Jer der bevidst valgte sutten fra.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.348 visninger
24 svar
0 synes godt om
28. marts 2011

Jesuisunefemme

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra jer der bevidst valgte ikke at give jeres barn en sut. (også jer der måske overgav sig og endte op med sut alligevel.)

Jeg har søgt lidt herinde og synes kun jeg kan finde folk hvor barnet selv ikke ville tage sutten, mangler at høre fra jer der tog et bevidst valg omkring det.

Hvorfor valgte i det? Hvordan gik det? og sutten handler vel i bund og grund om tryghed, kan man ikke finde en anden måde at give det på når man ikke lige er der fysisk?! Hvad gjorde i?

-Sheila

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

dorthemus

Nu har jeg ikke bevidst valgt sutten fra, min datter nægtede bare at tage den.

Men jo man kan da sagtens give tryghed uden. Min datter sover med nusseklud og ellers trøster jeg hende når hun er ked om dagen.

Hun er 10 måneder nu.

Anmeld

28. marts 2011

Diana...

dorthemus skriver:

Nu har jeg ikke bevidst valgt sutten fra, min datter nægtede bare at tage den.

Men jo man kan da sagtens give tryghed uden. Min datter sover med nusseklud og ellers trøster jeg hende når hun er ked om dagen.

Hun er 10 måneder nu.

Dorthe hvor gammel var hun så da hun selv lærte at falde i søvn i bla barnevogn?

Anmeld

28. marts 2011

dorthemus

Diana... skriver:

Dorthe hvor gammel var hun så da hun selv lærte at falde i søvn i bla barnevogn?

I starten gik jeg hende i søvn og tror hun var et par måneder da hun kom ned og ligge i gården og sove.

Anmeld

28. marts 2011

Diana...

dorthemus skriver:

I starten gik jeg hende i søvn og tror hun var et par måneder da hun kom ned og ligge i gården og sove.

Ok. Lucas lærte møg hurtigt at når han blev lagt i barnevogne skulle han sove og jeg tror simpelthen at det fordi han havde den trykhed sut men Nadia nægter sut uanset hvad for en og hun skal køres i søvn mens hun bare er sur og hun er så svær at trøste, hun vil gerne have sutten i munden hvis vi holder på den he he så snart vi slipper spytter hun den ud og vi kan jo ikke blive ved med at holde den 

Anmeld

28. marts 2011

tazz

Blop'ens Mor skriver:

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra jer der bevidst valgte ikke at give jeres barn en sut. (også jer der måske overgav sig og endte op med sut alligevel.)

Jeg har søgt lidt herinde og synes kun jeg kan finde folk hvor barnet selv ikke ville tage sutten, mangler at høre fra jer der tog et bevidst valg omkring det.

Hvorfor valgte i det? Hvordan gik det? og sutten handler vel i bund og grund om tryghed, kan man ikke finde en anden måde at give det på når man ikke lige er der fysisk?! Hvad gjorde i?

-Sheila

Sutten handler i bund og grund om, at tilfredsstille det suttebehov et barn har. Anna fik om dagen tilfredsstillet det ved amning hos mig, det første halve år. Derfra valgte hun selv amningen fra, og udviste ikke suttebehov. Hun har heller aldrig haft sutteklud eller bamse eller andet i den stil. 

Hun sov igennem (bortset fra en enkelt natteamning, hvor vi begge småblundede imens) fra hun var 5 uger gammel - der gav vi hende trygheden igennem en meget fast rutine, på et præcist tidspunkt med faste rutialer.

Hun valgte selv sutten fra som spæd, men da hun startede i vuggestue som 10 mdr., begyndte hun at spørge efter den, da hun så de andre bruge den. Der valgte vi den fra for hende. I vuggestuen syntes de, at det var meget synd, så de købte en sut til hende, som de gav hende når hun skulle sove. Her hjemme fik hun den ikke! På det tidspunkt kunne hun ikke finde ud af, at bruge den, men gik bare med den i munden og gnaskede på gummiet. Og så blev jeg doven! Ikke om jeg gider bruge tid på afvænning for noget, hun aldrig har haft brug for.

