Hvornår må jeg bede om ro?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.513 visninger
23 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. marts 2011

AnneBJ

Jeg bor i et gammelt hus, hvor der er 4 lejemål. Jeg bor på 1. sal, og har altså både over- og underboer. Mine overboer er ekstremt larmende, og meget lidt hensynsfulde. Der smækkes med døre til langt over midnat, de går rundt med højhælede sko indenfor osv. 

Det har vi ikek brokket over, for det er jo svært at vide hvornår vi er for nærtagende, hvornår der bare er lydt og generelt gider vi ikke være sådan nogle der brokker hele tiden. Men fordi de larmer sådan, er min lunte og tolerance altså ikke sådan særlig stor over for dem

Vi har ingen officielle regler her i forhold til ro, men jeg mener selv, at man som minimum tager hensyn mellem 11 og 06 - er det helt skørt?

Nu til dagens konkrete problem - der har været spillet så høj musik siden kl. 10, at jeg ikke kan tænke en ærlig tanke! I ved, sådan noget musik hvor man kan høre dung-dung-dung fra bassen og også høre hvilken sang det er, men det er så det. Det har så nu stået på 6 timer, eller dvs. jeg har været væk fra 14-15 så der kan jeg jo ikke vide om der har været ro.

Er det bare ærgerligt for mig, fordi det er eftermiddag ogman i princippet har lov at spille musik i forholdsvist mange timer endnu, før man er hensynsløs?

Hjælp mig - er jeg for sippet hvad angår støj? Du kan svare anonymt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

RiUL

Kan godt forstå at du synes at det er træls

- Vi har selv nogle meget trampenden overboer, der bruger lejligheden som øvelokale. 

Jeg mener selv at i hverdage bør der være ro 21-? Og jeg havde bestemt indgivet en klage over dem, hvis det ikke hjalp at tage en snak med dem. Jeg kan ikke ha' folk der ikke kan respektere andre, når man bor i lejlighed

Anmeld

28. marts 2011

2babygirls

AnneBJ skriver:

Jeg bor i et gammelt hus, hvor der er 4 lejemål. Jeg bor på 1. sal, og har altså både over- og underboer. Mine overboer er ekstremt larmende, og meget lidt hensynsfulde. Der smækkes med døre til langt over midnat, de går rundt med højhælede sko indenfor osv. 

Det har vi ikek brokket over, for det er jo svært at vide hvornår vi er for nærtagende, hvornår der bare er lydt og generelt gider vi ikke være sådan nogle der brokker hele tiden. Men fordi de larmer sådan, er min lunte og tolerance altså ikke sådan særlig stor over for dem

Vi har ingen officielle regler her i forhold til ro, men jeg mener selv, at man som minimum tager hensyn mellem 11 og 06 - er det helt skørt?

Nu til dagens konkrete problem - der har været spillet så høj musik siden kl. 10, at jeg ikke kan tænke en ærlig tanke! I ved, sådan noget musik hvor man kan høre dung-dung-dung fra bassen og også høre hvilken sang det er, men det er så det. Det har så nu stået på 6 timer, eller dvs. jeg har været væk fra 14-15 så der kan jeg jo ikke vide om der har været ro.

Er det bare ærgerligt for mig, fordi det er eftermiddag ogman i princippet har lov at spille musik i forholdsvist mange timer endnu, før man er hensynsløs?

Hjælp mig - er jeg for sippet hvad angår støj? Du kan svare anonymt 

FIs ned/op og be dem om at skrue ned, det har jeg tit gjort da vi boede i etage ejendom  Det andet er sku for belastende..

Men MÅ godt tænke sig om når man deler vægge, gulve og lofter med andre

Anmeld

28. marts 2011

AnneBJ

RiUL skriver:

Kan godt forstå at du synes at det er træls

- Vi har selv nogle meget trampenden overboer, der bruger lejligheden som øvelokale. 

Jeg mener selv at i hverdage bør der være ro 21-? Og jeg havde bestemt indgivet en klage over dem, hvis det ikke hjalp at tage en snak med dem. Jeg kan ikke ha' folk der ikke kan respektere andre, når man bor i lejlighed

De er bare sådan nogle der ser helt uforstående ud, hvis man nævner det pænt for dem.. det har jeg gjort én gang! Og jeg gider ikke stå og føle mig som bussemand - vi har en aftale med vores underboer at de bare skal komme op hvis der er noget; fx lå hun en dag med migræne og vi hørte musik. Så kom manden op og spurgte om vi ville skrue ned fordi hun var syg og selvfølgelig!

