Er jeg mega unfair??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2011

Stéphanie

Anonym skriver:

Min kæreste er hjemme hos en ven for at drikke øl og spille xbox, og jeg har ikke set ham siden imorges, da han tog afsted i skole..

Bebs på 2,5 måned er i tigerspring og heeeeelt vildt pylret (læs: skrigende!) og har nærmest bare grædt lige siden kl 15. Nu er jeg helt vildt brugt og trænger til en pause, så jeg har bedt kæresten om at komme hjem.. Det er han bestemt ikke glad for for han havde tænkt sig at overnatte hos vennen, og havde glædet sig hele ugen..  Men han tager snart en bus hjem ..

Så kom jeg til at tænke mig om.. er jeg mega unfair, fordi jeg beder ham komme hjem? Jeg har godt nok efter mange timers vræl fået bebs til at slappe lidt af - og med alkohol i blodet kan han jo alligevel ik rigtig hjælpe så meget - udover at jeg har en voksen at dele mine frustrationer med...

Bare vær helt ærlig - er jeg unfair? eller er det okay, jeg hiver ham hjem?

uhh, jeg ved slet ikke, hvordan jeg skulle kunne klare at være enlig mor (selvom jeg ofte føler, jeg er det..)

Jeg synes så absolut ikke du er unfair. Havde selv gjort præcis det samme. Spurgte lige kæresten her hjemme om han ville synes det var fair hvis vi stod i den situation og han ville slet ikke have nogle problemer med at jeg ringede efter ham. Om så han havde fået en lille smule at drikke eller ej.

Håber i får en stille og rolig nat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

kamtok

CamillaRH skriver:

det var meget bedre formuleret end mit, og det var lige det jeg mente

jeg havde ihvertfald ikke givede min mand lov til det. efter 2,5 månede.

Jeg foretrækker altså at min mand altid kommer hjem og sover - uanset hvor han er/har været og hvor sent det bliver - men det er heller ikke aktuelt herhjemme, for han kan ikke fordrage at sove ude 

Anmeld

25. marts 2011

Anonym trådstarter

Happiness skriver:

Kan godt forstå du vil have lidt aflastning, og er godt træt. Men ja for at være ærlig, så synes jeg du er en smule unfair. Hvis har planlagt det og glædet sig hele uge, havde jeg ladet ham blive hos vennen.

Tak for svar

Ja, det er også sådan jeg tænker - at det er synd når nu han havde glædet sig.. Men så alligevel, han er ret tit ude hos venner i weekenden - i hvert fald hver anden weekend (én aften, hvor han så ikke overnatter).

Det har jeg det fint med, for vi er begge først i 20erne, og jeg ville gøre det samme, hvis jeg var en mand..

Men lige i aften/nat har jeg brug for ham.. Nu er han i hvert fald på vej hjem  så jeg kan alligevel ikke ændre på det... men må lige vise ham, jeg sætter pris på det

Anmeld

25. marts 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Min kæreste er hjemme hos en ven for at drikke øl og spille xbox, og jeg har ikke set ham siden imorges, da han tog afsted i skole..

Bebs på 2,5 måned er i tigerspring og heeeeelt vildt pylret (læs: skrigende!) og har nærmest bare grædt lige siden kl 15. Nu er jeg helt vildt brugt og trænger til en pause, så jeg har bedt kæresten om at komme hjem.. Det er han bestemt ikke glad for for han havde tænkt sig at overnatte hos vennen, og havde glædet sig hele ugen..  Men han tager snart en bus hjem ..

Så kom jeg til at tænke mig om.. er jeg mega unfair, fordi jeg beder ham komme hjem? Jeg har godt nok efter mange timers vræl fået bebs til at slappe lidt af - og med alkohol i blodet kan han jo alligevel ik rigtig hjælpe så meget - udover at jeg har en voksen at dele mine frustrationer med...

uhh, jeg ved slet ikke, hvordan jeg skulle kunne klare at være enlig mor (selvom jeg ofte føler, jeg er det..)

Jeg synes, du skal lade ham blive hos kammeraten

Anmeld

25. marts 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

OVERHOVED ikke unfair ! JEG havde skam gjort det samme.

