Hvad jeg kan forstå, så tror jeg din mand er bange. Oplevelsen med jeres lille datter i ikke kunne få med hjem, fylder garanteret mere end han giver udtryk for.
Jeg ved at flere mænd tager afstand fra ting, hvis de har følelserne i klemme og det kunne jo tyde på han har det her. Hvilket jo også er forståeligt nok.
Jeg tror bare han skal have tid og når du så skal til at føde kan det være han ikke vil vige fra din side.
Min mand og søster har været med til begge mine drenges fødsler.
Min søster var med som back-up hvis det blev for hårdt for min mand. Første gang var det også nødvendigt. Han var ude på gangen flere gange, da han blev lidt bleg. Han kom dog ind igen og var der også under presseveerne, dog i en stol, for jeg var mere bekymret for ham end mig selv 
Anden gang var han sej og var ved min side hele tiden. Han var super god opbakning og jeg tror ikke jeg havde klaret det uden ham og hans opmuntrende ord.
Denne her gang, vil vi gerne klare det alene, uden nogle familiemedlemmer eller venner. Min mand har ønsket det sådan, for efter sidste fødsel, føler han sig lidt som en verdensmand 
Jeg vil bare sige at tingene ændrer sig for mændende og det de synes er værst, er at de er magtesløse og de ikke kan hjælpe dig fri for smerter.
Ønsker dig og manden al mulig held og lykke 
Anmeld