Sparemåned - mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2011

Kloster

Alt der kan laves i 2 dage....

Og for os er gris fx også spare, for det har vi altid i fryseren pga vi får hel gris 2 gange om året.

Også ellers tilbud... Vi er 5 pers, hvor de 4 af os spiser som voksne, så Super Best's 3 pakker for 100,- er en dyr post for os, da der ikke er nok i 1 pakke. Så det holder jeg mig fra.

Jeg handler ind i Rema og ved Super Best og hver søndag kigger jeg reklamerne her igennem og skriver ned, hvad jeg mangler + jeg laver madplan for en ugen. Og her er der gerne 2 gange med rester og måske en heldig med gratis mad ved min svigerinde ell mine forældre  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

Anne85

Zeus skriver:

Vi har kun en mini fryser, der sidder i toppen af køleskabet, så vi kan ikke "bare" fryse ned..

øv bøv. Men så ihvertfald lave mad til to dage ad gangen - det kan jo sagtens holde sig i køleskabet  Det gør jeg ofte - men det er nu mere for at spare tid

Anmeld

30. marts 2011

foto på lærred

Her er et par ideer til billigere retter:

Tun i dåse. Kogte kartofler som når der er kolde skæres i mundrette skiver og blandes med den kolde tun og så lidt f.eks majs og rød peper, kan toppes med persille hvis man har lyst.

En købe suppe med flute til

Pita brød med lidt kylling og salat (eller du kan bruge kødet fra dagen før hvis du skulle have pasta med kødsovs)

Et par dage med rugbrød og pålæg

Pølser og brød

Så bliver det vist ikke billigere Håber I får sparet lidt op. Tillykke med graviditeten

Anmeld

30. marts 2011

KarinaIda

Pølser, pasta og porre eller andet grønt i ildfast fad med flødesovs og revet ost over....

Pasta koges efter anvisning, porrene skal også have et lille opkog. Pølserne skæres i skiver, dernæste blandes det hele i et ildfast fad, så hældes der noget fløde over - alt efter hvor meget man vil have af "sovs", dernæst kommes der revet ost på, og så sættes det i ovnen(midten) til osten er gylden... ca 200 grader!

Har selv prøvet denne opskrift en enkelt gang, og det er bestemt ikke sidste gang den skal prøves.. Det er simpelthen så lækkert!! Mums....

Anmeld

30. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Anne85 skriver:

jeg ville personligt aldrig på på kompromis med sundhed selvom der sku spares penge.

Til gengæld vil jeg foreslå dig at lave mad til flere dage ad gangen og så fryse ned. Og erstatte en del af kødet med grønsager da det alt andet lige er billigere end kød. derudover vil jeg foreslå dig at bage alt brød selv - og igen bage rigeligt så der er til fryseren. Lave billige men lækre og mættende grønsagssupper. Og hvis I skal ha lidt sødt så lad vær med at købe jer fattig i sodavand og slik men selv bage en lækker kage fx. Og så en grød aften i ugen - det behøver ikke være kedeligt, man kan få meget lækkert grød

Hvilke slags grød får i?

Anmeld

30. marts 2011

Noneother

Kartoffelfrikadeller. Smager dejligt, koster ingenting.

Anmeld

30. marts 2011

Zeus

foto på lærred skriver:

Her er et par ideer til billigere retter:

Tun i dåse. Kogte kartofler som når der er kolde skæres i mundrette skiver og blandes med den kolde tun og så lidt f.eks majs og rød peper, kan toppes med persille hvis man har lyst.

En købe suppe med flute til

Pita brød med lidt kylling og salat (eller du kan bruge kødet fra dagen før hvis du skulle have pasta med kødsovs)

Et par dage med rugbrød og pålæg

Pølser og brød

Så bliver det vist ikke billigere Håber I får sparet lidt op. Tillykke med graviditeten

Mange tak, men jeg er skam ikke gravid igen  Vi skal bytte værelse med min store pige, så mangler en del ting, for at det kan blive et godt værelse man kan være i, og ikke bare sove i.. Skal for eksempelt ud og have fat i et væg-til-væg tæppe pga splinter (det er et ældgammel gulv der er her, og det er værst derinde), og en masse andre småting.. Men nu skal det være.. Så alt hvad vi overhovedet får sparet, kommer til at gå dertil  Iiih jeg er så spændt, jeg kunne næsten ikke sove i nat, fordi jeg lå og planlagde

Anmeld

30. marts 2011

Lullaby

Zeus skriver:

Vi har en ordentlig sparemåned i næste måned, da der er nogen ting vi skal have købt til børneværelset...

Nogen der har idéer til billig aftensmad? Der behøver ikke følge opskrift med, jeg googler bare hvis det er 

Og det behøver heller ikke være SUPER sundt, vi har normal morgenmad/frokost, frugt/grøntsager, det er kun aftensmad...

Mine egne idéer er:

Brændende kærlighed

Svensk pølseret

Pølsemix

Spaghetti med kødsovs

Frisk pasta med ostesovs

Forloren hare

Kotelletter i fad

....?

Pasta carbonara med hytteost

Grønsagsposer fra netto, krebinetter, gigant pommes fra fakta

Anmeld

30. marts 2011

foto på lærred

Zeus skriver:

Mange tak, men jeg er skam ikke gravid igen  Vi skal bytte værelse med min store pige, så mangler en del ting, for at det kan blive et godt værelse man kan være i, og ikke bare sove i.. Skal for eksempelt ud og have fat i et væg-til-væg tæppe pga splinter (det er et ældgammel gulv der er her, og det er værst derinde), og en masse andre småting.. Men nu skal det være.. Så alt hvad vi overhovedet får sparet, kommer til at gå dertil  Iiih jeg er så spændt, jeg kunne næsten ikke sove i nat, fordi jeg lå og planlagde

Sorry Man er nok babyfikseret. Troede barneværelset var til ny baby.

Håber din store pige bliver glad for sit nye værelse.

Anmeld

30. marts 2011

Madam Blå

Grøntsagslasagne! Med masser af gulerødder.

Ellers så lav madplan for en uge af gangen - kig reklamer søndag og rend efter tilbud. Vi lever to voksne for 400 kr om ugen, og vi hverken sulter eller går på kompromis med smag eller noget.. Vi laver madplan, og en gang om ugen spiser vi enten pasta eller rugbrød. Så får vi ryddet ud i køleskabet med rester nemlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.