Min 2. Kage + lidt hjælp søges!? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2011

Dot D

Lou87 skriver:

Oki smart mange tak fordi du gad give dig tid til og svare

Det var da så lidt, du spørger bare en anden gang, hvis det er  og jeg skal svare efter bedste evne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

Lou87

Dot D skriver:

Det var da så lidt, du spørger bare en anden gang, hvis det er  og jeg skal svare efter bedste evne

Tak hvor er du sød

Anmeld

27. marts 2011

Dot D

Lou87 skriver:

Tak hvor er du sød

Anmeld

27. marts 2011

Manakauapo

Q: Hvordan får man nemmest den fondant der skal ligges på hele kagen over på kagen uden den knækker/revner ?
Jeg vil helst ha den så tynd som muligt nemlig.

A: Jeg bruger samme fremgangsmåde som Jane Asher. Hendes videoer kan ses her: http://www.youtube.com/watch?v=iykrcxzW6os&feature=player_embedded

Q: Andre løsninger end flormelis til og putte på bordpladen så ikk fondanten hænger fast ?
Flormelisen klumper i/på fondanten og kan ikk børste det ordentligt af så sys det fondant man har farvet "falmer" i farven.

A: Jeg laver altid en duster af to skumvaskeklude, en tsk maizena og en poseklemme. Så duster jeg overfladen med maizenaen og det virker helt fint. Det er ret nemt at fjerne igen - selv på den sorte fondant, som kan være ret genstridig.

Q: Hvorfor knækker min fondant pynt for mig ?
De blomster her, der knækkede bladene let af.

A: Du skal bruge tylose i din fondant så. Tylosen gør at fondanten tørrer hårdt op, men også bliver mere modellerbar. Alternativ kom din fondant i mikrooven i højst 10 sekunder og så skal der bare æltes løs.

Anmeld

27. marts 2011

Lou87

Valkyrien skriver:

Q: Hvordan får man nemmest den fondant der skal ligges på hele kagen over på kagen uden den knækker/revner ?
Jeg vil helst ha den så tynd som muligt nemlig.

A: Jeg bruger samme fremgangsmåde som Jane Asher. Hendes videoer kan ses her: http://www.youtube.com/watch?v=iykrcxzW6os&feature=player_embedded

Q: Andre løsninger end flormelis til og putte på bordpladen så ikk fondanten hænger fast ?
Flormelisen klumper i/på fondanten og kan ikk børste det ordentligt af så sys det fondant man har farvet "falmer" i farven.

A: Jeg laver altid en duster af to skumvaskeklude, en tsk maizena og en poseklemme. Så duster jeg overfladen med maizenaen og det virker helt fint. Det er ret nemt at fjerne igen - selv på den sorte fondant, som kan være ret genstridig.

Q: Hvorfor knækker min fondant pynt for mig ?
De blomster her, der knækkede bladene let af.

A: Du skal bruge tylose i din fondant så. Tylosen gør at fondanten tørrer hårdt op, men også bliver mere modellerbar. Alternativ kom din fondant i mikrooven i højst 10 sekunder og så skal der bare æltes løs.

Tusind tak for svar
Tylose.... hvor finder jeg det henne hvis det er ?

Anmeld

27. marts 2011

Kamelia

Tylose kan du købe i kagebutikken eller hos specialkøbmanden.

Hvad angår voksdug, skal du være klar over at det ikke er fremstillet til madvarer og derfor indeholder pvc og andre skadelige stoffer. Voksdug er ofte lidt af en giftbombe!!

Men du kan evt bruge plast der er lavet til opbevaring af madvarer eller købe et silikoneunderlag specielt til udrulning af fondant o.lign. Dette kan også købes i de nævnte butikker!

Kamelia........der altså synes at din kage er rigtig fin!

Anmeld

27. marts 2011

Lou87

Kamelia skriver:

Tylose kan du købe i kagebutikken eller hos specialkøbmanden.

Hvad angår voksdug, skal du være klar over at det ikke er fremstillet til madvarer og derfor indeholder pvc og andre skadelige stoffer. Voksdug er ofte lidt af en giftbombe!!

Men du kan evt bruge plast der er lavet til opbevaring af madvarer eller købe et silikoneunderlag specielt til udrulning af fondant o.lign. Dette kan også købes i de nævnte butikker!

Kamelia........der altså synes at din kage er rigtig fin!

Okay så må jeg lige afsted og ha fundet noget af det

Og hmm nå, øv, troede ellers lige voksdugen ku være det nye trick..
Men skal da ikk li ha forgiftet mine kage-gæster
Men må prøve med maizena og så med den der skumdupper

Jeg takker for info og da også for rosen.. smiler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.