bebsen passes af mormor istedte for vuggestue??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

maria_wlt

Jeg ville sige ja hvis jeg var sikker på at min dreng ville få de samme aktiviteter og samvær med andre børn som hvis han var i en DP.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Mumto3

lillepuller skriver:

Hej hej

Min mor kom med et forslag forleden dag. Hun sagde nu når jeg starter i skole i august er bebsen 9 måneder og min mand arbejder som souchef i butik . Hun sagde det jo mega dyrt i vuggestue , jeg kan da sagtens passe den lille så længe i har lyst .. hun er nemlig førtidspensioneret.

Men hvad synes i er bedst at han bliver passet hos mormor eller skal i vuggestue ?

Jeg kan kun anbefale det på det aller varmeste!!! det er så fantastisk. Vores 3 børn er blevet passet af mormor og farmor når jeg har været på arbejde, og de har derfor alle 3 været hjemmebørn indtil de startede i børnehaven som 3½ årige (den yngste går stadig hjemme, hun er 2 år, men vi har planer om at hun starter i Bh når hun er 3&frac12.

Det er SÅ godt!!! Jeg har slet slet ikke oplevet noget negativt ved den ordning overhovedet!!!

Fantastisk at din mor tilbyder det. Jeg synes du skulle tage imod med kyshånd!!!

Anmeld

28. marts 2011

dollygirl

Mumto3 skriver:

Jeg kan kun anbefale det på det aller varmeste!!! det er så fantastisk. Vores 3 børn er blevet passet af mormor og farmor når jeg har været på arbejde, og de har derfor alle 3 været hjemmebørn indtil de startede i børnehaven som 3½ årige (den yngste går stadig hjemme, hun er 2 år, men vi har planer om at hun starter i Bh når hun er 3&frac12.

Det er SÅ godt!!! Jeg har slet slet ikke oplevet noget negativt ved den ordning overhovedet!!!

Fantastisk at din mor tilbyder det. Jeg synes du skulle tage imod med kyshånd!!!

ja jeg vil meget gerne sige ja tak men min mand gjorde mig i tvivl han sagde hvad nu hvis den lille bliver asocial og ikke får den samme udvikling som i vuggestue ..

men hvis han bliver passet hjemme i to år , så er det jo fantastisk og du har erfaring med det .. måske sku min mand skrive til dig

Anmeld

28. marts 2011

NinaNymannMadsen

jeg ville sige ja tak til det.

bare hun gider at gå i legestue 1 gang om ugen så barnet også kommer ud blandt andre børn.

men det er da et godt tilbud at komme med også så længe hun gerne vil og kan .

Anmeld

28. marts 2011

dorthemus

lillepuller skriver:

altså min mor er tit hjemme ,,  snakker meget i tlf og er en rigtig husmor der laver mad og bager og alt sådan ..

Men jeg har to små søstre som er 15 og 21 år , de kommer hjem fra skole og er helt vilde med ham ..

Min mor er god til at komme ud på legepladsen med ham , men det jo ikk altid der er andre børn tilstede ? er det skidt ?

Altså jeg tror din dreng vil have godt af at lege med andre små i hans alder, så er overgangen når han skal i inst. heller ikke så svær  I den alder er der krudt i røven på ham så han skal have brædt noget af det af. Kan du ikke undersøge om der er en legestue i nærheden? Spørg din SP.

Det er fint med de store piger, men han skal også have mere jævnbyrdigt med og modspil

Anmeld

28. marts 2011

Mumto3

lillepuller skriver:

ja jeg vil meget gerne sige ja tak men min mand gjorde mig i tvivl han sagde hvad nu hvis den lille bliver asocial og ikke får den samme udvikling som i vuggestue ..

men hvis han bliver passet hjemme i to år , så er det jo fantastisk og du har erfaring med det .. måske sku min mand skrive til dig

Ja, eller måske min mand, som også var skeptisk. Selvfølgelig findes der hjemmebørn som hænger i mors skørte og er asocial, men jeg vil sige at ALLE de hjemmebørn jeg kender, er ekstremt sociale og populære i skolen (inklusiv mit eget barn). Når et lille barn er omgivet af kærlige voksne som ELSKER dem, som har tålmodighed og guidere barnet, så lærer børn at være ektremt sociale!!! Af en eller anden grund tror vi at børn kun kan blive sociale, hvis de kommer i vuggestue og de store børn kan slå de små børn oveni hovedet og råbe: Det er MIIIN og tage legetøjet ud af hænderne på de små (groft sagt, men det sker altså i vuggestuer!!!)

