Er jeg mega unfair??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2011

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Når du ved han har glædet sig SÅ meget nej så syntes jeg ikke du er fair. Der skulle betydeligt mere til hvis jeg skulle ringe min kæreste hjem.

Du siger jo også selv han har alkohol i blodet og alligevel ikke rigtig er til gavn, mere selskab.

Når det så er sagt så kan jeg godt forstå du syntes det er hårdt, der er intet værre end ikke at kunne trøste/berolige sit eget barn. Håber i trods alt for en rolig nat.

Tak for svar

Jeg ved godt han havde glædet sig - det er også derfor jeg tænker, om jeg har været unfair.. Men så igen, det er ikke sjældent han er ude (2 uger siden sidst..) Desuden skal jeg ret tidligt op imorgen, fordi jeg skal til familiefødselsdag med bebs hele dagen, så det ku være rart med aflastning, og så megen alkohol har han heller ikke i blodet, så så jeg hellere, at han overnattede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

Hasselnødden

Jeg syntes absolut heller ikke det er unfair du har brug for ham hjemme. Det handler om prioriteringer og der kommer både du og jeres baby i første række eller burde! Det hører med til at være forældre. Min mand ville være kommet hjem uden at kny, han ved hvad der er vigtigst her i livet såvel som jeg, havde jeg været den der er ude.  Håber han kan aflaste dig lidt, så du kan gå en lille tur på 5 minutter og træk vejret dybt ind

Anmeld

25. marts 2011

Anonym trådstarter

Puuuha, er godt nok svært at svare jer alle - men I skal i hvert fald have tusind tak for svar..

Jeg er blevet enig med mig selv om, at jeg selv synes det er fair, jeg har kaldt ham hjem (nu har jeg ligesom også gjort det, ingen vej tilbage, hehe).

Jeg skal ret tidligt op imorgen og til fødselsdag - manden var ude for TO UGER siden!! (så meget kan han ikke nå at glæde sig så...)

Og han er altså ikke fuld, jeg har talt med ham. Så nu glæder jeg mig til at blive aflastet og dele mine frustrationer med min partner

I er fantastiske, Baby.dk-kvinder

Anmeld

25. marts 2011

Kløver

Tja ved ikke om du er direkte unfair, men havde nok ladet ham blive, hvis han alligevel ikke er til meget gavn, med alkohol i blodet, og når han havde glædet sig sådan. I har jo begge brug for aflastning, og dette var jo hans aflastning, så tænker lidt hans aflastning er lige så vigtig som din.

jeg tænker også at det måske til en anden gang er smart på forhånd at aftale, den slags lidt mere, feks skal han blive der og overnatte, skal han drikke alkohol eller ej, osv. Så i begge er enige om tingene, og er barnet i vanskelig periode, må man jo aftale det kun er for nogle timer, så forventer han jo heller ikke en masse og bliver skuffet

Anmeld

25. marts 2011

Den lykkelige

Hvis jeg skal være helt ærlig som du siger vi skal.. så synes jeg måske det lidt forkert.. Kan absolut sagtens forstå dine tanker.. har selv en på 1 måned som jeg føler mig meget alene med da min kæreste er væk det meste af dagen og står op om natten for at tage på job, så går tidlig i seng.. så jeg synes også det meget hårdt og kan sagtens sætte mig ind i at du gerne ville havelidt aflastning eller i hvert fald føle i var fælles om det..
Men synes det synd når det var noget han har glædet sig til og måske hvis han havde været derhjemme og du ikke havde sagt noget, var han kommet med fornyet energi imorgen og havde taget den lille så du kunne få lidt fred og ro måske..
Kan sagtens forstå dine tanker og frustrationer, men jeg ville ikke havde bedt min kæreste om at tage hjem.. Men tror så heller aldrig han ville have planlagt det og i hvert fald aflyst når han så situationen med bebs..

