Sparemåned - mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2011

Zeus

Kristinav skriver:

Grøntsagslasagne! Med masser af gulerødder.

Ellers så lav madplan for en uge af gangen - kig reklamer søndag og rend efter tilbud. Vi lever to voksne for 400 kr om ugen, og vi hverken sulter eller går på kompromis med smag eller noget.. Vi laver madplan, og en gang om ugen spiser vi enten pasta eller rugbrød. Så får vi ryddet ud i køleskabet med rester nemlig

Vi er også nogen værre luksus-dyr herhjemme, det indrømmer jeg gerne  Vi handler aftensmad hver dag, istedet for én gang om ugen, med tilhørende impulskøb selvfølgelig.. Har fundet ud af, at Rema1000 har madplaner man selv kan sammensætte, og så klarer de indkøbseddel, men det render alligevel op i over 500 kr om ugen, KUN på aftensmad  Overvejer også en rugbrødsdag, og hvad man nu ellers kan finde på af spareråd, for at skære det ned...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

Anne85

Ni-ko-li-ne skriver:

Hvilke slags grød får i?

Selv spiser jeg dagligt "den flade maves grød" - ellers hirsegrød, blåbærgrød fra urtekram, morgenfruegrød fra urtekram, risengrød, boghvedegrød

Anmeld

30. marts 2011

Prinsessens'Mor<3

eller æggekage..

Anmeld

30. marts 2011

Holbæktrunten

Hmm, billig mad... 

Risengrød

Kylling i fad (plejer at smide div grøntsagsrester, masser af hk tomat og evt en slat fløde og selvfølgelig masser af hvidløg og andre krydderier i) spises med ris. Køber forøvrigt selv som regel de store og billige pakker m kyllingebryst%kyllingeinderfileter til ca 100 kr for 2 kg

Blomkålssuppe: kog 1 blomkål i vand med boullionterning. Kom rester af kogte kartofler eller lidt kartoffelmos pulver i, og blend det hele. Smages til med muskat og salt/peber. BILLIGT OG VELSMAGENDE (selvom det ikke lyder særlig spændende- min mand og far er helt vilde med det)

Hjemmebagte klatboller med pålæg. Jeg plejer at lave en kæmpe portion så der også er til frokost og fryser. Grundlæggende er det ca 12 g gær opløses i lidt vand i stor skål m salt. Godt med vand ved, ca 1/2 durummel og 1/2 hvedemel. Røres til du bliver lam i armen, og sættes 12-16 timer i køleskab, hvorefter du "klatter" dejen på bagepapir, og bager det v 200 g i ca 20-25 min. Super nemt, billigt og velsmagende - også til supper forøvrigt.

hvidkål, gulerødder og porrer dampet med en klat smør som "sovs" til ris og fx frikadeller el kylling er også et hit herhjemme.

Anmeld

30. marts 2011

<3

JulieE skriver:

Grøntsagssupper er super billig og sundt mad. F.eks kartoffel-porre supper, tomatsuppe, kartoffel-gulerodssuppe, ærte suppe... Kun fantasien sætter grænser

Jep sundt, billigt og mættende!

Pastasovs og lasagne og lign. er også billigt med masser af gulerødder og bønner i

Anmeld

30. marts 2011

JulieE

Kirle skriver:

Jep sundt, billigt og mættende!

Pastasovs og lasagne og lign. er også billigt med masser af gulerødder og bønner i

Jep Jeg plejer at også at rive en squash til lasagne sovsen. Det smager så godt

Og supperne er fast på vores madplan hele efteråret og vinteren

Anmeld

30. marts 2011

henh01

Har ikke læst alle svar men ville bare lige smide vores madplan op:

Kylling i cola (skulle lige prøves)

suppe

hakkebøf med ostesovs og hj. lavet pomme

kartoffelfrikadeller med advokado

kalkunbrygt med smøreost og bacon

rester

indbagt mørbrad

hjemmelavet pizza

stegt flæsk

fiskefrikadeller

Anmeld

30. marts 2011

Zeus

Jeg har også den bedste hjemmelavede suppe, har selv fundet på den, den er SÅ lækker... Men af en eller anden grund, så har vi slet ikke fået den i år endnu

Anmeld

30. marts 2011

Zeus

henh01 skriver:

Har ikke læst alle svar men ville bare lige smide vores madplan op:

Kylling i cola (skulle lige prøves)

suppe

hakkebøf med ostesovs og hj. lavet pomme

kartoffelfrikadeller med advokado

kalkunbrygt med smøreost og bacon

rester

indbagt mørbrad

hjemmelavet pizza

stegt flæsk

fiskefrikadeller

Årh kylling i cola er bare mums!

Anmeld

30. marts 2011

henh01

Zeus skriver:

Årh kylling i cola er bare mums!

Altså jeg synes det var ret meget tomat.. Vil prøve næste gang at tilføje mere cola og mindre tomat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.