Børneeksem...hyl!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

Brams

Mussen2 skriver:

Øv, min datter har lige fået konstateret børneeksem. Jeg har haft mistanke om det flere gange, menaltså aldrig fået lægens dom. Det fik eg i dag. Øv!

Lægen slog det hen, som om det ikke er noget særlig, men jeg synes bare jég har hørt så meget dårligt om børneeksem.

Er der nogen derude som vil dele gode råd og erfaringer om emnet?

Min datter har også børneeksem/atopisk eksem. Du skal sørge for at købe en god creme at smørre hende med. Vi bruger Locobase Fedtcreme fra apoteket, som vi kun har gode erfaringer med. Smør ofte og et godt lag, så skal det nok hjælpe.

Lærkes eksem er næsten væk og kommer tilbage enkelte steder en gang imellem, men vi kan holde det helt nede ved brug af cremen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

henh01

Mussen2 skriver:

De har slået det hen mange gange og denne gang fik hun noget svampecreme som altså ikke tog et, derfor kom hun frem til at det er børneeksem. HUn har lige været en del i klorvand, som for mange er skidt for netop børneeksem.

okay tak... Troede man kunne undersøge det lidt mere ibundsgående så man er sikker på at det er det. Locoid er jo ret kræsbørstig creme og den skal man nødigt smører på medmindre det er dét, tænker jeg.

Anmeld

28. marts 2011

Mussen2

Jeg bruger selv a-derma til hende. Kan ikke lige huske hvad de hedder, den ene er en lotion og den anden er en rigtig fed creme.

Lægens råd var at smøre hende i fed creme og gå uden ble

Anmeld

28. marts 2011

Mussen2

henh01 skriver:

okay tak... Troede man kunne undersøge det lidt mere ibundsgående så man er sikker på at det er det. Locoid er jo ret kræsbørstig creme og den skal man nødigt smører på medmindre det er dét, tænker jeg.

Som sagt så tog lægen ret let på det og sagde det var en hormon creme, som kun skulle bruges hvis det kløede.

Anmeld

28. marts 2011

chael

Mussen2 skriver:

Det var godt at høre. Det er ikke rare billeder der kommer frem når man googler det  

Smører du dem flere gange om dagen? Og på hele kroppen?

Har fået noget creme på recept, som jeg skal bruge der hver det er værst.

Er det rigtig forstået at børneeksem for mange hænger sammen med allerig og/eller asmatisk bronkistis.

Er der nogle af cremerne du synes er bdre eller skifter du bare

Jeg bruger A-derma på hele kroppen, køber den store af slagsen, som er til ekseem hud

Så har jeg enten en lille a-derma i håndtasken eller en locobase, især til de tørre kinder og hænder om vinteren

De bliver smurt efter behov også på hele kroppen, især efter bad.

Kom lidt baby olie i badet, så huden får lidt fedt, så ikke huden bliver helt udtørret.

Så bruger jeg derma sæbe, til numsen, til den lille, når han skal skiftes, og til badet, men man behøber ikke bruge sæbe til hvert bad.

NEUTRAL vask, til vasketøjet, det er vigtigt at holde sig fra parfume og så mange kunstige farvestoffter som muligt.

Og ja, ekseem, KAN hænge sammen med lungerne. Ikke altid, men i langt de fleste tilfælde gør det

*Camilla

Anmeld

28. marts 2011

chael

Mussen2 skriver:

Som sagt så tog lægen ret let på det og sagde det var en hormon creme, som kun skulle bruges hvis det kløede.

Locoid er ikke den værste hormon creme, den er okay til børn, men man må ikke misbruge den.

Elocon er den jeg har brugt, og den er til meget skrap ekseem. Den ville jeg være meget mere varsom med

Men nu har jeg også levet med det, de sidste 25 år, så jeg er ikke så skræmt over hormon cremerne. Der findes værre ting med hormoner i, jeg ville være mere bange for

*Camilla

Anmeld

28. marts 2011

Mussen2

chael skriver:

Jeg bruger A-derma på hele kroppen, køber den store af slagsen, som er til ekseem hud

Så har jeg enten en lille a-derma i håndtasken eller en locobase, især til de tørre kinder og hænder om vinteren

De bliver smurt efter behov også på hele kroppen, især efter bad.

Kom lidt baby olie i badet, så huden får lidt fedt, så ikke huden bliver helt udtørret.

Så bruger jeg derma sæbe, til numsen, til den lille, når han skal skiftes, og til badet, men man behøber ikke bruge sæbe til hvert bad.

NEUTRAL vask, til vasketøjet, det er vigtigt at holde sig fra parfume og så mange kunstige farvestoffter som muligt.

Og ja, ekseem, KAN hænge sammen med lungerne. Ikke altid, men i langt de fleste tilfælde gør det

*Camilla

Ok Tak, min datter har ogsåhaft asmatisk bronkitis....

Jeg har længe brugt a-derma, men vil bruge den mere konsekvent.

Anmeld

28. marts 2011

132319

Ni-ko-li-ne skriver:

vores datter har også meget børneeksem...

vi har glæde af produkterne fra A-derma... deres vaskebar (sæbe uden sæbe) og den fede lotion... vi smører hele kroppen to gange dagligt og på eksem pletterne efter behov...

Samme her,Hjalte nægter dog desværre pure at blive smurt ind 

Jeg sværger til A-dermas produkter, de er så lækre!

Den der hedder dermalibour er super god til de værste eksempletter 

Anmeld

28. marts 2011

Ni-ko-li-ne

MHK skriver:

Samme her,Hjalte nægter dog desværre pure at blive smurt ind 

Jeg sværger til A-dermas produkter, de er så lækre!

Den der hedder dermalibour er super god til de værste eksempletter 

nogle gange tror eg også Nikoline synes det er træls... men for det meste siger hun intet..

jeg elsker de produkter! vi kunne ikke leve uden dem... eksemet blusser op med det samme vi ikke er opmærksomme og omhyggelig med cremen, på f.eks. hænderne

Anmeld

28. marts 2011

132319

Ni-ko-li-ne skriver:

nogle gange tror eg også Nikoline synes det er træls... men for det meste siger hun intet..

jeg elsker de produkter! vi kunne ikke leve uden dem... eksemet blusser op med det samme vi ikke er opmærksomme og omhyggelig med cremen, på f.eks. hænderne

Hjaltes er heldigvis ikke så slemt, så jeg har ladet det være.

Det lyder da godt nok som om Nikoline er hårdt ramt, stakkels pus  Er det hele året eller kun om vinteren?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.