Har du mønster på en pusletaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

mariamiss6

Hmmm Vi gjorde det IKKE på den helt lette måde lol....

Jeg ved ikke hvorfor, men vi endte med at sy pladevattet (madrasdelen) i EFTER vi havde syet hele vejen rundt om yder og inderstof

Nåh, men vi havde gået ud fra at størrelsen på den udfoldede taske skulle være ca. samme størrelse som et babydynebetræk.

Da vi så kom op i butikken, fandt vi frem til, at det passede fint hvis man tog en hel rulles bredde og foldede ind. Så vi brugte altså 150 x 100 cm stof til henholdsvis yder og inderstof. 

Disse to syede vi jo så bare sammen (3 lag pladevat imellem, midt på) og så passede det med at lommerne havde en god stor størrelse når man foldede hele det 150 cm bredde stof

Så altså lommernes dybde er endt på sådan ca. 24 cm og så er der et stykke på 6 cm fra lomme til madras, (for at give plads til overfyldning) og madrassen kan jeg ikke huske bredden på sådan lige, men altså, det passer jo med når man folder lommerne, at de mødes på midten, som du kan se

Så altså lommerne er ikke syet på for sig selv, det er bare bukket om, og så er der syet så det passer med det ønskede antal lommer i ønsket størrelse På billederne burde du kunne se hvor mange lommer der er i alt. Og vi har kun lommer på den fuldt udfoldede del af tasken

Min veninde er meget glad for resultatet, og jeg er også lidt stolt, taget i betragtning at det var i første forsøg, og uden først at sy en prøve model (og vi sprættede ikke op en eneste gang )

Jeg vidste da ikk eat to lag fleece gjorde den vandtæt? er det tykt nok, som madras, synes du? med 2 lag fleece altså. Er det en særlig fleece? for jeg synes da for eksempel ikke at to lag af et almindeligt fleecetæppe er særligt tykt... MEN hvis det virker, og er tykt nok så bruger jeg HELT klart det en eventuelt anden gang, for hold kæft noget bæ at passe pladevat til manner

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

mariamiss6

Jamen dét er da også noget man "bare" lige gør ! :b

Giver du et link til din blog ? Og kommer der en DIY ? 

Min blog er her www.mariamiss6.wordpress.com

Jeg har ikke lavet en DIY men måske jeg kan få det gjort hvis jeg engang syer en taske igen

Men der er et link på min blog til en andens DIY, og ellers har idamaria i hvert fald lavet en beskrivelse her i denne tråd jo

Og ja, hvis man bruger stoffet på den måde som jeg gjorde, altså i den fulde 150 cm's bredde, så ER det faktisk bare at kigge former og lommer og så videre af, og så sy den ud fra billeder

Jeg synes idamarias billeder af den lyserøde taske giver et ret godt indtryk af hvordan man skal sy sig frem til et resultat der er næsten lige så flot...

Anmeld

15. februar 2012

mariamiss6

Maja_4000 skriver:

Jamen dét er da også noget man "bare" lige gør ! :b

Giver du et link til din blog ? Og kommer der en DIY ? 

http://mariamiss6.wordpress.com/2012/01/16/diy-stor-pusletaske/

Hej, jeg fik lige set denne tråd igen, og har faktisk for nylig lavet en slags DIY og lagt på min blog....

Den ser du via linket

Anmeld

15. februar 2012

CamillaSoefelt

mariamiss6 skriver:

Uh jeg kiggede vidst bare på billederne rundt omkring, og fik så syet mig frem til dette her

Oh my good!! Du er da bare SÅ sej!

Er det noget du ku lokkes til og lave på bestilling? Er viiiild med den! Hvis nu det er du gider, hvad skal det så koste?

Anmeld

15. februar 2012

mariamiss6

Oh my good!! Du er da bare SÅ sej!

Er det noget du ku lokkes til og lave på bestilling? Er viiiild med den! Hvis nu det er du gider, hvad skal det så koste?

Det gider jeg godt....

I forhold til prisen....

Vil du selv indkøbe materialer? Og så sende til mig?

I så fald skal du kun betale 200 kroner....

Hvis jeg skal finde alle materialerne, så er jeg nødt til at regne en samlet pris ud først.....

Hvad havde du tænkt dig?

du kan evt. tjekke nettet rundt, og se på lukkemuligheder, for dér varierer prisen jo ret så meget....

Og stof også....

Kig på min oprindelige pusletaske, den har en anden lukning, end den jeg skriver på min diy....

og så se under fimo knapper, hvis du vil have en knaplukning kan jeg prøve at lave lige den knap du ønsker dig

Anmeld

15. februar 2012

CamillaSoefelt

mariamiss6 skriver:

Det gider jeg godt....

I forhold til prisen....

Hvis jeg skal finde alle materialerne, så er jeg nødt til at regne en samlet pris ud først.....

Hvad havde du tænkt dig?

du kan evt. tjekke nettet rundt, og se på lukkemuligheder, for dér varierer prisen jo ret så meget....

Og stof også....

Kig på min oprindelige pusletaske, den har en anden lukning, end den jeg skriver på min diy....

og så se under fimo knapper, hvis du vil have en knaplukning kan jeg prøve at lave lige den knap du ønsker dig

Hvor er du bare sød. Synes den lukning du der har lavet er superfed;0). Men det du siger med fimo lyder også ret smart, er det det der modellervoks noget?

Anmeld

15. februar 2012

Zeus

mariamiss6 skriver:

Det gider jeg godt....

I forhold til prisen....

Hvad havde du tænkt dig?

Og stof også....

Må lige spørge, hvordan det er meningen den skal bruges Synes de er super fede, og har jo en søster der er gravid, men kan ikke helt greje den ud fra billederne?

Anmeld

16. februar 2012

mariamiss6

Må lige spørge, hvordan det er meningen den skal bruges Synes de er super fede, og har jo en søster der er gravid, men kan ikke helt greje den ud fra billederne?

http://mariamiss6.wordpress.com/sytojet/stor-pusletaske-til-ditte/

Sådan der

Altså, så har man alt sit habengutt der ude i siderne, i lommerne....

Og så lægger man bare baby midt på tasken, så er alt ved hænderne, og du har altid noget blødt og ikke-koldt at pusle baby på

Anmeld

16. februar 2012

mariamiss6

Hvor er du bare sød. Synes den lukning du der har lavet er superfed;0). Men det du siger med fimo lyder også ret smart, er det det der modellervoks noget?

ja det er det

Hvis du selv e rkreativ kan du jo også bare skaffe ler til den knap du ønsker, og selv lave den, og sende den til mig

Med mindre altså du bor tæt på mig, det har jeg ikke lige tjekket, jeg bor i nærheden af Frederikssund...

http://mariamiss6.wordpress.com/2012/01/06/flere-knapper-og-perler-i-fimo-ler/

Anmeld

16. februar 2012

Zeus

mariamiss6 skriver:

http://mariamiss6.wordpress.com/sytojet/stor-pusletaske-til-ditte/

Sådan der

Altså, så har man alt sit habengutt der ude i siderne, i lommerne....

Og så lægger man bare baby midt på tasken, så er alt ved hænderne, og du har altid noget blødt og ikke-koldt at pusle baby på

Smart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.