lillepuller skriver:
ja jeg vil meget gerne sige ja tak men min mand gjorde mig i tvivl han sagde hvad nu hvis den lille bliver asocial og ikke får den samme udvikling som i vuggestue ..
men hvis han bliver passet hjemme i to år , så er det jo fantastisk og du har erfaring med det .. måske sku min mand skrive til dig
Ja, eller måske min mand, som også var skeptisk. Selvfølgelig findes der hjemmebørn som hænger i mors skørte og er asocial, men jeg vil sige at ALLE de hjemmebørn jeg kender, er ekstremt sociale og populære i skolen (inklusiv mit eget barn). Når et lille barn er omgivet af kærlige voksne som ELSKER dem, som har tålmodighed og guidere barnet, så lærer børn at være ektremt sociale!!! Af en eller anden grund tror vi at børn kun kan blive sociale, hvis de kommer i vuggestue og de store børn kan slå de små børn oveni hovedet og råbe: Det er MIIIN og tage legetøjet ud af hænderne på de små (groft sagt, men det sker altså i vuggestuer!!!)
Med en kærlig voksen, som har tid til at spørger ind til hvad barnet føler, hvordan kunne det ellers reagere osv. så lærer barnet forskellige strategier til at styre sine følelsesmæssige udbrud, og de lære at behandle andre pænt, og det er egenskaber der bliver lagt vægt på når man kommer i skole og skal omgås andre.
Anmeld