PCO Livsstils ændring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2011

Snefnug1984

Bambii skriver:

Tak..

Hvor lang tid har du haft pco eller vidst du har det?

Jeg har været bevidst om det siden foråret 2010, men har indest inde godt vidst jeg havde det noget før det blev endeligt konstateret, pga. symptomerne osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

Bambii

Snefnug1984 skriver:

Jeg har været bevidst om det siden foråret 2010, men har indest inde godt vidst jeg havde det noget før det blev endeligt konstateret, pga. symptomerne osv.

okay.. De eneste symptomer jeg havde da jeg fik det konstateret var uregelmæssig mens ellers syntes jeg ikke rigtig jeg havde nogle symptomer.. Men nu er jeg begyndt at "fælde" helt vildt, kan hive totter af hår af..

Anmeld

27. marts 2011

Snefnug1984

Bambii skriver:

okay.. De eneste symptomer jeg havde da jeg fik det konstateret var uregelmæssig mens ellers syntes jeg ikke rigtig jeg havde nogle symptomer.. Men nu er jeg begyndt at "fælde" helt vildt, kan hive totter af hår af..

Okay.. PCO er jo også meget individuel mht. symptomer, behandling osv.

Anmeld

27. marts 2011

Bambii

Snefnug1984 skriver:

Okay.. PCO er jo også meget individuel mht. symptomer, behandling osv.

Ja, det er rigtig nok.. Er du en af dem der er overvægtig eller normalvægtig?

Anmeld

27. marts 2011

Snefnug1984

Bambii skriver:

Ja, det er rigtig nok.. Er du en af dem der er overvægtig eller normalvægtig?

Jeg er ganske normalvægtig med 52 kg

Anmeld

27. marts 2011

Bambii

Snefnug1984 skriver:

Jeg er ganske normalvægtig med 52 kg

Jeg er desværre en af dem der er overvægtig.. Og vil meget gerne komme overvægten til livs, så derfor kunne det være rart hvis der var nogen der havde erfaringer med nogle diætister med pco viden (helst stine) Jeg vil gerne ændre min livsstil 100%..

Anmeld

27. marts 2011

Snefnug1984

Bambii skriver:

Jeg er desværre en af dem der er overvægtig.. Og vil meget gerne komme overvægten til livs, så derfor kunne det være rart hvis der var nogen der havde erfaringer med nogle diætister med pco viden (helst stine) Jeg vil gerne ændre min livsstil 100%..

Jeg har ikke kendskab til nogen, som har gode erfaringer med Stine, desværre. Men kostvejledningen hos frk. skrump kan varmt anbefales

Og ellers kan jeg "trøste" dig med, at overvægtige ofte bliver hurtigere gravid ens os tynde, da et vægttab på blot 5-10 kg. kan stabiliserer cyklus så meget, at I hurtigere bliver gravide

Anmeld

27. marts 2011

Bambii

Snefnug1984 skriver:

Jeg har ikke kendskab til nogen, som har gode erfaringer med Stine, desværre. Men kostvejledningen hos frk. skrump kan varmt anbefales

Og ellers kan jeg "trøste" dig med, at overvægtige ofte bliver hurtigere gravid ens os tynde, da et vægttab på blot 5-10 kg. kan stabiliserer cyklus så meget, at I hurtigere bliver gravide

Okay.. Det vidste jeg godt nok ikke.. Men det lyder da faktisk rigtig godt.. Jeg må søge efter forskellige diætister som har fokus på pco.. Men jeg er desværre utrolig glad for søde sager, så det bliver en kæmpe udfordring at komme igang med en livsstilsændring og samtidig har jeg ikke særlig god selvtillid.. Men glæder mig til at komme igang så jeg muligvis kan blive gravid Vi har prøvet at blive gravid i ca. 2 år nu, så syntes det er ved at være på tide det er vores tur og ikke kun alle veninder og kollegaer som bliver gravide

Anmeld

27. marts 2011

Snefnug1984

Bambii skriver:

Okay.. Det vidste jeg godt nok ikke.. Men det lyder da faktisk rigtig godt.. Jeg må søge efter forskellige diætister som har fokus på pco.. Men jeg er desværre utrolig glad for søde sager, så det bliver en kæmpe udfordring at komme igang med en livsstilsændring og samtidig har jeg ikke særlig god selvtillid.. Men glæder mig til at komme igang så jeg muligvis kan blive gravid Vi har prøvet at blive gravid i ca. 2 år nu, så syntes det er ved at være på tide det er vores tur og ikke kun alle veninder og kollegaer som bliver gravide

Okay... ja jeg har sgi også en meget sød tand Er du blevet tjekket om du er insulinresistent og dermed kan få metformin?

Anmeld

27. marts 2011

Bambii

Snefnug1984 skriver:

Okay... ja jeg har sgi også en meget sød tand Er du blevet tjekket om du er insulinresistent og dermed kan få metformin?

Nej, har ikke fået gjort mere ved det for har lige skulle sluge det at jeg har pco og har ikke rigtig kunne overskue at skulle igennem en masse lige nu.. Men har sat mig for at kontakte lægen i morgen og få tjekket forskellige ting Har faktisk også på fornemmelsen at jeg måske er gravid, da jeg har haft det lidt skidt på det sidste, kvalme og tissetrang og de sidste 2 gange har jeg ikke fået min mens (men det er selvfølgelig ikke så unormalt for mig) Men jeg håber på at det er det der er.. Ellers må vi bare fortsætte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.