokale slagteri en gang hvert kvartal (her handler vi basiskød, som hakket kød, kotelletter, skinkeschnitzel, kylling og en stor hamburgerryg/skinke, som for os kan deles i 5 stykker). Skal vi have rødt kød a la steg eller bøffer sparer vi op, af de penge der er tilovers hver uge - for jo, vi har faktisk ca. 50 kr. tilovers pr. uge

Vi kan dog godt mærke at priserne er steget, og det er sjældent at vi køber fersk fisk - men så køber vi laksestykker eller sider og pangasiusfiletter på bud, så vi får alligevel fisk hver uge. Det vigtigste er at vi lever sundt og balanceret, og hvis det begynder at overskride vores budget, så har vi også råd til det - men der er ingen grund til at øge forbruget, bare fordi muligheden nu er der

Den anden fordel ved madplanen er, at vi ikke skal stresse over at handle ind hver dag, og det er altså også et plus med små børn.

Mvh.
Pernille

Forresten: vi er 3 i husstanden, to voksne og en 15 måneder gammel pige. Og vi handler i den lokale Rema.

Anmeld

21. oktober 2008

gda

Jeg har lavet madplan et godt stykke tid nu, og hvis jeg regner ud hvad vi bruger i måneden på bleer, mad, kød, frugt,madpakke x 3 og mme+frugtmos+vælling osv. bliver det cirka 2400 kr.
Nu laver vores slagter nogle kanon uge pakker til 4 personer for 219 kr.
4 x dem og 7,5 kg oksekød direkte fra landmanden, så har vi kød til 3 måneder.Så har vi selvfølgelig også de dage hvor vi ikke får kød, men istedet suppe,tærte,pandekage m.m
Vi er 2 voksne, Josephine på 3 år og magnus på snart 5 mdr

Anmeld

21. oktober 2008

ekzunz

Hold da fast!!!!!!!!!! Jeg har overvejet madplaner og har da også gjort det en enkelt uge, men alligvel.......jeg bruger da snildt 600-700 hver gang jeg er i Netto - og det er flere gange om ugen.....nu er vi så også 7 i husstanden, meeen......

Jeg tror vi bruger ca. 7-8000 pr. md. på mad, og det er bestemt ikke fordi vi spiser specielt dyrt mad, det er meget lasagne, pasta&kødsovs, hakkedrenge, medister osv - go' dansk mad.... Men det løber jo også hurtigt op når der skal skrælles 4 kg. kartofler til en enkelt gang aftensmad..... Og en tur på McD koster 400-500 kr.....

Jeg må igang!!!! Madplaner - here i come!!

Må iøvrigt lige høre - gemmer i boner fra hele måneden? Det har jeg jo set i Luksus-Fælden, og jeg har overvejet det, men giver det virkelig så meget??? Uha - så kan jeg jo se hvor meget cola jeg køber....

Fantastisk tråd - nu har jeg jo også snart råd til - ikke Gucci men Mulberry....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.