Anmeld

25. marts 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg håber for dig, at han tager sin del... for det lyder for mig, som han har det alt for godt, taget i betragtning at i lige er blevet forældre.... Det er sku hårdt for moderen de første mange måneder, så det med at han er ude med drengene hver weekend, er slet ikke okay i min bog, så skulle han ikke være blevet far.... en gang i måneden er ok, men hver weekend.... han klare vist frisag i mange ting, lyder det som... hvorfor skal han ikke deltage imorgen?

Jeg har nogle venner, hvor manden bare er der... hvad skal børnene på sigt bruge det til...  han tjener pengene og hun gør ALT arbejdet... og han deltager næsten i intet, men er sammen med vennerne og sin computer... Synes sku det er unfair overfor de børn de har bragt til verden... kæresten er indforstået.. Håber du har det anderledes... skal lige siges, at de har været sammen fra de var helt unge, så stilen blev lagt dengang og sådan stadig...

Nu er det ikke for at fornærme på nogen måde, men for pokker pas på dig selv og helt klart skal han på banen, når den lille tager tigerspring... man er vel 2 forældre og som en skriver, så kunne han bare udsætte det en weekend, når han nu alligevel er afsted hver weekend....

Anmeld

25. marts 2011

Den lykkelige

Nå ser lige det du skriver med han er ude hver anden weekend og at du skal tidlig op imorgen.. Jamen så synes jeg bestemt det en anden sag.. tænkte i måske havde aftalt det, altså at han skulle have lov for at komme lidt væk.. men synes egentlig det fair nok når jeg lige læser videre i hvad du har skrevet.. Håber i får en god og rolig nat..

Anmeld

28. marts 2011

Sabina

Anonym skriver:

Min kæreste er hjemme hos en ven for at drikke øl og spille xbox, og jeg har ikke set ham siden imorges, da han tog afsted i skole..

Bebs på 2,5 måned er i tigerspring og heeeeelt vildt pylret (læs: skrigende!) og har nærmest bare grædt lige siden kl 15. Nu er jeg helt vildt brugt og trænger til en pause, så jeg har bedt kæresten om at komme hjem.. Det er han bestemt ikke glad for for han havde tænkt sig at overnatte hos vennen, og havde glædet sig hele ugen..  Men han tager snart en bus hjem ..

Så kom jeg til at tænke mig om.. er jeg mega unfair, fordi jeg beder ham komme hjem? Jeg har godt nok efter mange timers vræl fået bebs til at slappe lidt af - og med alkohol i blodet kan han jo alligevel ik rigtig hjælpe så meget - udover at jeg har en voksen at dele mine frustrationer med...

Bare vær helt ærlig - er jeg unfair? eller er det okay, jeg hiver ham hjem?

uhh, jeg ved slet ikke, hvordan jeg skulle kunne klare at være enlig mor (selvom jeg ofte føler, jeg er det..)

Jeg synes det er fint at han planlægger at være sammen med han ven, og hygge. Men synes det er helt fair af dig, at spørger om han ikke nok vil komme hjem. Sådan er det når man er forældre, man skal jo bruge hinanden, til at aflaste lidt.

Jeg havde gjort det samme. Men ved også min kæreste med glæde ville komme hjem. For at hjælpe mig.

Anmeld

28. marts 2011

Brams

Jeg kan sagtens forstå dig, det er super hårdt den første tid efter at den lille er født og alt andet lige, så må man være parat til at aflyse en hel del planer. Det kommer til at ske igen

Det vigtigste synes jeg at man er ærlig omkring det, og det har du været overfor din kæreste.

Anmeld

28. marts 2011

Loa

Fatter slet ikke den sætning:

"Det er unfair at hive ham hjem, når han nu har glædet sig sådan"

What?? Han er sgu da ikke et lille barn....... Han er blevet far og deler sgu da ansvaret på lige fod med moren!
De skal da dele de gode og hårde stunder.  Det er da ikke bare moren der skal sidde tilbage med en kun 2 1/2 måneder gammel bebs, der skriger, fordi faren skal ud og drikke og spille... Helt ærligt.... Hvis han blev sur over at bliver "ringet" hjem, så skulle han måske have ventet med at blive far......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.