smillaluna skriver:
Hej piger!
Håber i kan hjælpe mig.
Det handler om hygiejne af drenges nedre dele. Man må jo ikke trække små drenges forhud tilbage. Men der danner sig jo noget snask derinde som kan være ret ildelugtende. Hvordan får i det væk? Eller lader i det bare sidde? Jeg synes det er ret ulækkert og vil helst have det væk (man er vel sygeplejerske), men når man ikke må trække forhuden tilbage, kan man jo ikke komme til at fjerne det
Ved godt det er et sært spørgsmål. Håber i vil bære over med mig og svare
Min læge lærte mig, at man godt må trække forhuden forsigtigt tilbage, men uden at øve vold mod den lille dims.
Og så er ideen med sprøjten god. Men normalt er den smule man kan trække forhuden tilbage, som regel nok til at man får den gjort tilstrækkeligt ren.
Når først de begynder at være lidt større, begynder de selv at eksperimentere med forhuden, og så vil den langsomt løsne sig, så dermed renheden bliver løst.
Hold øje med at forhuden ikke kiler sig fast. Det er yderst smertefuldt for ham.
Min søn fik en mindre omskæring, fordi han led af forsnævring, og så var det problem løst.
Det er derfor det rent faktisk er en god ide, at de kommer i bad hver dag, så undgår man det med lugten og nedsætter risikoen for betændelse.

Kærligst
Sussie
Anmeld