Børn og shampoo?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

Palaja

Jeg bruger ikke shampoo (næsten) til Marie endnu, men hun har heller ikke noget hår 

Jeg brugte det hver gang hun var i bad, den første måned fordi jeg ikke vidste at man kunne undvære... Men siden har hun fået vasket hår med shampoo 2 gange tror jeg (hun er 7 mdr.) og det har været fordi hun havde brækket sig i sengen  Bruger heller ikke sæbe eller olie i badevand...

Men når hun får mere hår og begynder at køre leverpostej og div. i håret, så vil jeg nok vaske det en gang imellem 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

B&J

Vores søn bruger den fra matas med striber hihihih baby shampoen, men vi har frugt det lige siden han blev født dog ikke så tit for han kunne nemt få fettet hår så det var jo vigtigt og især i den lille periode hvor han havde arp.

Anmeld

30. marts 2011

Pige2009

Kirle skriver:

Ja vi har brugt sæbe længe. Mest for at fjerne (lorte)bakterierne så han ikke sidder og skvulper i dem.

Bruger nu stadig babyshampo og det har jeg tænkt mig at fortsætte med længe Vi bruger enten den fra apoteket af eller zenba. Og babyolie - der bruger vi alm. madolie.

Oki doki. Jeg synes også Laura samler sig en del baktusser efterhånden

Anmeld

30. marts 2011

Pige2009

- skriver:

Velbekomme

....

Anmeld

30. marts 2011

Pige2009

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Jeg begyndte at bruge shampoo (neutral til børn) til Mathilde efter en uges tid eller to, men hun var også født med en ordentligt manke og det var rigtig langt lige fra fødslen af.

Jeg er først begyndt at bruge shampoo til Frederikke for 14 dage siden da hun var 8½ måned.

Laura havde også 5-6 cm hår fra fødslen, men det er først nu, at jeg er begyndt at tænke på at bruge shampoo

Mange tak for svar

Anmeld

30. marts 2011

Pige2009

Loppe skriver:

Jeg ved jeg er meget atypisk på dette område, men min søn på 6 år bruger endnu ikke shampoo og sæbe (han bruger selvfølgelig sæbe når han skal vaske hænder).

Min datter var vel omkring 6-7 år da hun begyndte at bruge sæbe og shampoo.

Jeg blev meget inspireret af den jordmoder der hjalp min datter til verden for 10 år siden. Hun fortalte at hun aldrig nogensinde havde brugt sæbe og shampoo, og hun kunne absolut ikke se nogen grund til at gøre det på børn. Jeg kan kun give hende ret, og derfor venter vi så længe som muligt.

Og nej mine børn lugter ikke, og de har ikke fedtet hår eller lign.

Oki doki. Mange tak for svar

Anmeld

30. marts 2011

merle2010

har brugt shampoo til merle siden hun var 7 mdr... bruger neutral baby shampoo og noget babybad til at putte i badekarret... hun får vesket hår hver gang hun er i bad, som er hver 2 dag.. hun har det med at køre mad rundt i hele hovedet osse i håret så det er knapt så lækkert.. de to store bruger alm børneshampoo som ikke svider i øjnene.. de er 5.. det dufter osse så dejligt af jorbær...

Anmeld

30. marts 2011

Pige2009

merle2010 skriver:

har brugt shampoo til merle siden hun var 7 mdr... bruger neutral baby shampoo og noget babybad til at putte i badekarret... hun får vesket hår hver gang hun er i bad, som er hver 2 dag.. hun har det med at køre mad rundt i hele hovedet osse i håret så det er knapt så lækkert.. de to store bruger alm børneshampoo som ikke svider i øjnene.. de er 5.. det dufter osse så dejligt af jorbær...

Oki doki. Mange tak for svar

Anmeld

30. marts 2011

mor-til-vanessa

Hvornår begyndte/begynder I at bruge shampoo til ungerne? Laura er 17 mdr. og vi bruger fortsat intet i hendes bad

jeg tror nessa var 4 uger, synes hendes hår begyndte at lugte og så har hun jo altid haft meget hår.

jeg vasker det med shampoo 1 gang i ugen, med neutral

Anmeld

31. marts 2011

Pige2009

mor-til-vanessa skriver:

jeg tror nessa var 4 uger, synes hendes hår begyndte at lugte og så har hun jo altid haft meget hår.

jeg vasker det med shampoo 1 gang i ugen, med neutral

Laura har også en masse krøller og garn, men hendes hår har heldigvis aldrig lugtet Tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.