Lægevagten på visit - hvor lang tid skal man vente?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

kamtok

CamillaRH skriver:

Det er ligefør man skal klage over det

- dejligt, at han er faldet i søvn. håber i for en rolig nat, og at guldklumpen vågner og har fået det bedre imorgen/idag.

Du må sove rigtig godt sødeste.

Tak søde

Har været til lægen med ham her til morgen, han har en virusinfektion  Han kan ikke rigtig holde maden i sig - så han kastede lige så flot hele sin flaske op igen her til morgen

Overvejer også at give dem et lille vink med en vognstang om at de jo godt kan advare folk om ventetiden - jeg har jo aldrig prøvet at have en læge på besøg i mit voksne liv, så aner jo ikke hvad man går ind til ifht. ventetid.

Krammer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

<3

De vurderer hvor slemt og alvorligt det er også kommer de efter det. De gange vi har haft lægevagt er de kommet indenfor en halv time da jeg ikke kunne trække vejret eller ved feberkrampe. Ved andet sygdom gik der  mellem 3-4timer.

I kan ikke tage ind til lægevagten kun vente når det er meldt.

Anmeld

28. marts 2011

henh01

Jeg troede slet ikke de kørte ud mere.. Det er da en god service, kan godt være man kommer til at vente, men alligevel - det er da en god mulighed. Desuden vurderer de nok situationens alvor så folk med meget syge børn/voksne kommer til først osv.

Jeg synes det er en strålende ordning

Anmeld

28. marts 2011

henh01

Kirle skriver:

De vurderer hvor slemt og alvorligt det er også kommer de efter det. De gange vi har haft lægevagt er de kommet indenfor en halv time da jeg ikke kunne trække vejret eller ved feberkrampe. Ved andet sygdom gik der  mellem 3-4timer.

I kan ikke tage ind til lægevagten kun vente når det er meldt.

i sådanne tilfælde ringer man da så ikke efter babu babu og så burde man jo blive hentet ret hurtigt? Jeg tror da bestemt jeg ville ringe til 112 hvis mine børn gik i feberkrampe Lægevagten bruger jeg til "alm" lægebesøg såsom "akutte" pludselig opståen sygdom

Anmeld

28. marts 2011

<3

henh01 skriver:

i sådanne tilfælde ringer man da så ikke efter babu babu og så burde man jo blive hentet ret hurtigt? Jeg tror da bestemt jeg ville ringe til 112 hvis mine børn gik i feberkrampe Lægevagten bruger jeg til "alm" lægebesøg såsom "akutte" pludselig opståen sygdom

Det er kun 1.gang du ringer 112 ved feberkrampe Og hvis man kan trække vejret igen - jeg havde så ondt i halsen at da der kom lidt spyt i halsen så spruttede jeg i stedet for at rømme mig eller hoste.

Hvis man FORTSAT ikke kan trække vejret så ringer man 112

Anmeld

28. marts 2011

MaliksMor

kamtok skriver:

Tak søde

Har været til lægen med ham her til morgen, han har en virusinfektion  Han kan ikke rigtig holde maden i sig - så han kastede lige så flot hele sin flaske op igen her til morgen

Overvejer også at give dem et lille vink med en vognstang om at de jo godt kan advare folk om ventetiden - jeg har jo aldrig prøvet at have en læge på besøg i mit voksne liv, så aner jo ikke hvad man går ind til ifht. ventetid.

Krammer

årh. det er jeg ked af at hører søde god bedring med ham..

Anmeld

28. marts 2011

henh01

Kirle skriver:

Det er kun 1.gang du ringer 112 ved feberkrampe Og hvis man kan trække vejret igen - jeg havde så ondt i halsen at da der kom lidt spyt i halsen så spruttede jeg i stedet for at rømme mig eller hoste.

Hvis man FORTSAT ikke kan trække vejret så ringer man 112

ej hvor skrækkeligt... Jeg ville slet ikke kunne klare at vente på en læge ved en feberkrampe selvom jeg havde prøvet det før. Men jeg har heldigvis aldrig prøvet det og 7-9-13 for det... Puha det må være så hårdt..

Anmeld

28. marts 2011

<3

henh01 skriver:

ej hvor skrækkeligt... Jeg ville slet ikke kunne klare at vente på en læge ved en feberkrampe selvom jeg havde prøvet det før. Men jeg har heldigvis aldrig prøvet det og 7-9-13 for det... Puha det må være så hårdt..

Tja. du har ikke så meget valg. Det skal du jo. Hvis du ringer 112 så kan det være at du tager ambulancen fra en som faktisk behøver den. Så sådan er det jo

Anmeld

28. marts 2011

henh01

Kirle skriver:

Tja. du har ikke så meget valg. Det skal du jo. Hvis du ringer 112 så kan det være at du tager ambulancen fra en som faktisk behøver den. Så sådan er det jo

Nu svarer jeg også kun som jeg gør fordi jeg aldrig har prøvet at mine børn gik i krampe, men jeg forestiller mig det som værende meget slemt, og så vil jeg da mene et opkald til 112 er velbegrundet Men ved selvf ikke hvordan det er for har aldrig prøvet det, heldigvis

Anmeld

28. marts 2011

<3

henh01 skriver:

Nu svarer jeg også kun som jeg gør fordi jeg aldrig har prøvet at mine børn gik i krampe, men jeg forestiller mig det som værende meget slemt, og så vil jeg da mene et opkald til 112 er velbegrundet Men ved selvf ikke hvordan det er for har aldrig prøvet det, heldigvis

Jamen det er slemt! Det er det! Men ligeså slemt det er ligeså ufarligt er det også! Det er ikke påkrævet at få barnet tilset af en læge når det ikke er første gang. Du kan sagtens selv tjekke for lammelser og koherens,  så 112 er bare ikke en valgmulighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.