Er lige nød til at få jeres hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.972 visninger
37 svar
0 synes godt om
28. marts 2011

Bambii

Godmorgen..

Jeg vil lige spørge om noget.. Jeg ligger syg og ringede så til min chef og sagde at jeg var syg og at har været syg weekenden over.. Så siger han at det er iorden at jeg ikke kommer i dag, men de vil have en lægeerklæring på at jeg er syg.. Men så tænker jeg så at de kan da ikke forlange en lægeerklæring.. Er det ikke kun hvis men har haft mere ens 3 sygedage i træk hvor man har skulle på arbejde? Så kan jeg ikke tillade mig at bede dem om at betale? eller skal jeg selv betale? syntes bare ikke lige jeg har 400 kr. til en lægeerklæring og vil da ikke betale for det hvie jeg måske er frisk til i morgen..

til jer og tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

twinboys

Bambii skriver:

Godmorgen..

Jeg vil lige spørge om noget.. Jeg ligger syg og ringede så til min chef og sagde at jeg var syg og at har været syg weekenden over.. Så siger han at det er iorden at jeg ikke kommer i dag, men de vil have en lægeerklæring på at jeg er syg.. Men så tænker jeg så at de kan da ikke forlange en lægeerklæring.. Er det ikke kun hvis men har haft mere ens 3 sygedage i træk hvor man har skulle på arbejde? Så kan jeg ikke tillade mig at bede dem om at betale? eller skal jeg selv betale? syntes bare ikke lige jeg har 400 kr. til en lægeerklæring og vil da ikke betale for det hvie jeg måske er frisk til i morgen..

Er det dem der beder om en lægeerklæring må de da betale... er det ikke normalt???

Ønsker dig ihvertfald god bedring

Majbritt

Anmeld

28. marts 2011

HopinWishin

Bambii skriver:

Godmorgen..

hmm jeg mener også man skal have 3 sygedag i træk fra arbejdet... Har du ikke en personalehåndbog du kan slå op i eller noget? ..

Anmeld

28. marts 2011

FrkT

De må gerne bede om en lægeerklæring hvis dit fravær er over en hvis' procentdel (ved os er det på 3 komma et-eller-andet procent). Og så er det ligegyldigt om det er den 1. dag i denne omgang du melder dig syg eller det er den 7. dag eller hvad det er.

Anmeld

28. marts 2011

Bambii

twinboys skriver:

Er det dem der beder om en lægeerklæring må de da betale... er det ikke normalt???

Ønsker dig ihvertfald god bedring

Majbritt

Det vil jeg da også mene.. Men vidste ikke lige og jeg kunne tillade mig at sige det..

Og det værste er at jeg forstår ikke hvorfor han beder om lægeerklæring for har kun haft en sygedag alt den tid jeg har været der udover i dag.. Og hans begrundelse for at det ikke var godt at jeg var syg var at de andre havde arbejdet helt vildt meget de sidste 2 uger, fordi vores "chef"(ham der går i butikken til hverdag, ikke ham jeg ringede til) har haft ferie i 2 uger.. Men jeg ved ikke lige den ene af dem har arvejdet i alt 40 timer på de 2 uger og den anden har så arbejdet 40 timer om ugen, men jeg har arbejdet 10 dage ud af 14 fra åben til luk (8-20) hverdag.. Så jeg ved da ikke lige hvem det er der har arbejdet meget.. hmm.. Og jeg er ikke vandt til at arbejde så meget.. Mega hårdt.. Tror også det er derfor jeg er blevet syg..

Men at han ligefrem forlanger en lægeerklæring forstår jeg slet ikke.. er dybt forarget..

Anmeld

28. marts 2011

Sabina

Bambii skriver:

Godmorgen..

Godmorgen du :-)

Mener også at man skal have tre sygdage i træk, før at de kan snakke om en lægeerklæring. Og selvfølgelig er det din chef, som skal betale, når det er ham som forlanger den. Det skal du ikke bidrage med.

Men mener faktisk ikke at man kan få lægeerklæringer mere. Kan ikke helt huske det. Men min kæreste siger ihvertfald der er noget om det.

Håber du finder ud af det.

Og god bedring

Anmeld

28. marts 2011

Bambii

FrkT skriver:

De må gerne bede om en lægeerklæring hvis dit fravær er over en hvis' procentdel (ved os er det på 3 komma et-eller-andet procent). Og så er det ligegyldigt om det er den 1. dag i denne omgang du melder dig syg eller det er den 7. dag eller hvad det er.

Ja okay.. Men jeg har kun haft en sygedag ellers.. Og ved der er en der har været en del mere syg end mig..

Anmeld

28. marts 2011

Kofoed.

Bambii skriver:

Godmorgen..

Så vidt jeg ved, må man først spørge på sygedagen 4 (altså dag 4 du melder dig syg i rap), men ved ikke om i har andre regler, kig i din ansættelsekontrak.

Men vis de forlanger en, skal de betale, men du skal (desværre) ligge ud. Det eneste tidspunkt, hvor nogen forlanger en lægeerklæring og du selv skal betale, er i forbindelse på kørekortet.

Anmeld

28. marts 2011

FrkT

Bambii skriver:

Ja okay.. Men jeg har kun haft en sygedag ellers.. Og ved der er en der har været en del mere syg end mig..

Okay. Så ved jeg ikke lige hvordan reglerne er.... og med mindre du kun har arbejdet der en uge eller sådan noget kan dit fravær jo ikke være så højt så.

Anmeld

28. marts 2011

Bambii

FrkT skriver:

Okay. Så ved jeg ikke lige hvordan reglerne er.... og med mindre du kun har arbejdet der en uge eller sådan noget kan dit fravær jo ikke være så højt så.

Har arbejdet der siden oktober..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.