Er lige nød til at få jeres hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

twinboys

Bambii skriver:

Det vil jeg da også mene.. Men vidste ikke lige og jeg kunne tillade mig at sige det..

Og det værste er at jeg forstår ikke hvorfor han beder om lægeerklæring for har kun haft en sygedag alt den tid jeg har været der udover i dag.. Og hans begrundelse for at det ikke var godt at jeg var syg var at de andre havde arbejdet helt vildt meget de sidste 2 uger, fordi vores "chef"(ham der går i butikken til hverdag, ikke ham jeg ringede til) har haft ferie i 2 uger.. Men jeg ved ikke lige den ene af dem har arvejdet i alt 40 timer på de 2 uger og den anden har så arbejdet 40 timer om ugen, men jeg har arbejdet 10 dage ud af 14 fra åben til luk (8-20) hverdag.. Så jeg ved da ikke lige hvem det er der har arbejdet meget.. hmm.. Og jeg er ikke vandt til at arbejde så meget.. Mega hårdt.. Tror også det er derfor jeg er blevet syg..

Men at han ligefrem forlanger en lægeerklæring forstår jeg slet ikke.. er dybt forarget..

Jeg ville lige ringe til ham og evt. spørge om han mente det eller havde en øv dag... og sig at du føler dig dårligt behandlet... Du kan jo ikke gøre for at du ligger syg... men du kan da også tage på job og smitte de andre og så kan i lukke biksen ned...

Majbritt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Mette+Mathias

Bambii skriver:

Godmorgen..

Jeg vil lige spørge om noget.. Jeg ligger syg og ringede så til min chef og sagde at jeg var syg og at har været syg weekenden over.. Så siger han at det er iorden at jeg ikke kommer i dag, men de vil have en lægeerklæring på at jeg er syg.. Men så tænker jeg så at de kan da ikke forlange en lægeerklæring.. Er det ikke kun hvis men har haft mere ens 3 sygedage i træk hvor man har skulle på arbejde? Så kan jeg ikke tillade mig at bede dem om at betale? eller skal jeg selv betale? syntes bare ikke lige jeg har 400 kr. til en lægeerklæring og vil da ikke betale for det hvie jeg måske er frisk til i morgen..

til jer og tak for hjælpen

1. Han skal betale.
2. Nej, jeg tror ikke han kan forlange den nu.
3. Ring til din TR eller fagforening.

Anmeld

28. marts 2011

Bambii

Mette+Mathias skriver:

1. Han skal betale.
2. Nej, jeg tror ikke han kan forlange den nu.
3. Ring til din TR eller fagforening.

TR?

Anmeld

28. marts 2011

Bambii

twinboys skriver:

Jeg ville lige ringe til ham og evt. spørge om han mente det eller havde en øv dag... og sig at du føler dig dårligt behandlet... Du kan jo ikke gøre for at du ligger syg... men du kan da også tage på job og smitte de andre og så kan i lukke biksen ned...

Majbritt

Jeg overvejede godt nok også at sige til ham at jeg godt kunne tage på arbejde og så smitte de andre og om han syntes det er smart at jeg tager på arbejde og sidder ved kassen og kan smitte alle kunderne eftersom at jeg røre ved alle deres vare..

Anmeld

28. marts 2011

twinboys

Bambii skriver:

Jeg overvejede godt nok også at sige til ham at jeg godt kunne tage på arbejde og så smitte de andre og om han syntes det er smart at jeg tager på arbejde og sidder ved kassen og kan smitte alle kunderne eftersom at jeg røre ved alle deres vare..

Synes du skulle ringe og høre om han mente det at skaffe den og om han vil betale den

Anmeld

28. marts 2011

Mette+Mathias

Bambii skriver:

TR?

Tillidsrepræsentant.

Anmeld

28. marts 2011

Bambii

twinboys skriver:

Synes du skulle ringe og høre om han mente det at skaffe den og om han vil betale den

Ja, overvejer det godt nok.. Men er ikke så god til at ringe til folk om sådan noget..

Anmeld

28. marts 2011

tazz

Der er kommet nye regler fra 5. oktober 2009.

Man må som arbejdsgiver kræve en lægeerklæring på den 2. sygedag, også selvom disse to sygedage ikke har været i forlængelse af hinanden.

Tror bare ikke, at din arbejdsgiver har sat sig ind i reglerne, for det hedder ikke længere en lægeerklæring, men en 'mulighedserklæring' og din arbejdsgiver skal udfylde noget af erklæringen inden du går til læge og får ham/hende til, at udfylde resten. Ret stort stykke arbejde hvis du har tænkt dig, at komme på arbejde i morgen eller onsdag....

Og arbejdsgiveren SKAL betale - du skal dog lægge ud for den.

Anmeld

28. marts 2011

twinboys

Bambii skriver:

Ja, overvejer det godt nok.. Men er ikke så god til at ringe til folk om sådan noget..

Må man høre hvad du fejler og hvad sagde du til ham??? At du var syg eller hvad du fejlede

Anmeld

28. marts 2011

Bambii

twinboys skriver:

Må man høre hvad du fejler og hvad sagde du til ham??? At du var syg eller hvad du fejlede

Forkølet, ondt i halsen, kvalme.. Men ved ikke helt.. har lidt på fornemmelsen det er halsbetændelse, men forstår bare ikke hvorfor jeg så har kvalme..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.