MischaKuhr skriver:
Min mand vil helst stå ude på fødegangen til jeg har født... Han synes at hele situationen er for mærkelig og han bryder sig ikke om det. Ik nok med at min mand er en vatp.. så har han også sagt nogle ting som har såret mig. mht at når jeg skal føde har de bare at tøre vores barn af inden han tager imod det, m.m og værre ting er blevet sagt. vi har skændtes i 2 timer nu og jeg er bare træt.. når han siger sådanne ting er jeg meget itvivl om han er voksen nok til opgaven og om det er ham jeg skal være sammen med resten af mit liv
Nu er det også bare det at vi har mistet 4 gange og skal prøve igen, dog under behandling med immunglobulin og prednison. så det skulle helst gerne lykkes denne gang.
Nu tænker jeg at den oplevelse skal han da heller ikke have, hvis han ikke kan se det smukke og fantastiske i det. er lidt skuffet.
Hvordan var jeres mænd under fødslen/fødslerne?
Først og fremmest skal du have et kram, at miste fire gange må være umådeligt hårdt. 
Hvad angår din kæreste, så kan der jo være mange grunde til at han ikke vil med ind på fødestuen. Nogle mænd får det jo direkte dårligt af at være på et sygehus. En mulighed kunne være at alliere sig med en anden du har det rigtig godt med, en søster, mor, svigermor, veninde, som kan være med på sygehuset og være hos dig i den sidste tid af fødslen og så kan din kæreste gå, når han synes det blvier for meget. I kunne også vælge at kontakte en uafhængig jordemoder, der giver fødselsforberedelse til par, hvor I kan få snakket forventninger og føleleser igennem, så I begge ved hvad I går ind til.
Prøv at sætte dig ned med kæresten og uden at virke bebrejdende, så spørg ham, hvad det er han frygter ved at være med, og få en god snak med ham.
Held og lykke med det hele.
Anmeld