MischaKuhr skriver:
Min mand vil helst stå ude på fødegangen til jeg har født... Han synes at hele situationen er for mærkelig og han bryder sig ikke om det. Ik nok med at min mand er en vatp.. så har han også sagt nogle ting som har såret mig. mht at når jeg skal føde har de bare at tøre vores barn af inden han tager imod det, m.m og værre ting er blevet sagt. vi har skændtes i 2 timer nu og jeg er bare træt.. når han siger sådanne ting er jeg meget itvivl om han er voksen nok til opgaven og om det er ham jeg skal være sammen med resten af mit liv
Nu er det også bare det at vi har mistet 4 gange og skal prøve igen, dog under behandling med immunglobulin og prednison. så det skulle helst gerne lykkes denne gang.
Nu tænker jeg at den oplevelse skal han da heller ikke have, hvis han ikke kan se det smukke og fantastiske i det. er lidt skuffet.
Hvordan var jeres mænd under fødslen/fødslerne?
Jeg havde min mor med til fødslen. Min mand stod og ventede ude foran døren, og kom ind lige da vores søn var kommet ud - og så klippede han navlesnoren (selvom jeg tror han helst ville have været foruden, men fik stukket saksen i hånden af sygehjælperen). Han kunne simpelthen ikke bære, at skulle se mig med så mange smerter, og så har han virkelig hospitalsskræk. Jeg vidste hvordan han havde det allerede inden jeg blev gravid, og havde derfor allerede allieret mig med min mor. Ville aldrig tvinge ham til det, når nu han så udtrykkeligt havde sagt, at han virkelig ikke havde lyst. Han var inde hos mig på fødestuen et par gange for lige at se til mig, men ellers var han udenfor. Han har ikke fortrudt 1 sekund!
Jeg elskede at min mor var med (selvom jeg virkelig ikke talte pænt til hende - undskyld mor!) og hun synes det var helt vildt at få lov til at dele et så intimt øjeblik med sin yngste datter, og er evigt taknemlig over at få lov til at være den første der så Jakob - og de har et helt særligt bånd og vil sikkert have det resten af livet. Havde min far været hjemme da jeg fødte, ville han også have fået lov til at være der og opleve det.
Har et vennepar, hvor hun har termin lige om lidt med nr. 2 - og de har en datter på næsten 4 år. Hendes mand var med til fødslen af deres datter (mod hans vilje, men hun ville ikke være alene og har mistet sine forældre) og nu hvor de venter deres søn, så får han det dårligt over at skulle være med igen. Han synes virkelig heller ikke at det er rart på nogen måde. Men han gør det jo selvfølgelig for at støtte sin kone.
Min mening (og vi har jo alle hver vores) er at man skal respektere, hvis ens mand ikke har lyst til at være der når det sker. Det kan virkelig "ødelægge" ham psykisk (og fysisk "down there") at være tvunget til at overvære det, trods at det er det smukkeste i verden der sker. Naturligvis medmindre man ikke har andre der er virkelig tætte på en som kan være der, for man bør virkelig have en at opleve det med - og snakke med om det bagefter!
Anmeld