Hun kunne sagtens finde ud af, at skelne mellem hjem og institution, og bad aldrig om sutten herhjemme. Mange sagde, at vi sagtens kunne lære hende at bruge sut som 6 mdr. gammel og endda ældre, men jeg forstod aldrig hvorfor vi skulle gøre det når det gik så fint uden  

Anmeld

28. marts 2011

Corn

Mine to store havde meget stort suttebehov, og det ville de have dækket hos mig, indtil vi gav dem sutten.

Nr. 3 har ikke haft det store behov, og der har derfor ikke været grund til at give ham en sut. Han bliver bare lagt i barnevogn eller seng, og så sover han, når han har ligget lidt...

Anmeld

28. marts 2011

Corn

tazz skriver:

Sutten handler i bund og grund om, at tilfredsstille det suttebehov et barn har. Anna fik om dagen tilfredsstillet det ved amning hos mig, det første halve år. Derfra valgte hun selv amningen fra, og udviste ikke suttebehov. Hun har heller aldrig haft sutteklud eller bamse eller andet i den stil. 

Hun sov igennem (bortset fra en enkelt natteamning, hvor vi begge småblundede imens) fra hun var 5 uger gammel - der gav vi hende trygheden igennem en meget fast rutine, på et præcist tidspunkt med faste rutialer.

Hun valgte selv sutten fra som spæd, men da hun startede i vuggestue som 10 mdr., begyndte hun at spørge efter den, da hun så de andre bruge den. Der valgte vi den fra for hende. I vuggestuen syntes de, at det var meget synd, så de købte en sut til hende, som de gav hende når hun skulle sove. Her hjemme fik hun den ikke! På det tidspunkt kunne hun ikke finde ud af, at bruge den, men gik bare med den i munden og gnaskede på gummiet. Og så blev jeg doven! Ikke om jeg gider bruge tid på afvænning for noget, hun aldrig har haft brug for.

Hun kunne sagtens finde ud af, at skelne mellem hjem og institution, og bad aldrig om sutten herhjemme. Mange sagde, at vi sagtens kunne lære hende at bruge sut som 6 mdr. gammel og endda ældre, men jeg forstod aldrig hvorfor vi skulle gøre det når det gik så fint uden  

Man skal jo ikke skabe et behov, der ikke er der.

Og havde mine to store ikke hængt i ved brystet ustandseligt, så havde vi heller ikke fundet sutter frem.

Jeg synes klart at baby sover bedre uden sut, falder nemmere i søvn og mindre uroligt, for de taber ikke sutten, og mangler den så heller ikke.

Anmeld

28. marts 2011

tazz

Macaab skriver:

Man skal jo ikke skabe et behov, der ikke er der.

Og havde mine to store ikke hængt i ved brystet ustandseligt, så havde vi heller ikke fundet sutter frem.

Jeg synes klart at baby sover bedre uden sut, falder nemmere i søvn og mindre uroligt, for de taber ikke sutten, og mangler den så heller ikke.

Præcis!

Anna hang også i brystet konstant da hun blev ammet, men der ville hun ikke have sutten. Jeg ville så heller ikke presse hende, så hun styrede showet, så levede jeg et lidt begrænset socialliv det halve år

Og ja, det med søvnen. Når jeg hører mine veninder fortælle hvor mange gange de er oppe om natten og give sut, og panikken der melder sig, når sutten er væk  så er jeg glad for, at vi aldrig lærte hende at bruge sut, og så få nattesøvn i stedet.

Anmeld

28. marts 2011

Jesuisunefemme

Tak for alle jeres svar, det er dejligt at høre om jeres erfaringer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.