Med en kærlig voksen, som har tid til at spørger ind til hvad barnet føler, hvordan kunne det ellers reagere osv. så lærer barnet forskellige strategier til at styre sine følelsesmæssige udbrud, og de lære at behandle andre pænt, og det er egenskaber der bliver lagt vægt på når man kommer i skole og skal omgås andre.

Anmeld

28. marts 2011

dollygirl

Mumto3 skriver:

Ja, eller måske min mand, som også var skeptisk. Selvfølgelig findes der hjemmebørn som hænger i mors skørte og er asocial, men jeg vil sige at ALLE de hjemmebørn jeg kender, er ekstremt sociale og populære i skolen (inklusiv mit eget barn). Når et lille barn er omgivet af kærlige voksne som ELSKER dem, som har tålmodighed og guidere barnet, så lærer børn at være ektremt sociale!!! Af en eller anden grund tror vi at børn kun kan blive sociale, hvis de kommer i vuggestue og de store børn kan slå de små børn oveni hovedet og råbe: Det er MIIIN og tage legetøjet ud af hænderne på de små (groft sagt, men det sker altså i vuggestuer!!!)

Med en kærlig voksen, som har tid til at spørger ind til hvad barnet føler, hvordan kunne det ellers reagere osv. så lærer barnet forskellige strategier til at styre sine følelsesmæssige udbrud, og de lære at behandle andre pænt, og det er egenskaber der bliver lagt vægt på når man kommer i skole og skal omgås andre.

ja jeg har selv arbejdet i vuggestue og bryder mig ikke om det .. især ikke når barnet er såå lille .. jeg har set små børn kravle rundt og de store har trådt dem over fingerne eller kørt dem ned .. det er barsk især når man er førstegangsfødende .. og jeg er ret urolig og bange for hvis han nu skal starte i vuggestue når han er kun de 9 månder ..

Anmeld

28. marts 2011

Sofia24

Silas bliver passet hjemme hos sin farmor  og han (og forældrene også) elsker det!!

Jeg fortsatte med at læse da Silas blev 6 måneder og da synes vi han var AALLLT for lille at aflevere i DP... Så vi har en ordning der hedder at vi planlægger fra uge til uge (afhængigt af mit skema) hvilke dage han kommer  Typisk er han ved sin farmor og farfar 3 dage om ugen, ved mormor og morfar 1 dag i ugen og så bliver vi hjemme resten af tiden...

Så det er ren luksus!  

Silas starter dog i DP 1 august, da er han 1 år!

Anmeld

28. marts 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Super ide !!! Vi gjorde det samme med vores datter, hun blev passet af mormor i ½ år eller så noget, så blev jeg gravid og fik det dårligt med bækkenløsning og kvalme mm, så var hjemme, i den tid var min BL riigtig slem pga jeg havde hende, men i hvert fald manglede hun ikke noget. Da hun som 22 mdr kom i DP kunne ingen se hun havde gået hjemme så længe, DP mor kunne ikke og hun sagde at alle DP mødrende henne i legestuen var inponeret over hvor udadvendt og præcis som de andre børn hun var, nu hun havde været passet hjemme. Så gør det endelig. : ) det er SINDSYGT mange penge du kan spare, og dit barn vil elske at gå op af mormor hver dag !! ;D

Anmeld

28. marts 2011

Lisette 84

Jeg ville sige ja tak... Gid det dog var mig som havde sådan en dejlig hjælpsom mor..Jeg tror at din baby vil have rigtig godt af det... Så kan du jo altid få ham/ hende i vuggestue lidt senere...

Selvfølgelig er det en forudsætning at din mor er en kvinde som kan overskue at tage sig af baby.. og ikke sætter egne behov først hele tiden, som min mor fx. gør....  I så fald vil jeg sige pænt nej tak...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.