Jer der har drenge (underligt spørgsmål)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

2721

smillaluna skriver:

Hmm. Det er ikke sikkert alle drenge danner lige meget af det dersens snask... Synes ellers jeg er ret grundig når jeg bader dem men synes altid der sidder noget

Tror ikke det har noget at gøre med om du vasker dem grundigt eller tit nok
Børn er nok bare forskellige, tror ikke du skal gøre mere end du gør. Vores søn kommer også kun i bad 2 gange om ugen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Faith

Tak for alle jeres svar!

Anmeld

29. marts 2011

jannebjerre

Se dette :

Det er mig der for nogle måneder siden stillede selvsamme spørgsmål til sundhedsplejersken herinde..

https://www.baby.dk/debat/66450pi1/ordet-er-frit/ek sperthjaelp-drengeboern-hvad-med-forhudsforsnaevri ng.aspx

Anmeld

29. marts 2011

LinLin

Hmmm .... Det har jeg ikke oplevet på nogen af mine

Anmeld

29. marts 2011

Lone Jakobsen

Valle81 skriver:

He he,

Min dreng må være meget underlig eller så er det fordi hans vedhæng - ikke er af de største - men har aldrig oplevet det du skriver:0)

Griner stadig:0)

Christina

jeg har heller aldrig prøvet det. alle børn kan lugte lidt i ble området hvis de trænger til et bad. men har ikke oplevet at der sidder snask omkring hovedet.

Anmeld

29. marts 2011

SussieThyssen

smillaluna skriver:

Hej piger!

Håber i kan hjælpe mig.

Det handler om hygiejne af drenges nedre dele. Man må jo ikke trække små drenges forhud tilbage. Men der danner sig jo noget snask derinde som kan være ret ildelugtende. Hvordan får i det væk? Eller lader i det bare sidde? Jeg synes det er ret ulækkert og vil helst have det væk (man er vel sygeplejerske), men når man ikke må trække forhuden tilbage, kan man jo ikke komme til at fjerne det

Ved godt det er et sært spørgsmål. Håber i vil bære over med mig og svare

Min læge lærte mig, at man godt må trække forhuden forsigtigt tilbage, men uden at øve vold mod den lille dims.
Og så er ideen med sprøjten god. Men normalt er den smule man kan trække forhuden tilbage, som regel nok til at man får den gjort tilstrækkeligt ren.
Når først de begynder at være lidt større, begynder de selv at eksperimentere med forhuden, og så vil den langsomt løsne sig, så dermed renheden bliver løst.
Hold øje med at forhuden ikke kiler sig fast. Det er yderst smertefuldt for ham.
Min søn fik en mindre omskæring, fordi han led af forsnævring, og så var det problem løst.
Det er derfor det rent faktisk er en god ide, at de kommer i bad hver dag, så undgår man det med lugten og nedsætter risikoen for betændelse.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.