Angående babysvømning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

Maja_4000

smillaluna skriver:

Hmm der kan da være noget om det hun siger, for et spædbarn kan få for mange stimuli. Men det handler vel bare om at lytte til sit barn og aflæse dets signaler. Jeg synes sagtens man kan mærke på sit barn når det ikke magter mere.

Mine drenge er født 7 uger for tidligt, og de første gange vi var afsted var vi kun i vandet 5-10 min. De magtede simpelthen ikke mere. De blev urolige og græd og så vidste vi at nu var det på tide at stå op af vandet. Så pakkede vi dem ind i et håndklæde og fik dem til at falde til ro inden vi badede dem og klædte dem på. Til sidst fik de sig en flaske og så faldt de altid i søvn på vej hjem i bilen. Når vi kom hjem var de klar til verden igen.

Så synes da du skal prøve dig lidt frem.

Ja , børn er jo også meget forskellige - Heldigvis :p 

Tror vi prøver det i morgen , så kan vi jo altid gå igen , hvis hun ikke kan lide det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

muzen

nu har jeg ikke læst det hele af det link. og jeg har heller ikke læst hvad alle de andre har skrevet.

men nu taler jeg ud fra min erfarig som svømmeinstruktør og jeg vil sige luk ned for det link og GLEM alt om det igen.

baby har rigtig godt af og komme i det store vand det er nelig nogle helt andre følser de sætter gang i når de er i svømmehallen.

min egen søn var 3 en halv uge da han var i første gang og han elsker det helt vildt han er nu 2 år og 4 mdr. og hver dag spørg han moar er det svømme dag?
han svømmer nu selv med en aqua orm som eneste redskab.

jeg syntes det er mega vigtig at vores børn går til svømning vi er et land over vi har så mange km strande så vores forpligtning som forældre er at vores børn lære og svømme og ved hvad de skal gøre ved stranden.

så hvis i har god tid ville jeg tage afsted og tage det helt efter babys tempo. lige så snart barnet bliver pyldret og ked er det op med jer, forså er jeres barn blevet tilpas stimuleret. du skal nok ikke regne med mere en 15 min de første par gange, men derefter kan man udvide tiden med 5 min osv.

Anmeld

28. marts 2011

Moar2011

Maja_4000 skriver:

Faldt lige over denne side  http://www.biehe.dk/babysvoem.php .. Hvad mener I ?  Vi havde snakket om at tage afsted på tirsdag , men nu bliver jeg da helt i tvivl ..

nu har jeg da os lige fået en helt anden indblik på det,  troede faktisk det var for barnets skyld man gjorde det..

Anmeld

28. marts 2011

Maja_4000

muzen skriver:

nu har jeg ikke læst det hele af det link. og jeg har heller ikke læst hvad alle de andre har skrevet.

men nu taler jeg ud fra min erfarig som svømmeinstruktør og jeg vil sige luk ned for det link og GLEM alt om det igen.

baby har rigtig godt af og komme i det store vand det er nelig nogle helt andre følser de sætter gang i når de er i svømmehallen.

min egen søn var 3 en halv uge da han var i første gang og han elsker det helt vildt han er nu 2 år og 4 mdr. og hver dag spørg han moar er det svømme dag?
han svømmer nu selv med en aqua orm som eneste redskab.

jeg syntes det er mega vigtig at vores børn går til svømning vi er et land over vi har så mange km strande så vores forpligtning som forældre er at vores børn lære og svømme og ved hvad de skal gøre ved stranden.

så hvis i har god tid ville jeg tage afsted og tage det helt efter babys tempo. lige så snart barnet bliver pyldret og ked er det op med jer, forså er jeres barn blevet tilpas stimuleret. du skal nok ikke regne med mere en 15 min de første par gange, men derefter kan man udvide tiden med 5 min osv.

Skønt at høre fra en som "ved" noget om det :p 

Vi prøver , og så må vi se 

Anmeld

28. marts 2011

Valle81

Maja_4000 skriver:

Faldt lige over denne side  http://www.biehe.dk/babysvoem.php .. Hvad mener I ?  Vi havde snakket om at tage afsted på tirsdag , men nu bliver jeg da helt i tvivl ..

Jeg er meget enig i artiklen - har og er og bliver aldrig fortaler for babysvømning - synes det er en underlig ting:0)

Anmeld

28. marts 2011

Maja_4000

Valle81 skriver:

Jeg er meget enig i artiklen - har og er og bliver aldrig fortaler for babysvømning - synes det er en underlig ting:0)

Endelig en som er enig ! :b

Har du prøvet babysvømning med dine børn ? 

