Gynger forbudt i dagpleje og børnehaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2011

LBK

serinasmor skriver:

øhhh ... oki ??  det var da enormt dumt ... pak da hellere ungerne ind i vat end at ansætte flere pædegoger til at passe på dem

er det i halen af ham den 3årige der døde ?? - ikke af en gynge men af et legehus

Det sagde de ikke noget om. Så måske......måske ikke.... Det er det nok..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

LR85

forbud ved jeg nu heller ike.

men i vores vuggestue hænger der en, og den er midt på gulvet (rummet er ikke ret stort) og i går fik min søn den i hoved og fik hjernerystelse, såååå... jeg er nu ikke så begejstet.

Men ja, den er også indendørs.. er lidt ked a den, da han kun kan kravle og den er lige i 'kravle-hoved-højde) sådan en fugleredde tror jeg den hedder

Anmeld

30. marts 2011

*Sofie*

serinasmor skriver:

øhhh ... oki ??  det var da enormt dumt ... pak da hellere ungerne ind i vat end at ansætte flere pædegoger til at passe på dem

er det i halen af ham den 3årige der døde ?? - ikke af en gynge men af et legehus

Anmeld

30. marts 2011

LBK

louiseandersen85 skriver:

forbud ved jeg nu heller ike.

men i vores vuggestue hænger der en, og den er midt på gulvet (rummet er ikke ret stort) og i går fik min søn den i hoved og fik hjernerystelse, såååå... jeg er nu ikke så begejstet.

Men ja, den er også indendørs.. er lidt ked a den, da han kun kan kravle og den er lige i 'kravle-hoved-højde) sådan en fugleredde tror jeg den hedder

Jeg forstår dig godt. Men ærlig talt var det jo et uheld og de sker jo altså bare. Det har de altid gjort.. Derfor synes jeg bare ikke de skal forbydes....

Anmeld

30. marts 2011

Mi

L_K skriver:

ja det er det med ansvaret det er problemet.... Men forældrene tænker jo ikke; den børnehave skal mit barn ikke gå i for de har en legeplads...Legepladser er farlige. 

Jeg synes bare det er så åndsvagt

Nej, forældrene vil meget gerne have store og spændende legepladser...indtil der sker et uheld. I mine pigers bh faldt en dreng ned fra et træ og brækkede armen. Det er jo hvad der sker, og forældrene var også helt ok med det. Men et andet forælderpar som vi kender lidt var så oprørte over det. De mente ikke at pædagogerne havde holdt ordentlig øje med drengen, men helt ærlig. Børn klatre i træer, de falder nogle gange ned, og en sjælden gang imellem brækker de en arm  Sådan er det nu engang bare. Det er egentlig et under at der ikke oftere sker ulykker, for man lukker jo gerne 70-90 børn sammen på lidt plads og med få voksne. Det SKAL jo gå galt en gang imellem. Når det kan gå galt derhjemme, så er der bare endnu større risiko i institutionerne.

Anmeld

30. marts 2011

LBK

MarianneSonne skriver:

Nej, forældrene vil meget gerne have store og spændende legepladser...indtil der sker et uheld. I mine pigers bh faldt en dreng ned fra et træ og brækkede armen. Det er jo hvad der sker, og forældrene var også helt ok med det. Men et andet forælderpar som vi kender lidt var så oprørte over det. De mente ikke at pædagogerne havde holdt ordentlig øje med drengen, men helt ærlig. Børn klatre i træer, de falder nogle gange ned, og en sjælden gang imellem brækker de en arm  Sådan er det nu engang bare. Det er egentlig et under at der ikke oftere sker ulykker, for man lukker jo gerne 70-90 børn sammen på lidt plads og med få voksne. Det SKAL jo gå galt en gang imellem. Når det kan gå galt derhjemme, så er der bare endnu større risiko i institutionerne.

Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv...

Anmeld

30. marts 2011

Lucas og Mathilde <3

Det er jo dybt latterligt, herre gud. Hvsd må børnene efterhånden?
Min søn på tre år går selvfølgelig i børnehave. Og har gjort siden november, og ikke en eneste gang har vi oplevet at børnene var ude og lege, nej tvært i mod - 9 ud af 10 børn sidder med de der nintendo dser, og den sidste ser film, omg - i en børnehave. Hvad sker der for det? :-s

Anmeld

30. marts 2011

Kløver

L_K skriver:

Børnene kunne jo falde af gyngen eller få den i hoveder... JA GUD HVOR FORFÆRDELIGT; KOM NU OVER DET TÆNKER JEG..

Det er hvad tv2øst havde en nyhedsindslag om. Nu vil en kommune gøre gynger forbudt fordi de er FARLIGE. "det er andres børn og dem skal der tages hånd om" (ikke ordret). I mine øjne er "at tage hånd om børn" ikke at forhindre dem i at have det sjovt..

Ej jeg bliver tosset når jeg hører sådanne noget.... Nu må der vel snart heller ikke være sand i sandkasserne mere fordi man kunne risikere at børnene spiser det 

Vi andre har da fået gynger i hovedet mange gange og spist sand mange gange. Vi har da ikke taget skade.

Respekt for at man vil passe på børnene i daginstitutionerne men nu synes jeg det går for vidt... Børnene ender jo snart med at skulle sidde stille fra 7-15.

Jeg synes det er latterligt....

Jeg e renig, der er dælme grænser, og er da snart utroligt at vi overhovedet eksisterer og er levende med alle de livsfarlige ting der findes gad vide om de har hørt om man ikke skal pakke børnene ind i vat

Anmeld

31. marts 2011

LBK

Lucas og Mathilde <3 skriver:

Min søn på tre år går selvfølgelig i børnehave. Og har gjort siden november, og ikke en eneste gang har vi oplevet at børnene var ude og lege, nej tvært i mod - 9 ud af 10 børn sidder med de der nintendo dser, og den sidste ser film, omg - i en børnehave. Hvad sker der for det? :-s

Det var da skrækkeligt... Troede simpelthen ikke det kunne lade sig gøre i en børnehave....

Anmeld

31. marts 2011

Chamomile

Lucas og Mathilde <3 skriver:

Den børnehave ville jeg bestemt ikke være tilfreds med, de skal da være ude og lege- ikke bare sidde og se tegnefilm og spille på deres Nintendo'er. Ang. det med at forbyde gynger, man kan også blive lidt for hysterisk- de skal jo ikke pakkes ind i vat børnene. Selvfølgelig er det trist når der sker uheld, men børnene skal da have lov til at nyde udendørslivet og have det sjovt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.