Anonym skriver:
Hej piger ..
Ja, nu er vi officielt ikke sammen mere og vi er stadig venner, men han siger at han vil have vores datter en hel dag, og han siger at han snart vil have hende en HEL weekend 

Åhh Guuud.. Hvad i alverden gør jeg i denne her situation?!
hvornår kan hun komme på weekend hos sin far, og hvordan og hvorledes.. ?? Er helt tom.. Det gør så ondt!!!!!! ARGH..
Sorry, det skulle lige ud.. :/
Det skal lige siges at vores datter er 5½ mdr

Kære TS.
Først
er ked af i ikke er sammen...
MEN MEN MEN MEN;
Du er nødsaget til og glemme han er din ven. Det bliver alt for traumatisk for jeres barn, hvis han "får sin vilje".
Jeres barn kan ikke undvære dig så meget allerede. MAKS nogle timer af gangen! Som mor/barn har man et helt andet bånd, og hvis det var faren som boede med barnet ville det være far/barn, men når man som udefrakommende - som han er i dette tilfælde da i ikke længere bor sammen - kan det ikke påtvinges barnet at skulle undvære en så vigtig person i sin hverdag, som en mor er!
Da jeg gik fra min eks, valgte vi også og holde Statsamtet ude og selv planlægge mht. besøg, men det er absolut og foretrække de besøg i Statsamtet da man får helt klare regler for hvordan man må og ikke må mht. barnets tarv!!!
Du skal tænke på det sådan her;
HVEM vil du helst være gode venner med? Dit barn eller din eks?!?
Det skal hele tiden være barnets tarv du har for øje, og IKKE HANS!!!
Han kan slå på tromme, blive gal, nægte at se sit barn, sige barnet ikke er hans osv.. Men du skal være ligeglad! For du kan IKKE overfor dit barn forsvare at du lader ham ha' barnet mere end nogle timer!! Og slet ikke en weekend!
Undskyld hvis jeg lyder sur/hård, men tror virkelig du er nødsaget til og få et "los i r*ven" og vågne op!! Det er dit barns mentale helbred som står på spil her....
Håber virkelig i finder ud af det her, og for jeres barns skyld skal du tænke dig meget længe om hvad du har tænkt dig at gøre...
- TykkeTrunteMor