Anmeld

28. marts 2011

<3

HAr selv gået til svømning siden jeg var 9mdr og vores søn er tit i svømmehallen. Vi har gået siden han var ca. 3mdr. De første gange var det at komme frem og så lige ned i vandet 5min mere end rigeligt og ud igen. Men så pludselig var det fint med 15min så 30 min osv. Nu er det vandrutchebaner mm. Nu hvor han er 3+år overvejer jeg undervisning. Vi gik til babysvøm men egentlig undervisning fordi nu vil han gerne selv. Så det skal han så også.

Anmeld

28. marts 2011

Valle81

28. marts 2011

Valle81

Maja_4000 skriver:

Endelig en som er enig ! :b

Har du prøvet babysvømning med dine børn ? 

He he:0)

Nej, jeg har ikke gået til babysvømningmed nogle af ungerne.

Fra Asta var et halvt år - tog vi nogle enkelte gange selv ned og svømmede på tidspunkter hvor der næsten ingen var - og hvor jeg kunne slappe af og gøre alt i mit tempo - uden press fra andrre og mødrregruppe osv. Vi var måske afsted til hvad der svarer til en gang om måneden. Men omkring 1 års alderen startede ører problemerne og så var det i mange år et slut kapitel.

Da Anton blev født tænkte jeg - ej jeg må jo give det en chance og vi tog afsted en gang og det erslet ikke mig. Alt formeget stress og jag - være klar på et bestemt tidspunkt - som med garanti den dag passer af r.. i rytmen den dag - barn der er sååååååååååå træt og sulten når man kommer opafvandet - og jeg ammede ikke og så står man dermed sutteflaske os nej.

Derudover så det der med at proppe dem under vand og se det kan de li - den køber jeg ikke. Småbørn smiler og griner ofte som reaktion på forskrækkelse og fordi de ikke kan andet. Og det er min store overbevisning at de ikke synes det er sjovt overhovedet - men smiler som reaktion fordi de er så overrumplede at de ikke kan andet. Hvis man forskrækker børn på en 3-4 måneder med bøh lege så kan de også skrald grine - men det er ikke ens betydende med at de synes det er mega sjovt.

Jeg mener at fra det øjeblik vi er født - der er vand ikke længere vores naturlige element - ikke at vi ikke kan elske det og lide det:0)

Så vi har ikke været til babysvømning siden - eller rettere faktisk ikke været i svømmehallen med Anton siden - og han er lige igår blevet et år.

Knus
christina,som ikke er til babysvømning:0)

Anmeld

28. marts 2011

Maja_4000

Valle81 skriver:

He he:0)

Nej, jeg har ikke gået til babysvømningmed nogle af ungerne.

Fra Asta var et halvt år - tog vi nogle enkelte gange selv ned og svømmede på tidspunkter hvor der næsten ingen var - og hvor jeg kunne slappe af og gøre alt i mit tempo - uden press fra andrre og mødrregruppe osv. Vi var måske afsted til hvad der svarer til en gang om måneden. Men omkring 1 års alderen startede ører problemerne og så var det i mange år et slut kapitel.

Da Anton blev født tænkte jeg - ej jeg må jo give det en chance og vi tog afsted en gang og det erslet ikke mig. Alt formeget stress og jag - være klar på et bestemt tidspunkt - som med garanti den dag passer af r.. i rytmen den dag - barn der er sååååååååååå træt og sulten når man kommer opafvandet - og jeg ammede ikke og så står man dermed sutteflaske os nej.

Derudover så det der med at proppe dem under vand og se det kan de li - den køber jeg ikke. Småbørn smiler og griner ofte som reaktion på forskrækkelse og fordi de ikke kan andet. Og det er min store overbevisning at de ikke synes det er sjovt overhovedet - men smiler som reaktion fordi de er så overrumplede at de ikke kan andet. Hvis man forskrækker børn på en 3-4 måneder med bøh lege så kan de også skrald grine - men det er ikke ens betydende med at de synes det er mega sjovt.

Jeg mener at fra det øjeblik vi er født - der er vand ikke længere vores naturlige element - ikke at vi ikke kan elske det og lide det:0)

Så vi har ikke været til babysvømning siden - eller rettere faktisk ikke været i svømmehallen med Anton siden - og han er lige igår blevet et år.

Knus
christina,som ikke er til babysvømning:0)

Det er de samme tanker jeg har gjort mig .. Her i byen er det dog drop-inn babysvømning , så man SKAL ikke være der præcis klokken et eller andet .. 
Men hun skal i hvert fald ikke dykke , de få gange hun har fået vand i hovedet herhjemme når hun er i bad , stikker hun bare i det største skrig og er totalt ulykkelig .. Så dét skal hun ikke udsættes for !

Men jeg tænker bare , at det ville være godt at hun er fortrolig med vandet .. Ved godt det er et dårligt eksempel , men min veninde kom først i svømmehal da vi startede med at have svømning i folkeskolen ( ! ) og hun fik sgu aldrig lært at svømme  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.