Jeg er ved at gå ud ad mit gode skind!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2011

Lady Marion <3

samantha1986 skriver:

Jeg har irritabel tyktarm.- jeg var igennem en kikkert undersøgelse, men jeg måtte altså godt spise, bare ikke noget med kerne. Jeg fik noget som jeg skulle sprøjte op bag i, som gjorde tarmen blev tømt. plus tage to piller.

og igen dagen efter sprøjte det væske op

Rigtigt mange har irritabel tyktarm ,, hva er symptomerne på din irritable tyktarm om jeg må spørge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

Kongmulle

Mirakel skriver:

AAAAAARRRRGGH!!!

Jeg må idag intet spise!! INTET!! Kun drikke klare væsker.... JEG KAN NÆSTEN IKKE HOLDE DET UUUUUUUD!! Det er da det værste, man kan byde en ammende kvinde!

Det skyldes simpelthen, at jeg imorgen skal have foretaget kikkertundersøgelse i tyktarmen  pga mistanke om sygdom i tarmen.. så idag er det "udrensnings-dag"........

Åh, MAD, du er min bedste ven, jeg savner dig.. *hulk* Jeg glæder mig, til vi ses imorgen, kære mad...

Jeg ville såmænd bare ud med mine frustrationer.... (er dog stadig frustreret, men ej så meget)

Stakkels dig

Anmeld

27. marts 2011

samantha1986

Muffi<3 skriver:

Rigtigt mange har irritabel tyktarm ,, hva er symptomerne på din irritable tyktarm om jeg må spørge

Jeg får ondt lige under brystet hvis jeg får mad jeg ikke kan tåle. og så får jeg dårlig mave. Kan rende på toilet mange gange i løbet af dagen

Anmeld

27. marts 2011

Lady Marion <3

Kay skriver:

jeg har også irritabe tyktarm...

og jeg har også været igennem den med kun væske... og føj den er hård!!!

Hva er dine symptomer på irritabel tyktarm ?? Jeg er nemlig ikke blevet udredt

Anmeld

27. marts 2011

Lady Marion <3

samantha1986 skriver:

Jeg får ondt lige under brystet hvis jeg får mad jeg ikke kan tåle. og så får jeg dårlig mave. Kan rende på toilet mange gange i løbet af dagen

Lider du meget af rumlen i maven og for meget luft du ikke kan komme af med ?

Anmeld

27. marts 2011

MamaLook

Kongmulle skriver:

Stakkels dig

Tak for din sympati

Anmeld

27. marts 2011

samantha1986

Mirakel skriver:

Jeg har ikke måttet spise fibreholdig mad og kerner de sidste 3 dage.. og idag står den på klar væske... Kl. 17.00 drak jeg en phosporal-mixtur (flydende aff.-væske blandet med vand) og i aften skal jeg tage 4 piller...

Men det er forskelligt fra sygehus til sygehus, jeg fik nemlig også en indkaldelse til horsens sygehus, og der var det en lille smule anderledes i forhold til forberedelse..

Men koloskopi - gør det ondt?? fik du smertestillende/beroligende?

Jeg har prøvet både kikkert undersøgelse gennem mund og den anden ene. Og jeg stor tudede efter den ved munden. det var så ubehageligt.

Den anden kikkert undersøgelse var ikke slem. jeg lå på siden, og trak vejret dybt. det nev lidt da de tog prøver af tarmen, og det var ubehageligt da de kom til hvor den drejer meget. Men ellers var følelsen at man skulle på toilet. Jeg synes ikke det var slemt overhovedet. jeg fik ikke nogen form for bedøvelse.

Jeg kender andre som har prøvet den som har været nødt til at få bedøvelse. Men hvis man slapper af og tænker på noget andet. eller hvis man snakker med sygeplejesken så tænker man ikke over det. Jeg var i randers og få det ordnet. og de var simpelthen så søde.

Anmeld

27. marts 2011

MamaLook

Jeg har prøvet både kikkert undersøgelse gennem mund og den anden ene. Og jeg stor tudede efter den ved munden. det var så ubehageligt.

Den anden kikkert undersøgelse var ikke slem. jeg lå på siden, og trak vejret dybt. det nev lidt da de tog prøver af tarmen, og det var ubehageligt da de kom til hvor den drejer meget. Men ellers var følelsen at man skulle på toilet. Jeg synes ikke det var slemt overhovedet. jeg fik ikke nogen form for bedøvelse.

Jeg kender andre som har prøvet den som har været nødt til at få bedøvelse. Men hvis man slapper af og tænker på noget andet. eller hvis man snakker med sygeplejesken så tænker man ikke over det. Jeg var i randers og få det ordnet. og de var simpelthen så søde.

Det er jeg godt nok glad for, du siger(/skriver)

Anmeld

27. marts 2011

samantha1986

Muffi<3 skriver:

Lider du meget af rumlen i maven og for meget luft du ikke kan komme af med ?

Ja det gør jeg. Jeg skal ikke spise ret meget før maven rumler helt vildt. Og jeg døjer meget med luft. De fleste gange kan jeg godt komme af med det. Men jeg vil råde dig til at gå for dig selv, for de hørmer :-)

Jeg har læst mig til at hvis man holder luften inde så kan man risikere dårlige mave, og når man føler trang til at skulle af med noget så skal man gøre det.

Af lægen på sygehuset blev jeg anbefalet at tage husk hver dag, dyrke motion, drikke masser af vand og spise en masse fiber. Og når jeg lever sådan mærker jeg ikke så meget til det.

De ting jeg reagere på er fed mad, stærk mad, mælk (vi er gået over til lactosefri mælk), hvedebrød.

Anmeld

27. marts 2011

samantha1986

Mirakel skriver:

Det er jeg godt nok glad for, du siger

:-) Der er slet ikke noget at være nervøs for. Du skal bare sørge for at slappe af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.