Anonym skriver:
Hej piger ..
Ja, nu er vi officielt ikke sammen mere og vi er stadig venner, men han siger at han vil have vores datter en hel dag, og han siger at han snart vil have hende en HEL weekend 

Åhh Guuud.. Hvad i alverden gør jeg i denne her situation?!
hvornår kan hun komme på weekend hos sin far, og hvordan og hvorledes.. ?? Er helt tom.. Det gør så ondt!!!!!! ARGH..
Sorry, det skulle lige ud.. :/
Det skal lige siges at vores datter er 5½ mdr

Hejsa 
Jeg har stået i præcis samme situation som dig.
Vi gik fra hinanden da vores datter var omkring 1½ måned gammel. Allerede dér begyndte hendes far at snakke om overnatning ovs.
Jeg gik og var nervøs for hvornår han mon ville ringe igen, og hvornår jeg endnu en gang måtte forklare ham at vores datter simpelthen ikk var gammel nok til at overnatte hos ham. Jeg har altid været mega dårlig til at sige nej og få sagt min egen mening overfor ham. Og det er jeg stadig, utroligt nok.
Men alligevel har jeg formået at få ham til at stole på, at det jeg mener er det rigtige for vores datter, ER det rigtige.
De ser hinanden nogle timer hver anden lørdag eller søndag nu. (Det har været hver anden lørdag/søndag med overnatning, men pga nogle personlige årsager, er der ikk mulighed for vores datter at overnatte hos ham pt)
Han har længe gerne ville have hende fra fredag eftermiddag til søndag eftermiddag, og hver gang har jeg sagt, at det er for tidligt. Jeg har også agumenteret med at SP siger at det er for tidligt.
Jeg har fortalt ham at det er de vågne timer der er vigtige for ham og vores datter. Det er ikk vigtigt at hun sover hos ham...Det er vigtigt at de er sammen når hun er vågen.
Jeg er ikke grov når jeg snakker med ham om vores datter. Det ku jeg aldrig finde på at være. Jeg er meget forstående overfor ham, men samtidig tillader jeg mig også at være dén, der kender vores datter bedst. Jeg taler hendes sag og fortæller hendes far hva der er bedst for hende. Ikke hva der er bedst for mig, eller for ham.
Hvis du kan, så synes jeg du ska prøve at undgå statsamtet. Hvis I selv kan finde ud af at samarbejde, behøver I ikk folk til det. Det er min helt personlige mening. Jeres datter vil også føle tryghed, hvis hun mærker at mor og far godt kan snakke og arbejde sammen.
Alt det her kan du godt!!
Når jeg kan, så kan alle. Bare tro på dig selv, og mærk din egen mavefornemmelse. Spørg dig selv, hva er det lige der er rigtigt og forkert her?
Jeg har lært, at tiden arbejder for én. Man skal seføli ikke bare sidde og vente på at tingene sker. Man ska handle hvor man kan, og lade være med at bekymre sig om noget, man alligevel ikk kan gøre noget ved her og nu. Og SÅ ska man lade tiden arbejde.
Anmeld