Baby-støv skriver:
okay, hun sagde til mig at en blodprøve var nok og risikotallet var det samme på begge.... De havde lige tykke væksesamlinger. men jeg ved faktisk ikk hvad de gjorde...
de havde begge næse ben og 40 % procent af baby med down syndrom har ikk næseben nu... Men hun sagde de begge var fine... 
Du skal da ikke foretage dig noget.
Når man er tvillingegravid så bruger man ikke blodprøve. Det giver sig selv OGSÅ for scanningsdamen - og så laver de bare risikovurderingen uden blodprøven. Det er der ikke noget mærkeligt i. De oplever jo tit, at folk kommer til NF og der så er hele to babyer i maven.
Havde du ventet ét barn var dit tal nok højere, men det du har fået nu, er jeg super flot.
Der er INGEN ting at spekulere over.
Jeg er dog lidt i tvivl, når det er enæggede. Så kan man måske godt bruge blodprøven. Enæggede har jo samme kromosomer.
Tvillingegravide (der ved, at der er to FØR nf) får IKKE taget blodprøver - heller ikke en speciel én. Man får kun dobbelt tid til scanning, da de jo skal måle to børn.
Håber, at du ikke tænker mere over det - selvom en anden drager tvivl om tallet.
Anmeld