Lou87 skriver:
Hejsa Tøser!
Jeg har fået taget mig sammen og fået lavet en kage mere..
Men igen blev jeg lidt skuffet ... (ja ja ja jeg ved godt øvelse gør mester, men vil jo så gerne kunne lave det super fint når nu man bruger så meget tid på det!
)
Kan i hjælpe lidt ?
- Hvordan får man nemmest den fondant der skal ligges på hele kagen over på kagen uden den knækker/revner ? 
Jeg vil helst ha den så tynd som muligt nemlig.
- Andre løsninger end flormelis til og putte på bordpladen så ikk fondanten hænger fast ? 
Flormelisen klumper i/på fondanten og kan ikk børste det ordentligt af så sys det fondant man har farvet "falmer" i farven.
- Hvorfor knækker min fondant pynt for mig ? 
De blomster her, der knækkede bladene let af.
På forhånd tak for dem der gider svare på spørgsmålene og så lige et billede af kagen som lovet selvfølgelig:
Jeg vil da gerne prøve at svare, men ved ik om du kan bruge det 
- Hvordan får man nemmest den fondant der skal ligges på hele kagen over på kagen uden den knækker/revner ? 
Jeg vil helst ha den så tynd som muligt nemlig.
Når jeg har rullet fondanten ud i tilpas størrelse, ruller jeg den forsigtigt på en kagerulle, så er den nem at smide over kagen.
- Andre løsninger end flormelis til og putte på bordpladen så ikk fondanten hænger fast ? 
Flormelisen klumper i/på fondanten og kan ikk børste det ordentligt af så sys det fondant man har farvet "falmer" i farven.
Lav fondanten på en voksdug, der hænger det ikke ved,
- Hvorfor knækker min fondant pynt for mig ? 
Hmm, måske ska det æltes mere, eller har posen ikke været lufttæt?
Anmeld