Børn og shampoo?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

serinasmor

vi begyndte med shampoo da hun begyndte at spise selv - så omkring 7 mdr... jeg havde meget besvær med at få makrel og anden mærkelig lugt væk uden ... vi bruger også balsam da det ellers er helt umulig at redde hendes hår ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Pige2009

- skriver:

GG...

Vi bruger Green Kids fra Aldi.

Man behøver jo ikke bruge det hver dag men efter behov...

Lige præcis. Laura kommer også kun i bad hver 2. dag medmindre hun er virkelig ulækker og beskidt Green Kids? Er det økologisk? Lyder dejlig billigt når det er fra Aldi og det kan vi jo rigtig godt lide

Anmeld

28. marts 2011

twinboys

CamillaRH skriver:

jeg har brugt baby olie, sæbe og shampo lige siden - han næsten var nyfødt.

synes han lugter, hvis vi ikke bruger det 

og baby olie, er bare lækkert frem for bare vand

Det samme her... og især når de fik makrel i håret

Anmeld

28. marts 2011

Pige2009

- skriver:

Der er 520 ml til ca 30 kr.

Det er deklareret i samarbejde med astma og allergiforbundet og svanemærket.

Vi er glæde for det og nemme samarbejdsvillige flasker

Hold da op, hvor billigt. Jeg tror vist lige jeg svinger indenom Aldi på onsdag, hvor jeg har tiden til det. SÅ håber jeg Lauras hud reagerer positivt på det

1000 tak for tippet

Anmeld

28. marts 2011

<3

Hvornår begyndte/begynder I at bruge shampoo til ungerne? Laura er 17 mdr. og vi bruger fortsat intet i hendes bad

Ja vi har brugt sæbe længe. Mest for at fjerne (lorte)bakterierne så han ikke sidder og skvulper i dem.

Bruger nu stadig babyshampo og det har jeg tænkt mig at fortsætte med længe Vi bruger enten den fra apoteket af eller zenba. Og babyolie - der bruger vi alm. madolie.

Anmeld

28. marts 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg begyndte at bruge shampoo (neutral til børn) til Mathilde efter en uges tid eller to, men hun var også født med en ordentligt manke og det var rigtig langt lige fra fødslen af.

Jeg er først begyndt at bruge shampoo til Frederikke for 14 dage siden da hun var 8½ måned.

Anmeld

28. marts 2011

MaliksMor

twinboys skriver:

Det samme her... og især når de fik makrel i håret

præcis

det er noget af det værste, og man skal bruge sæbe/shampo for at få den lugt væk.. ellers synes jeg stadig han lugter efter badet..

Anmeld

28. marts 2011

Ina33

Baagøe skriver:

Hvornår begyndte/begynder I at bruge shampoo til ungerne? Laura er 17 mdr. og vi bruger fortsat intet i hendes bad

Jeg ved jeg er meget atypisk på dette område, men min søn på 6 år bruger endnu ikke shampoo og sæbe (han bruger selvfølgelig sæbe når han skal vaske hænder).

Min datter var vel omkring 6-7 år da hun begyndte at bruge sæbe og shampoo.

Jeg blev meget inspireret af den jordmoder der hjalp min datter til verden for 10 år siden. Hun fortalte at hun aldrig nogensinde havde brugt sæbe og shampoo, og hun kunne absolut ikke se nogen grund til at gøre det på børn. Jeg kan kun give hende ret, og derfor venter vi så længe som muligt.

Og nej mine børn lugter ikke, og de har ikke fedtet hår eller lign.

Anmeld

29. marts 2011

twinboys

CamillaRH skriver:

præcis

det er noget af det værste, og man skal bruge sæbe/shampo for at få den lugt væk.. ellers synes jeg stadig han lugter efter badet..

Anmeld

29. marts 2011

Brams

Herhjemme bruger vi ikke sæbe med mindre hun har kørt spaghetti rundt i hele håret eller noget i den stil. Vand tilsat lidt olie, det gør vi her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.