Det med sandet er nu ikke helt dumt, for det må da endelig ikke være alm sand. De skal være speciel faldsand.
Jeg har arbejdet i en sfo hvor børnene ikke måtte kravle i træerne. For der var jo ikke faldunderlag, og hvis de kom til skade ville forsikringen jo ikke dække. I den børnehave hvor jeg har arbejdet ville vi gerne hænge et dæk op i et træ. Det er super til at stimulere børnenes balancesans i forskellige retninger, men det kunne vi ikke, for vi havde ikke råd til at anlægge faldunderlag under. Vi brugte træstammer til trappe. De blev lagt ind i en jordhøj, og dannede trin på den måde. Men de måtte endelig ikke have nogle knaster som børnene kunne rive sig på
Der er bare såååååå mange regler og det er umuligt at lave noget selv på legepladserne mere uden at bryde reglerne.
Men egentlig forstår jeg godt de strenge regler, for hvis der er noget som ikke er i orden, hvem har så ansvaret? Og de færreste forældre idag, vil godtage at det er et hændeligt uheld, når deres børn kommer til skade.
Men at forbyde gynger virker godt nok lidt vanvittig, og ja, så kan børnene jo komme til skade på hvad som helst.
www.stjerneleg.dk
Anmeld