Sidder enlig lidt i det samme, men kun lidt. Vi har en datter på 2 år og en på 2 ½ månd som jer, og manden har IKKE festet en eneste gang siden vi fik vores 1 barn som jo er 2 år så det er mindst 2 ½ år uden en eneste fest ! OG i aften er (1) gang i alt den tid, før festede han tit, men jeg måtte tvinge ham til at tage afsted, prøvede os sidste weekend (en ud af mange gange jeg har spurgt, men han er mere til familie liv nu!) man han ville ikke, denne her gang lykkedes det efter snak om det i 3 dage og lidt diskution idag haha, syntes sku manden fortjæner en tur, men det er dog bare hos hans bror med nogle venner. Men det er jo bedre end ingen ting, aner ikke hvornår han kommer hjem, jeg skulle bare skrive hvis jeg ville have ham hjem men ellers kommer han nogle timer efter han tog afsted, han gik kl 20 ca, og havde købt guf og drikkelse for 200 kr til mig, han havde det dårligt med at efterlade mig sagde han   Han ringede allerede på vejen til festen, 1 time inde i festen skriv han og 2 timer inde i festen skrev han igen.  Betyder SÅÅÅ meget for mig nu det er 1 gang i så lang tid og jeg godt kan være jaloux desværre. Men han er da bare for dejlig, elsker ham. Ja fik bare brug for at skrive det til nogen !!!! : )  

Anmeld

25. marts 2011

Anonym trådstarter

CamillaRH skriver:

overhovedet ikke.

jeg havde gjort det samme i er "lige" blevet forældre, så jeg synes kun det er fair at han kommer hjem. og nu hvor han har været væk siden imorges, forstår jeg slet ikke at han kan se et problem i det. hmm.. jeg synes ihvertfald at det er helt iorden at du beder ham om at komme hjem

Tak søde

Anmeld

25. marts 2011

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Jeg tror at jeg havde ladet ham blive hos vennen - af egoistiske årsager, ganske enkelt...

For så må han jo tage over i morgen, så du kan få sovet og slappet af... 

Sagen er også bare den, at jeg skal tidligt op imorgen og til familiefødselsdag i 10 timer (hvor han ikke skal med) og jeg har ikke rigtig udsigt til at komme i seng foreløbig.....

Men jeg forstår din pointe

Anmeld

25. marts 2011

Happiness

Anonym skriver:

Tak for svar

Ja, det er også sådan jeg tænker - at det er synd når nu han havde glædet sig.. Men så alligevel, han er ret tit ude hos venner i weekenden - i hvert fald hver anden weekend (én aften, hvor han så ikke overnatter).

Det har jeg det fint med, for vi er begge først i 20erne, og jeg ville gøre det samme, hvis jeg var en mand..

Men lige i aften/nat har jeg brug for ham.. Nu er han i hvert fald på vej hjem  så jeg kan alligevel ikke ændre på det... men må lige vise ham, jeg sætter pris på det

Ja okay. Hvis han er ude hver anden weekend, så synes jeg at sagen er en anden. Så havde jeg nok også ringet ham hjem. Det er noget andet hvis det sker sjællent.

Anmeld

25. marts 2011

Anonym trådstarter

kamtok skriver:

Jeg synes faktisk overhovedet ikke at det er unfair! Der skal helt sikkert være plads til at man kan gå ud og hygge sig, men hvis man har et barn på 2,5 måneder som er midt i et tigerspring, så må man sq udskyde det en uges tid eller lade være med at drikke alkohol og komme hjem i ordentlig tid, så man kan være til gavn, når man kommer hjem. 

Ville han synes det var i orden, hvis det var ham der sad hjemme med den lille, og du tog hjem til en veninde for at sladre og drikke drinks, og så lige overnatte der?

Mange tak for svar

Jeg tror han ville synes ideen om at jeg tog afsted, drak drinks og overnattede ville være helt fin - men hvis så bebs var umulig, tror jeg også han ville kalde mig hjem.. jeg kan desværre ingen steder tage pga. amning (og bebs spytter mme ud)

Anmeld

25. marts 2011

musse1

Anonym skriver:

forstår godt du er brugt, har selv haft et barn som skrig i over 14 timer i døgnet, og ja rent ud sagt, med 3 andre børn, syns jeg godt det kunne være hårdt, for manden skulle jo passe sit job..

men helt seriøst, jeg ville aldrig bede min mand komme væk, hvis det har været aftalet hele ugen, han skulle hen til en af sine venner og spille, så ville jeg ha holdt den aftale, så han også fik mere energi, og kunne tage dagen i morgen, når han kom hjem. eller i kunne aftale han kom hjem, når de var færdige i nat, så du ved han kan overtage i morgen formiddag.

men der er man jo så forskellige, ved jo heller ik om han ofte er ude, for så forstår jeg dig godt..

hvis du mener du slet ik kan holde ud, at den bette skriger og græder og bare ik kan mere, ja så er der jo ik andet for end at han kommer hjem. er jo kun dig, der kan se hvad der rigtigt for dig og den lille lige nu ..

sender nu alligevel en masse kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.