Er det nødvendigt med flyverdragt længere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.859 visninger
40 svar
0 synes godt om
30. marts 2011

TbCp

Liva går i børnehave og idag jeg hentede hende havde hun flyverdragt på. Den er simpelthen ved at være så slidt at det snart er pinligt, kan vi ikke godt droppe flyverdragten nu? Hun har tyk jakke + nogle vamsede overtræksbukser + regntøj dernede, er det mon ikke nok?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

Stumpen

Altså vi har sendt termotøj og regntøj med samt flyverdragten, da stue pæd'en snakkede om at de vurderede fra dag til dag.. 

Idag jeg henter hende har hun flyverdragt på og jeg synes egentlig fint hun kunne nøjes med termotøjet og regntøjet, så alt efter hvilket vejr de lover i næste uge, så får hun kun termo og regntøj med...

Anmeld

30. marts 2011

<3

Jeg har givet Tjalfe en vinterjakke, termobuks og regnbukser med ned netop til de lune eftermiddage... Men om morgenen er det stadig påkrævet med flyverdragt synes jeg. Men prøv at hør pæd. om hun virker svedig og varm når hun får flyverdragten af ved middagstid

Anmeld

30. marts 2011

tinasmor

Jeg plejer også at have en fingerregel med flyverdragt indtil 10 grader, og nu går det jo heldigvis fremad (og lørdag har de lovet helt op til 20 grader nogle steder i landet!!)

Men altså jeg tror også det kommer an på om f.eks børnehaves legeplads ligger i sol eller skygge mens de er ude. og også hvad gl., barnet er. Nu er dit jo over 3 år, så sidder de jo ikke længere bare på numsen og leger i sandkassen som hvis de er 1 år. Så jeg tror godt du kan nøjes med ekstra bukser og varm jakke.

Her har vi stadigvæk flyverdragten dernede og så har jeg lige købt et termosæt og hængt ned. Det sagde pædagogerne var fint for så kunne de vælge alt efter vejret. Men lige så snart det er 12-14 grader så er det jo reelt for varmt til flyverdragt for sådan nogle bh børn som løber rundt og leger synes jeg.

Hat og vanter bruger min stadigvæk når vi ikke er i direkte sol.

Anmeld

30. marts 2011

trunte89

Jo, jeg vi da mene det er fint hvis hun bare har vinter jakke og tykke bukser.

Jeg hader selv overgangen her. Synes det er så svært hvad de skal have på. Sara har stadig flyverdragt på i bh. Ellers han vi nemlig kun ter isæt og en ovetgangs jakke. Plejer dog at give hende det hele med, så kan de selv vurdere dernede.

Anmeld

30. marts 2011

Mi

Jeg syntes også at det er svært. Så lige nu hænger der bare så meget tøj i bryggerset. Både flyverdragter og til når vejret er lidt bedre. Men jeg ville også høre pædagogerne ad, for det afhænger jo meget af det enkelte barns aktivitetsniveau.

www.stjerneleg.dk

Anmeld

30. marts 2011

Munder

Jeg har en lille frossenpind, så her bruger vi flyverdragt et stykke tid endnu.

Om vinteren når det er koldest har hun både termotøj og flyverdragt på

Jeg sender både flyverdragt, termotøj og regntøj med i børnehaven, og så vurderer goggerne hvad der passer bedste til vejret.

Anmeld

30. marts 2011

Kay

nu arbejder jeg jo i en børnehave... og en af børnene har en "forårs/efterårs" flyver dragt.... den er såååå smart... den er fra molo og er tyndere end en alm. flyverdragt... men er alligevel så de kan holde varmen når det blæser...

Anmeld

30. marts 2011

TbCp

Stumpen skriver:

Altså vi har sendt termotøj og regntøj med samt flyverdragten, da stue pæd'en snakkede om at de vurderede fra dag til dag.. 

Idag jeg henter hende har hun flyverdragt på og jeg synes egentlig fint hun kunne nøjes med termotøjet og regntøjet, så alt efter hvilket vejr de lover i næste uge, så får hun kun termo og regntøj med...

Ja jeg synes nemlig også at det var rigelig lunt idag...

Anmeld

30. marts 2011

TbCp

Kirle skriver:

Jeg har givet Tjalfe en vinterjakke, termobuks og regnbukser med ned netop til de lune eftermiddage... Men om morgenen er det stadig påkrævet med flyverdragt synes jeg. Men prøv at hør pæd. om hun virker svedig og varm når hun får flyverdragten af ved middagstid

Tror faktisk først de er ude fra middag... endnu ihvertfald...
Så måske hun ikke behøver flyverdragten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.