Hvornår må jeg bede om ro?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

Dinna88

AnneBJ skriver:

Jeg bor i et gammelt hus, hvor der er 4 lejemål. Jeg bor på 1. sal, og har altså både over- og underboer. Mine overboer er ekstremt larmende, og meget lidt hensynsfulde. Der smækkes med døre til langt over midnat, de går rundt med højhælede sko indenfor osv. 

Det har vi ikek brokket over, for det er jo svært at vide hvornår vi er for nærtagende, hvornår der bare er lydt og generelt gider vi ikke være sådan nogle der brokker hele tiden. Men fordi de larmer sådan, er min lunte og tolerance altså ikke sådan særlig stor over for dem

Vi har ingen officielle regler her i forhold til ro, men jeg mener selv, at man som minimum tager hensyn mellem 11 og 06 - er det helt skørt?

Nu til dagens konkrete problem - der har været spillet så høj musik siden kl. 10, at jeg ikke kan tænke en ærlig tanke! I ved, sådan noget musik hvor man kan høre dung-dung-dung fra bassen og også høre hvilken sang det er, men det er så det. Det har så nu stået på 6 timer, eller dvs. jeg har været væk fra 14-15 så der kan jeg jo ikke vide om der har været ro.

Er det bare ærgerligt for mig, fordi det er eftermiddag ogman i princippet har lov at spille musik i forholdsvist mange timer endnu, før man er hensynsløs?

Hjælp mig - er jeg for sippet hvad angår støj? Du kan svare anonymt 

Du skal da bare afsted nu! Altså, for at bede dem om at skrue gevaldigt ned

Det handler om respekt, og det viser de ikke. Vælger de at blive sur, så må du jo også smide respekten ud og klage over dem! Jeg havde ikke tøvet man skal kunne være i sit egen hjem, færdig. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Ammi

Hej

Jeg ville bare gå ned til dem og bede dem om at skrue ned.

Vi havde på et tidspunkt nogle overboer der tit spillede højt musik, og der gik vi op og sagde det hver gang det blev for meget. Og så skruede de da også ned. Det skal jo være sådan at man kan holde ud at være der. Og det gjorde vi altså uanset om det var dag eller nat!

Dine underboer kan jo ikke vide at det er for højt hvis de ikke får det afvide. Og hvis man bare spørger pænt om de vil skrue ned er der sjældent nogen der bliver fornærmet. 

held og lykke

Anmeld

28. marts 2011

AnneBJ

RiUL skriver:

Min kæreste plejer at gå op og brokke sig, underligt nok forstår de det altid bedre når det er en mand der ber dem om at dæmpe sig

Men ja, det er det godt nok. Hvis I bor til leje, kan I så ikke prøve at ringe til udlejer og forhøre jer?

Jeg var blevet fuldstændig sindssyg hvis jeg skulle høre på sådan noget en hel dag  

Udlejer er desværre endnu mere usamarbejdsvillig....  Men ja, måske skal jeg lige sidde den her over, og så sende kæresten næste gang han er hjemme og det sker... 

Det er 2 piger omkring 18 år.. Formoder de er kærester, men har reelt set ingen mulighed for at vide det. Derfor tænkte jeg bare sidst, at det kunne vi sagtens snakke os til i fred og fordragelighed, men det hjalp ikke rigtigt... Måske de er mere modtagelige for en mand? 

Anmeld

28. marts 2011

2babygirls

AnneBJ skriver:

hehe! Nu er der skruet en smule ned lige nu, men ellers er jeg blevet enig med mig selv om, at jeg må op og bede om bare lidt ro...! 

SKØNT for dine ører.. Ellers må du bare true med at baby skriger dem ind i øret for fulde kraft når den kommer ud

Anmeld

28. marts 2011

RiUL

AnneBJ skriver:

Udlejer er desværre endnu mere usamarbejdsvillig....  Men ja, måske skal jeg lige sidde den her over, og så sende kæresten næste gang han er hjemme og det sker... 

Det er 2 piger omkring 18 år.. Formoder de er kærester, men har reelt set ingen mulighed for at vide det. Derfor tænkte jeg bare sidst, at det kunne vi sagtens snakke os til i fred og fordragelighed, men det hjalp ikke rigtigt... Måske de er mere modtagelige for en mand? 

Jeg kan virkelig blive så gal over larmende naboer Men jeg er også sippet  

Men jeg bryder mig heller ikke om at skulle banke på hos naboen, og be om ro Men når dine underboer har spillet højt i 6 timer, så synes jeg bare at du skal be dem om at skrue lidt ned, ellers bliver du nødt til at klage (det kan jo være det hjælper lidt at sige det med at klage) hehe

Anmeld

28. marts 2011

AnneBJ

Årh øv, min forbindelse røg lige, så det jeg havde skrevet forsvandt, så jeg sender lige et fællessvar:

Dejligt at vide jeg ikke bare er sippet og totalt hormonel højgravid, jeg vil bede dem skrue lidt ned, og håbe det hjælper! 

Anmeld

28. marts 2011

RiUL

Dinna88 skriver:

Du skal da bare afsted nu! Altså, for at bede dem om at skrue gevaldigt ned

Det handler om respekt, og det viser de ikke. Vælger de at blive sur, så må du jo også smide respekten ud og klage over dem! Jeg havde ikke tøvet man skal kunne være i sit egen hjem, færdig. 

Lige mine ord

Anmeld

28. marts 2011

Dinna88

RiUL skriver:

Lige mine ord

Så må vi håbe at det får hende til at bede dem om at skrue ned - så hun kan leve lidt igen

Anmeld

28. marts 2011

AnneBJ

Jeg tog mig sammen og gik derop - og spurgte meget pænt og blev svaret pænt at det ville hun godt. Kan stadig høre det, men igen - det ER et gammelt hus og hun HAR skruet ned. I øvrigt lyder det nu (hvor musikken ikke overdøver alt) som om der er gang i en vældig omgang forårsrengøring og det er jo altså tilladt

Anmeld

28. marts 2011

tazz

Vores gamle nabo satte konstant lejlighed i stand - men altid kun mellem 21 og 2 om natten. Han sleb så altid vægge og altid i det værelse som lå op til vores soveværelse. Han gik meget op i, at ingen larmede i løbet af dagen, det kunne han ikke holde ud. Så vi overvejede at bore nogle billeder op omkring kl. 5 .

Jeg er ikke skabt til at bo i lejlighed. Jeg er suuuuuper sippet med andres lyde. Nu bor jeg i rækkehus, og har en ungdomslejlighed til den ene side  Forrige beboer holdt fest fra mandag - søndag og til et sted mellem 2 og 4 om natten hver nat. OG var i besiddelse af mikserpult!! Selvom vi gik to etager ned i kælderen for at sove var det så højt at vi ikke kunne holde det ud. Vi klagede og klagede, men han var kold. Heldigvis kan de ikke bo der på ubestemt tid, og han blev nødt til at flytte pga. uddannelse. Beboeren efter troede at hun skulle efterligne pigerne i naturfilm ....  og det blev højere for hver dag.

Drømmer nok lidt om et hus laaaangt ud på landet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.