Hmm, billig mad...
Risengrød
Kylling i fad (plejer at smide div grøntsagsrester, masser af hk tomat og evt en slat fløde og selvfølgelig masser af hvidløg og andre krydderier i) spises med ris. Køber forøvrigt selv som regel de store og billige pakker m kyllingebryst%kyllingeinderfileter til ca 100 kr for 2 kg
Blomkålssuppe: kog 1 blomkål i vand med boullionterning. Kom rester af kogte kartofler eller lidt kartoffelmos pulver i, og blend det hele. Smages til med muskat og salt/peber. BILLIGT OG VELSMAGENDE (selvom det ikke lyder særlig spændende- min mand og far er helt vilde med det)
Hjemmebagte klatboller med pålæg. Jeg plejer at lave en kæmpe portion så der også er til frokost og fryser. Grundlæggende er det ca 12 g gær opløses i lidt vand i stor skål m salt. Godt med vand ved, ca 1/2 durummel og 1/2 hvedemel. Røres til du bliver lam i armen, og sættes 12-16 timer i køleskab, hvorefter du "klatter" dejen på bagepapir, og bager det v 200 g i ca 20-25 min. Super nemt, billigt og velsmagende - også til supper forøvrigt.
hvidkål, gulerødder og porrer dampet med en klat smør som "sovs" til ris og fx frikadeller el kylling er også et hit herhjemme.
Anmeld