Børneeksem...hyl!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.550 visninger
24 svar
0 synes godt om
28. marts 2011

Mussen2

Øv, min datter har lige fået konstateret børneeksem. Jeg har haft mistanke om det flere gange, menaltså aldrig fået lægens dom. Det fik eg i dag. Øv!

Lægen slog det hen, som om det ikke er noget særlig, men jeg synes bare jég har hørt så meget dårligt om børneeksem.

Er der nogen derude som vil dele gode råd og erfaringer om emnet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

chael

Arrrhhh, ROLIG nu

Det er altså ikke så slemt Jeg lider af ekseem, børnekseem da jeg var barn, nu er det bare ekseem.

Både min søn og datter lider af det. Min datter kun i haserne og fingre, min søn har det til tider på ryg og mave i forbindelse med hans astma!

Du skal sørge for en god creme, A-derma fra apoteket, locobase, ceridal os lidt forskelligt at have liggende og med tasken til lige at smøre dem med

Når min søn er hårdt ramt bruger jeg hormon creme, som locoid og elocon. Men det skal du rådføre med din læge om

Bare spørg, hvis der er mere du er i tvivl om Det kan sagtens holdes nede. Om sommeren når ungerne får masser af sol og saltvand fra stranden, så forsvinder det.

*Camilla 13+5

Anmeld

28. marts 2011

Ni-ko-li-ne

vores datter har også meget børneeksem...

vi har glæde af produkterne fra A-derma... deres vaskebar (sæbe uden sæbe) og den fede lotion... vi smører hele kroppen to gange dagligt og på eksem pletterne efter behov...

Anmeld

28. marts 2011

Muffinmus

Min søn har det også på en del af kroppen, nogle dage værre end andre og min datter har en smule på numsen.....

Vi bruger A-derma, Nivea fedtcreme og er det helt slemt så lociod i ny og næ!!!

Og det er jo kun få procent der ikke vokser fra det:-)

Anmeld

28. marts 2011

Ayasmor

min datter har også lige fået det konstateret, så jeg er ikke lige helt inde i hvordan og hvorledes. Men som det er nu bliver hun smurt 2 gange dagligt med en lækker fed creme fra A-derma og så med en steoridcreme (locoid, rådfør dog med læge herom) ved "udbrud". Fik også at vide at der er værst her i vinterperioden hvor huden lettere har til tørhed så at det sandsynligvis ville forsvinde hvis ikke helt, så næsten helt i sommerperioden..

Anmeld

28. marts 2011

Pullemulle

Jeg har selv haft det da jeg var lille og har det stadig (er 17 år), men nu kommer det kun når jeg har været i bad - dvs. jeg ikke kan tåle at tage varme bade da der kommer røde plamager i ansigtet og på halsen som klør. Jeg smører mig med locobase som er en fedtcream med 70% fedt, så undgår man at huden tører ud 

Anmeld

28. marts 2011

twinboys

Mussen2 skriver:

Øv, min datter har lige fået konstateret børneeksem. Jeg har haft mistanke om det flere gange, menaltså aldrig fået lægens dom. Det fik eg i dag. Øv!

Lægen slog det hen, som om det ikke er noget særlig, men jeg synes bare jég har hørt så meget dårligt om børneeksem.

Er der nogen derude som vil dele gode råd og erfaringer om emnet?

https://www.baby.dk/debat/98968pi1/babyudstyr/aderma-creme-til-dit-barn-ny--god-til-boerneeksem--til-salg.aspx

Anmeld

28. marts 2011

henh01

HVordan fik du endelig besked om at det netop var børneeksem? MIn søn har også udslet og lægen bliver ved med at det nok er det ene eller andet.

Anmeld

28. marts 2011

Mussen2

chael skriver:

Arrrhhh, ROLIG nu

Det er altså ikke så slemt Jeg lider af ekseem, børnekseem da jeg var barn, nu er det bare ekseem.

Både min søn og datter lider af det. Min datter kun i haserne og fingre, min søn har det til tider på ryg og mave i forbindelse med hans astma!

Du skal sørge for en god creme, A-derma fra apoteket, locobase, ceridal os lidt forskelligt at have liggende og med tasken til lige at smøre dem med

Når min søn er hårdt ramt bruger jeg hormon creme, som locoid og elocon. Men det skal du rådføre med din læge om

Bare spørg, hvis der er mere du er i tvivl om Det kan sagtens holdes nede. Om sommeren når ungerne får masser af sol og saltvand fra stranden, så forsvinder det.

*Camilla 13+5

Det var godt at høre. Det er ikke rare billeder der kommer frem når man googler det  

Smører du dem flere gange om dagen? Og på hele kroppen?

Har fået noget creme på recept, som jeg skal bruge der hver det er værst.

Er det rigtig forstået at børneeksem for mange hænger sammen med allerig og/eller asmatisk bronkistis.

Er der nogle af cremerne du synes er bdre eller skifter du bare

Anmeld

28. marts 2011

Mussen2

henh01 skriver:

HVordan fik du endelig besked om at det netop var børneeksem? MIn søn har også udslet og lægen bliver ved med at det nok er det ene eller andet.

De har slået det hen mange gange og denne gang fik hun noget svampecreme som altså ikke tog et, derfor kom hun frem til at det er børneeksem. HUn har lige været en del i klorvand, som for mange er skidt for netop børneeksem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.