Altså musik er i orden, og naturligvis kan vi høre de er der - det er helt ok. Men 6 timer med totalt basmusik synes jeg er meget, selvom det er midt på eftermiddagen.. 

Det er også bare svært at klage, når der ikke foreligger nogle regler... 

Anmeld

28. marts 2011

AnneBJ

Tina&Martin skriver:

FIs ned/op og be dem om at skrue ned, det har jeg tit gjort da vi boede i etage ejendom  Det andet er sku for belastende..

Men MÅ godt tænke sig om når man deler vægge, gulve og lofter med andre

Så det er ikke bare mig der er en brokrøv, fordi jeg er træt af andres musik efter 6 timer?

Anmeld

28. marts 2011

Klumpe-dumpe

Hej her også ;)

Nej jeg synes bestemt ikke du er sippet. Men ja det er sq et omtåleligt emne.

Altså mine overboer er også utrolig støjende, dog ikke i dagtimerne, men om aftene er de simpelthen så larmende at jeg er ved at få spadt. Det lyder også til de går i højhælet sko og flytter rundt på alle møblerne.

I weekerne bliver M vækket af sin middagssøvn efter en ½ til 1 time, pga larm deroppe fra.

Her hvor jeg bor hedder det ro fra 22:00 til 07:00

Efter 11 år med disse overboer er jeg stadig for stor en kujon til at gå op og fortælle dem hvor meget de larmer

Har dog fået dem til at droppe deres klaverspilleri. Dog ved gensigigt klaverispilleri herfra ;)

Anmeld

28. marts 2011

2babygirls

AnneBJ skriver:

Så det er ikke bare mig der er en brokrøv, fordi jeg er træt af andres musik efter 6 timer?

Det er fair nok de vil høre musik, men i en vis forståelse for at andre måske ikke deler "afrikaner" tam tam smagen eller techno i døgndrift..
Var blevet sindsyg. Har engang bedt vores underboer om at skrue ned, jamen det er weekend, NEJ det er torsdag, og nu skruer du pænt ned ellers klager jeg.

Anmeld

28. marts 2011

AnneBJ

Rose <3 skriver:

Har dog fået dem til at droppe deres klaverspilleri. Dog ved gensigigt klaverispilleri herfra

Haha hvor godt!!! Det kan være det er det jeg skal gøre... Ørepropper og så musik der er lige en tand højere end deres... Ej, men det er jo skrækkeligt at man ikke bare tager sig sammen og siger noget til det men altså... 

Anmeld

28. marts 2011

RiUL

AnneBJ skriver:

De er bare sådan nogle der ser helt uforstående ud, hvis man nævner det pænt for dem.. det har jeg gjort én gang! Og jeg gider ikke stå og føle mig som bussemand - vi har en aftale med vores underboer at de bare skal komme op hvis der er noget; fx lå hun en dag med migræne og vi hørte musik. Så kom manden op og spurgte om vi ville skrue ned fordi hun var syg og selvfølgelig!

Altså musik er i orden, og naturligvis kan vi høre de er der - det er helt ok. Men 6 timer med totalt basmusik synes jeg er meget, selvom det er midt på eftermiddagen.. 

Det er også bare svært at klage, når der ikke foreligger nogle regler... 

Min kæreste plejer at gå op og brokke sig, underligt nok forstår de det altid bedre når det er en mand der ber dem om at dæmpe sig

Men ja, det er det godt nok. Hvis I bor til leje, kan I så ikke prøve at ringe til udlejer og forhøre jer?

Jeg var blevet fuldstændig sindssyg hvis jeg skulle høre på sådan noget en hel dag  

Anmeld

28. marts 2011

AnneBJ

Tina&Martin skriver:

Det er fair nok de vil høre musik, men i en vis forståelse for at andre måske ikke deler "afrikaner" tam tam smagen eller techno i døgndrift..
Var blevet sindsyg. Har engang bedt vores underboer om at skrue ned, jamen det er weekend, NEJ det er torsdag, og nu skruer du pænt ned ellers klager jeg.

hehe! Nu er der skruet en smule ned lige nu, men ellers er jeg blevet enig med mig selv om, at jeg må op og bede om bare lidt ro...! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.