Jeg kender desværre ikke stine, men jeg kommer inden ved Svend lindenberg, som er kendt som pco lægen... Han er rigtig god til folk med pco...
Jeg har selv PCOS og fik det konstateret for nogle år siden og har siden tabt mig næsten 30 kilo... Jeg taber også håret og derfor skal jeg ind til svend på tirsdag.. så må vi se, hvordan han kan hjælpe mig...
Som PCO pige, skal du dyrke godt med motion.. gerne have pulse op en halv time hver dag, ikke spise sukker, hvede, pasta( dog gerne grov pasta i små mængder), ris og kartofler..
Du skal spise godt med grønsager og mager kød... ikke spise for meget rugbrød, og helst rugbrød uden hvede, som man sagtens kan købe i flere butikker... frugt er heller ikke så godt og føler du trang til frugt, så helst citrus frugter eller æble...
Da jeg skulle tabe mig med henblik på graviditet, så min dag sådan ud..
Morgenmad: grapefrugt med the
Formiddag kl. 11: rugbrød med mager pålæg på eller fisk
eftermiddag kl. 14: rugbrød med mager pålæg
mellemmåltid ved 16 tiden en håndfuld mandler eller nødder generelt..
aftensmad: mager kød med en masse grønt til...
aften intet, men man kan sagtens spise nogen nødder der eller et æble...
Jeg er ikke så god til vand, men det er klart det bedste, men jeg drak så min pepsi max... gør jeg stadigvæk
Håber det hjælper en smule, men ellers når du er tvivl, så slå det op på nettet, eller tilmeld dig pcoforum.dk.. super god side, hvor du kan finde en masse svar...
Jeg fandt ud af, at man godt måtte spise en smule M&Ms med nødder... Mmmm, det udnytter jeg engang imellem...