Min 2. Kage + lidt hjælp søges!? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.121 visninger
26 svar
0 synes godt om
26. marts 2011

Lou87

Hejsa Tøser!

Jeg har fået taget mig sammen og fået lavet en kage mere..
Men igen blev jeg lidt skuffet ... (ja ja ja jeg ved godt øvelse gør mester, men vil jo så gerne kunne lave det super fint når nu man bruger så meget tid på det! )

Kan i hjælpe lidt ?

- Hvordan får man nemmest den fondant der skal ligges på hele kagen over på kagen uden den knækker/revner ?
Jeg vil helst ha den så tynd som muligt nemlig.

- Andre løsninger end flormelis til og putte på bordpladen så ikk fondanten hænger fast ?
Flormelisen klumper i/på fondanten og kan ikk børste det ordentligt af så sys det fondant man har farvet "falmer" i farven.

- Hvorfor knækker min fondant pynt for mig ?
De blomster her, der knækkede bladene let af.

På forhånd tak for dem der gider svare på spørgsmålene og så lige et billede af kagen som lovet selvfølgelig:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

Lou87

Ahh - den røg li hurtig nok af forsiden..
Ku godt tænke mig lidt gode fif - så opper lige her..

Anmeld

26. marts 2011

Hvem?

Lou87 skriver:

Hejsa Tøser!

Men igen blev jeg lidt skuffet ... (ja ja ja jeg ved godt øvelse gør mester, men vil jo så gerne kunne lave det super fint når nu man bruger så meget tid på det! )

Kan i hjælpe lidt ?

- Hvordan får man nemmest den fondant der skal ligges på hele kagen over på kagen uden den knækker/revner ?

- Andre løsninger end flormelis til og putte på bordpladen så ikk fondanten hænger fast ?
Flormelisen klumper i/på fondanten og kan ikk børste det ordentligt af så sys det fondant man har farvet "falmer" i farven.

På forhånd tak for dem der gider svare på spørgsmålene og så lige et billede af kagen som lovet selvfølgelig:

Jeg vil da gerne prøve at svare, men ved ik om du kan bruge det

Når jeg har rullet fondanten ud i tilpas størrelse, ruller jeg den forsigtigt på en kagerulle, så er den nem at smide over kagen.

Lav fondanten på en voksdug, der hænger det ikke ved,

Hmm, måske ska det æltes mere, eller har posen ikke været lufttæt?

Anmeld

26. marts 2011

Englebassen82

Lou87 skriver:

Hejsa Tøser!

Kan i hjælpe lidt ?

En god ting så den ikke knækker er at man har æltet sin fondant "varm" altså at den er rigtig smidig, det hjælper her..

Jeg bruger ALDRIG flormelis, men kartoffelmel... det er nemt at første af også..

Hvorfor dine blomsterblade knækkede af kan jeg desværre ikke hjælpe dig med...

Super fin kage..

Anmeld

26. marts 2011

Lou87

SanneBoe skriver:

Jeg vil da gerne prøve at svare, men ved ik om du kan bruge det

Når jeg har rullet fondanten ud i tilpas størrelse, ruller jeg den forsigtigt på en kagerulle, så er den nem at smide over kagen.

Lav fondanten på en voksdug, der hænger det ikke ved,

Hmm, måske ska det æltes mere, eller har posen ikke været lufttæt?

Jamen hvis det er en stor kage.. Så synes jeg ikk det funker med kagerullen ??

Og ahhh hvor smart med en voksdug, det vil jeg huske!

Hmm det var helt ny fondant.. ?

Anmeld

26. marts 2011

Hvem?

Lou87 skriver:

Jamen hvis det er en stor kage.. Så synes jeg ikk det funker med kagerullen ??

Og ahhh hvor smart med en voksdug, det vil jeg huske!

Hmm det var helt ny fondant.. ?

Jeg har li betrukket en hel dobbelt-brandepandekage med fondant med kagerullen og det var ingen problem

Hmmm, jeg så ved jeg det sørme ikke mht. figurerne.....

Anmeld

26. marts 2011

Lou87

Englebassen82 skriver:

En god ting så den ikke knækker er at man har æltet sin fondant "varm" altså at den er rigtig smidig, det hjælper her..

Jeg bruger ALDRIG flormelis, men kartoffelmel... det er nemt at første af også..

Hvorfor dine blomsterblade knækkede af kan jeg desværre ikke hjælpe dig med...

Super fin kage..

Okay, jeg synes ellers bare jeg havde æltet den godt sammen og sådan før jeg rullede den ud..

Og okay kartoffelmel, det vil jeg huske..

Hmm nej jeg ved heller ikk hvorfor.. skide irriterende, det var som om de var blevet for tørre eller sådan noget

Takker - synes også den blev nogenlunde pæn, smagte ihvertfald godt

Anmeld

26. marts 2011

Lou87

SanneBoe skriver:

Jeg har li betrukket en hel dobbelt-brandepandekage med fondant med kagerullen og det var ingen problem

Hmmm, jeg så ved jeg det sørme ikke mht. figurerne.....

Okay.... hmm jeg må øve mig noget mere med den kagerulle så, smiler

Og nej ?? jeg forstår det heller ikke... de virkede bare som om de var rigtig tørre eller sådan noget, men holdbardatoen var fin og jeg går ikk udfra pastafarven er skyld i noget...

Anmeld

26. marts 2011

Hvem?

Lou87 skriver:

Okay.... hmm jeg må øve mig noget mere med den kagerulle så, smiler

Og nej ?? jeg forstår det heller ikke... de virkede bare som om de var rigtig tørre eller sådan noget, men holdbardatoen var fin og jeg går ikk udfra pastafarven er skyld i noget...

Nej, det burde det jo ikke være, måske flormelisen?

Anmeld

26. marts 2011

Lou87

SanneBoe skriver:

Nej, det burde det jo ikke være, måske flormelisen?

Ja måske ?
Hmm endnu en grund til den dumme flormelis ska væk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.