Gynger forbudt i dagpleje og børnehaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2011

Pige2009

L_K skriver:

Børnene kunne jo falde af gyngen eller få den i hoveder... JA GUD HVOR FORFÆRDELIGT; KOM NU OVER DET TÆNKER JEG..

Det er hvad tv2øst havde en nyhedsindslag om. Nu vil en kommune gøre gynger forbudt fordi de er FARLIGE. "det er andres børn og dem skal der tages hånd om" (ikke ordret). I mine øjne er "at tage hånd om børn" ikke at forhindre dem i at have det sjovt..

Ej jeg bliver tosset når jeg hører sådanne noget.... Nu må der vel snart heller ikke være sand i sandkasserne mere fordi man kunne risikere at børnene spiser det 

Vi andre har da fået gynger i hovedet mange gange og spist sand mange gange. Vi har da ikke taget skade.

Respekt for at man vil passe på børnene i daginstitutionerne men nu synes jeg det går for vidt... Børnene ender jo snart med at skulle sidde stille fra 7-15.

Jeg synes det er latterligt....

Ja, der er mange ting. Måske skulle vi bare binde vores børn til en stol

Det gør de jo desværre i alt for høj grad i nogen institutioner, hvor pædagogerne ikke gider udenfor med ungerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

Lucas og Mathilde <3

L_K skriver:

Det var da skrækkeligt... Troede simpelthen ikke det kunne lade sig gøre i en børnehave....

Det er sindsygt! :-s

Anmeld

31. marts 2011

slettet_7530

L_K skriver:

Børnene kunne jo falde af gyngen eller få den i hoveder... JA GUD HVOR FORFÆRDELIGT; KOM NU OVER DET TÆNKER JEG..

Det er hvad tv2øst havde en nyhedsindslag om. Nu vil en kommune gøre gynger forbudt fordi de er FARLIGE. "det er andres børn og dem skal der tages hånd om" (ikke ordret). I mine øjne er "at tage hånd om børn" ikke at forhindre dem i at have det sjovt..

Ej jeg bliver tosset når jeg hører sådanne noget.... Nu må der vel snart heller ikke være sand i sandkasserne mere fordi man kunne risikere at børnene spiser det 

Vi andre har da fået gynger i hovedet mange gange og spist sand mange gange. Vi har da ikke taget skade.

Respekt for at man vil passe på børnene i daginstitutionerne men nu synes jeg det går for vidt... Børnene ender jo snart med at skulle sidde stille fra 7-15.

Jeg må også indrømme at jeg synes det er en smule hysterisk, tænk på hvor mange børn der bliver passet ude i inst hvereneste dag, og hvor lidt ulykker der egentligt sker, de fleste ulykker sker stadig i hjemmet og børnene er da snart lige så længe i inst som hjemme, synes som ts at det er synd at børn begrænses så meget som det efterhånden er tilfældet

Anmeld

31. marts 2011

Lucas og Mathilde <3

Chamomile skriver:

Den børnehave ville jeg bestemt ikke være tilfreds med, de skal da være ude og lege- ikke bare sidde og se tegnefilm og spille på deres Nintendo'er. Ang. det med at forbyde gynger, man kan også blive lidt for hysterisk- de skal jo ikke pakkes ind i vat børnene. Selvfølgelig er det trist når der sker uheld, men børnene skal da have lov til at nyde udendørslivet og have det sjovt.

Ufatteligt. Forleden dag ville lucas gerne have en bil med, og der tænkte jeg at det selvfølgelig var ok, når alle andre hverdag har spillemaskiner med, men niks måtte han ikk kun på legetøjsdag. De spullemaskiner er jo også legetøj, og lucas har ikke sådan en og får det heller ikke foreløbigt

Anmeld

31. marts 2011

regalprime

L_K skriver:

Sjovt du smider denne debat, her i Egtved er der 1 legeplads tilbage ud af 3. Den ene er de nu ved at lægge FALDESAND på ved, så den er lovlig igen!!! Der skal være FALDESAND på hvis de små poder sku falde jo. Hva det end skal hjælpe, og tilmed koster SÅ mange penge!!! Sys det er så latterligt, altså de er jo ikk lavet af vat!!!

Anmeld

31. marts 2011

Henriette1973

L_K skriver:

Er enig.

De skulle heller prioterer penge til personale, så vores unger kan lege trygt og sikkert på legepladserne. I stedet for at nu at bruge penge på at ændre legepladserne...

FJOLLET siger jeg bare!!!!!

Anmeld

31. marts 2011

MamaJakob

Henriette1973 skriver:

Er enig.

De skulle heller prioterer penge til personale, så vores unger kan lege trygt og sikkert på legepladserne. I stedet for at nu at bruge penge på at ændre legepladserne...

FJOLLET siger jeg bare!!!!!

Enig!

Anmeld

31. marts 2011

LBK

Lucas og Mathilde <3 skriver:

Ufatteligt. Forleden dag ville lucas gerne have en bil med, og der tænkte jeg at det selvfølgelig var ok, når alle andre hverdag har spillemaskiner med, men niks måtte han ikk kun på legetøjsdag. De spullemaskiner er jo også legetøj, og lucas har ikke sådan en og får det heller ikke foreløbigt

Hi nej Spillemaskinerne er IKKE legetøj, og derfor burde de ikke være i en børnehave HI

En bil... Hvor harmløst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.